زمان مطالعه: 1 دقیقه
علل لجبازی در کودکان و راه مقابله با آن

علل لجبازی در کودکان و راه مقابله با آن

 به نام یگانه عالملجبازی یک واکنش نا مطلوب است که معمولا به شکلهای مختلف بروز می کند. از جمله: آسیب رساندن به...

 

به نام یگانه عالم

inspiteofchildrenanddeadwithit
inspiteofchildrenanddeadwithit

لجبازی یک واکنش نا مطلوب است که معمولا به شکلهای مختلف بروز می کند. از جمله: آسیب رساندن به خود یا دیگران، گریه کردن، جیغ و داد کردن، حرفهای ناسزا گفتن.

اغلب اوقات لجبازی های کودک هدفدار هستند و اگر کودک بداند که با جیغ و داد می تواند به خواسته خود برسد دست به چنین اعمالی می زند و یا گاهی بر اثر برانگیخته شدن و عدم توانایی بیان احساساتشان دست به لجبازی می زنند و یا حتی ممکن است بر اثر کم تجربگی والدین و همچنین بر اثر امر و نهی بسیار به کودک، این مسئله بروز کند.

باید بدانید با آگاهی داشتن از بعضی مسائل ساده می توانید از لجبازی جلوگیری کنید. که در اینجا به چند نکته کوتاه می پردازیم.

* اولین قدم تربیت فرزند مستقل است یعنی طوری فرزند خود را تربیت کنیم که بتواند از پس امورات روزمره و اولیه خود بر بیاید و از دور نظاره گر و هدایت کننده برای او باشیم.

* هنگاهی که شروع به کج خلقی می کند به او بی اعتنا باشیم. زیرا زمانیکه مشغول جیغ و داد است نمی توانید با دلیل و منطق او را راضی کنید.

* همیشه آرامش و ادب خود را حفظ کنید تا بتوانید همین آرامش را به کودک خود منتقل کنید.

*ساده ترین راه حل اینست که کودک از والدین خود الگو گرفته و به مرور زمان آنها را در زندگی اش اجرا می کند پس لجبازی را به فرزندمان آموزش ندهیم.

اختصاصی پورتال آسمونی

نوشته از خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «علل لجبازی در کودکان و راه مقابله با آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره علل لجبازی در کودکان و راه مقابله با آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.