زمان مطالعه: 1 دقیقه
عوارض و مشکلات مصرف نادرست نان

عوارض و مشکلات مصرف نادرست نان

نان یکی از مواد غذایی مفید و پر مصرفی هست که علاوه بر فواید ، مصرف نادرست آن زیان هایی به دنبال دارد که در این...

incorrect-consumption-of-bread
incorrect-consumption-of-bread

نان یکی از مواد غذایی مفید و پر مصرفی هست که علاوه بر فواید ، مصرف نادرست آن زیان هایی به دنبال دارد که در این بخش آسمونی ، شما رو با این زیان ها آشنا می کنیم .

قرار دادن نان در یخچال، سبب خراب شدن سریع‌تر نان می‌شود. نان‌ ها معمولا حداکثر 3 روز در یخچال قابل نگهداری هستند . اگر قصد دارید نان را برای مدت زیادی ذخیره کنید، باید حتما آن را در فریزر بگذارید. با این کار نان‌ها بین 2 تا 3 ماه باقی می‌مانند.

اگر هم برای صبحانه، هم ناهار و هم شام، نان بخورید، هم کربوهیدرات زیادی دریافت می‌کنید و هم نمک زیادی مصرف می‌کنید. یک تکه نان یا خوردن یک وعده نان در روز، 147 میلی‌گرم سدیم دارد که زیاد نیست. اما مصرف بیش از حد نان در طول روز، فشار خون را بالا می‌برد. این روند در طولانی‌مدت می‌تواند باعث حمله‌های قلبی یا سکته مغزی شود.

وقتی لکه‌های سبز یا سیاه و سفید کپک روی نان می‌بینید، نباید به هیچ وجه آن نان را بخورید و باید تمام نان را دور بریزید، چون کپک‌ها ممکن است به نقاط دیگر نان سرایت کرده باشند.

استفاده از نان‌های سبو‌س‌دار کامل کلسترول را پایین می‌آورد و خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد. مواد مغذی‌ای که در نان‌های سبوس‌دار کامل وجود دارد، گلبول‌های قرمز خون را تقویت می‌کند و سیستم ایمنی بدن را سالم نگه می‌دارد.

گلوتن، پروتئینی است که در گندم و جو وجود دارد. افرادی که نمی‌توانند گلوتن را هضم کنند، باید از خوردن نان‌ها و غذاهایی که این ماده را دارد دوری کنند. نان‌های فاقد گلوتن از مخلوط برنج سفید و برنج قهوه‌ای و نشاسته‌های درون سیب‌زمنی ساخته می‌شوند، اما نخوردن گندم مشکل‌زا است، چون ویتامین‌های مهمی دارد.

 

برای آشنایی با غذاهایی که باید آنها را بیشتر خورد ، بر روی لینک زیر کلیک کنید :

غذاهایی که باید آنها را بیشتر خورد

نظر خود را درباره «عوارض و مشکلات مصرف نادرست نان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عوارض و مشکلات مصرف نادرست نان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.