زمان مطالعه: 5 دقیقه
تیم ملی هند؛ از آغاز تا امروز

تیم ملی هند؛ از آغاز تا امروز

ببرهای آبی هند از دوران افتخارات خود در آسیا بیش از نیم قرن فاصله گرفته اند.

هند در یک نگاه

لقب : ببرهای آبی

بیشترین بازی ملی : سونیل چهرتی ( 145 بازی ملی )

بیشترین گل ملی : سونیل چهرتی ( 93 گل )

بهترین رده در فیفا : 96 ( فوریه 1996 )

بدترین رتبه در فیفا : 173 ( مارچ 2015 )

اولین بازی غیر رسمی : استرالیا ( 5 - 3 ) هند ( 3 سپتامبر 1938 ، سیدنی ، استرالیا )

اولین بازی رسمی : هند ( 1 - 2 ) فرانسه ( 31 جولای 1948 ، لندن ، انگلیس )

بهترین پیروزی ها:

هند( 7- 0) سری لانکا( 7 دسامبر 1963، بنگلور، هند)

هند( 7 - 1 ) استرالیا ( 12 دسامبر 1956 ، سیدنی ، استرالیا )

هند ( 6 - 0 ) کامبوج ( 17 آگوست 2007 ، دهلی نو ، هند )

سنگین ترین شکست :

شوروی(11-1) هند ( 16 سپتامبر 1955، مسکو، شوروی)

یوگسلاوی ( 10 - 1 ) هند ( 15 جولای 1952 ، هلسینکی ، فنلاند )

سرمربی :ایگور استیماچ

undefined
ایگور استیماچ سرمربی هند

تیمی که حاضر نشد در جام جهانی بازی کند

در بین تمامی تیمهایی که در جام ملت های آسیا حضور دارند ، هندی ها رکوردی منحصر به فرد دارند که البته نمی تواند باعث افتخار و غرور این تیم شود . هندی ها تنها تیمی هستند که یک بار می توانستند در جام جهانی شرکت کنند . اما حاضر نشدند چنین افتخاری به فیفا داده و در رقابت های زیر نظر فیفا به میدان بروند . این اتفاق قبل از مسابقات 1950 رخ داد.

هندی ها پیش از این رقابت ها برای شرکت در مسابقات مقدماتی ثبت نام کرده بودند. اما از آنجایی که هیچ یک از تیمهای آسیایی در مسابقات ثبت نام نکرده بود ، هندی ها بدون برگزاری رقابت مقدماتی راهی جام جهانی شدند . در جام جهانی قرار بود که آنها با سوئد ، ایتالیا و پاراگوئه در گروه سوم مسابقات به میدان بروند . اما پیش از آغاز مسابقات ، فدراسیون فوتبال هند از رقابت ها کنار کشید . دلایل زیادی برای این اتفاق گفته شد. از جمله هزینه بالای سفر با کشتی به کشور برزیل ، نداشتن فرصت تمرین و اولویت داشتن مسابقات المپیک به جام جهانی از نظر هندی ها . با این وجود اکثر مورخین گفته اند که بازیکنان هندی عادت داشتند پابرهنه فوتبال بازی کنند و از آنجایی که فیفا با این امر مخالفت کرد ، آن ها حاضر به شرکت در جام جهانی نشدند . البته سایلن مانا کاپیتان هند در آن روزها در خاطرات خود ، این مساله را تکذیب کرده است . اما هر چه بود ، هند افتخار حضور در جام جهانی را از دست داد و دیگر هرگز به چنین افتخاری نزدیک هم نشد .

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ هند

شکل گیری یک تیم ملی

اما فوتبال هند، برخلاف حال و روز کنونی خود ، یکی از باسابقه ترین تیمهای آسیایی است . در سال 1924 اولین گروه از بازیکنان هندی در چند مسابقه بین المللی حضور یافتند . در آن زمان هند هنوز ژاپن ، اندونزی و تایلند برگزار کرد . در سال 1933 تیم هند دومین تور مسافرتی خود را برگزار کرد و در برابر سیلان به برتری ( 1 - 0 ) دست یافت . دیداری که هنوز هم در بین بازیهای رسمی هند جایگاهی ندارد با این حال به دیداری افسانه ای و تاریخی برای گوستها پل تبدیل شده است .

در 4 ژوئیه 1936 ، هند در کلکته مقابل چین به میدان رفت و به تساوی ( 1 - 1 ) دست یافت . با این حال هنوز فدراسیون فوتبال این کشور تاسیس نشده بود و این بازی هم دیداری رسمی به شمار نیامد . بعد از آن چند باشگاه در سراسر هند تاسیس شد و بالاخره فدراسیون فوتبال این کشور در 1937 آغاز به کار کرد . اما جنگ جهانی مانع از برگزاری بازیهای رسمی تیم ملی به مدت یک دهه شد .

india-national-football-team

حضور در میادین بین المللی

شرکت در المپیک 1948 ، آغازگر راه تیمی بود که عمده بازیکنان آن ، پابرهنه بازی می کردند . برای فرانسوی هایی که روز 31 جولای در برابر هند بازی می کردند ، بازی یک تیم بدون کفش ، مسله غریبی بود . بازی دو تیم تا دقیقه 89 با تساوی پیش رفت اما سرانجام فرانسه گل برتری را به ثمر رساند و هند از مسابقات کنار رفت . هند در 15 جولای 1952 باز هم در المپیک به میدان رفت . اما سنگین ترین شکست تاریخ خود را در برابر یوگسلاوی به دست آورد . سرانجام در سال 1956 بود که بزرگ ترین افتخار فوتبال هند به دست آمد.

پس از آن که مجارستان از حضور در المپیک انصراف داد ، هند بدون مسابقه راهی مرحله بعد شد و با برتری ( 4 - 2 ) مقابل استرالیا راهی نیمه نهایی المپیک شد . پس از آن دو شکست مقابل یوگسلاوی ( 4 - 1 ) و بلغارستان ( 3 - 0 ) در انتظار هند بود و کسب عنوان چهارمی المپیک . در طول این سالها هند دو بار در 1951 و 1962 قهرمان بازیهای آسیایی شد و در 1964 هم عنوان دوم جام ملت های آسیا را از آن خود ساخت .

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ هند
سونیل چهرتی ستاره تیم

 

هند در مسیر جام ملت های 2019

هندی ها برای صعود مستقیم به جام ملت های آسیا شانسی نداشتند. آن ها در مرحله گروهی در گروه چهارم رقابت ها نتایج زیر را به دست آوردند:

هند(0-3) ایران/ هند(1-2) عمان/ هند(1-2) ترکمنستان/ هند(1-0) گوآم

ایران(4-0) هند/ عمان(3-0) هند/ ترکمنستان(2-1) هند/ گوآم(2-1) هند

قعرنشینی در گروهی که گوآم در آن حاضر بود، بدترین نتیجه ممکن برای هند محسوب می شد. اما این تیم در مرحله بعدی مسابقات، نتایجی متفاوت کسب کرد.

هند(1-0) قرقیزستان/ هند(2-2) میانمار/ هند(4-1) ماکائو

قرقیزستان(2-1) هند/ میانمار(0-1) هند/ ماکائو(0-2) هند

به این ترتیب هند با 13 امتیاز و به لطف بازی رودر رو مقابل قرقیزستان، صدرنشین شد و به جام ملت های 2019 صعود کرد.

هند در یک قدمی صعود به دور دوم جام ملتها 

در جام ملتهای امارات، هند کار خود را با برد قاطع(4-1) برابر تایلند آغاز کرد و در روزی که سونیل چهرتی دو بار هند را پیش انداخت، سرانجام به پیروزی رسید و به صدر جدول گروه نخست مسابقات صعود کرد. هند در دومین دیدار با 2 گل مغلوب امارات میزبان شد تا برای صعود به دور دوم تنها نیاز به یک مساوی در آخرین دیدار خود داشته باشد. اما در برابر بحرین، پنالتی دقیقه 1+90 جمال رشید جای تیمهای صعود کننده و حذف شده را عوض کرد و هند ناگهان از رده دوم گروه به رده چهارم سقوط کرد تا از دور مسابقات کنار رود.

هند و جام ملتهای 2023

هند برای صعود به جام ملتهای 2023 با قطر، عمان، افغانستان و بنگلادش همگروه بود و نتایج زیر را به دست آورد:

هند(0-1) قطر/ هند(1-2) عمان/ هند(1-1) افغانستان / هند(1-1) بنگلادش

هند(0-0) قطر/ هند(0-1) عمان/ هند(1-1) افغانستان / هند(2-1) بنگلادش

هند با تنها یک برد و کسب هفت امتیاز در این گروه سوم شد تا برای صعود به دور نهایی جام ملتهای آسیا راهی دیدارهای گروهی مرحله سوم شود. جایی که این تیم با سه برد در برابر هنگ کنگ(4-0)، کامبوج(2-0) و افغانستان(2-1) به جام ملتهای 2023 صعود کرد و در این رقابتها باید در برابر استرالیا، سوریه و ازبکستان به میدان برود. به نظر نمی رسد که هند در برابر این تیمها حرفی برای گفتن داشته باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تیم ملی هند؛ از آغاز تا امروز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تیم ملی هند؛ از آغاز تا امروز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.