زمان مطالعه: 7 دقیقه
بهبود رتبه گوگل و افزایش بازدید

بهبود رتبه گوگل و افزایش بازدید

افزایش رتبه و رنکینگ سایت بصورت مداوم در گوگل یک شیوه متداول اما مشکل برای سبقت سریع و توسعه فروش صد در صد برای کسب و کار مختلف محسوب میشود.

افزایش رتبه و رنکینگ سایت

افزایش رتبه و رنکینگ سایت بصورت مداوم در گوگل یک شیوه متداول اما مشکل برای سبقت سریع و توسعه فروش صد در صد برای کسب و کار مختلف محسوب میشود . روشهای موثر در افزایش رتبه سایت شما ممکن است کمی زمانبر یا مشکل باشد ولی نتیجه ای مطلوب دارد. پورتال آسمونی در این بخش اصول بهبود رتبه گوگل و افزایش بازدید را برای شما عزیزان عنوان می کند. از شما همراهان همیشگی آسمونی دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

دلایل افزایش رتبه گوگل و افزایش بازدید سایت

1- وبمستر
شاید همه شما به دنبال بهبود رتبه گوگل و افزایش بازدید سایت خود هستید و تمام تلاش خود را به کار گرفته اید تا یک سایت بزرگ و موفق داشته باشید.امروز تصمیم گرفتم تجربه های خودم و اندک اطلاعاتی که در این زمینه دارم را برای شما عزیزان قرار بدهم شما نیز اگه اطلاعی در ایین زمینه دارید از قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارین.

2- قالب
شاید شما هم برای شروع با انتخاب قالب دچار مشکل شوید اما نکته ای که باید عرض کنم وقت و هزینه خود را صرف قالب سایت برای شروع کار نکنید و می توانید از قالب های آماده استفاده کنید نکته ای که باید به آن اشاره کنم در مورد قالب سعی کنید از قالب های واکنش گرا و قالبی که سرعت لود بالایی داره استفاده کنید.

3- سئو
شاید واژه بعدی که خیلی از ما با آن مشکل داریم و شاید هزینه های زیادی نیز انجام دهیم اما بدون نتیجه بحث سئو می باشد که پیشنهاد میکنم همانند قالب برای سئو نیز هزینه نکنید و سعی کنید با خواندن مقالات خصوصا در زمینه سئو مطالب خودتان سئو کار سایت خود باشد.

4- ثبت سایت در موتورهای جست و جو
حتما سایت خود را از طریق گوگل وبمستر در گوگل ثبت کنید و همچنین سایت را در سایر موتورهای جست و جو نیز ثبت کنید.

5- انتخاب کلیدواژه مناسب
اولین و مهم‌ترین قدم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو انتخاب کلیدواژه‌های مناسب است. البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژه‌ها را افزایش دهیم. بدترین اتفاق ممکن در بهینه‌سازی سایت آن است که سایتتان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید که نامش «رستوران آناناس» است. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت، زیرا در ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جستجو نکند. البته اگر بعدها که رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد.

6-مطالب
بحث مطلب بحث بسیار طولانی می باشد که ما به خلاصه ای از این بحث می پردازیم. ابتدا سعی کنید در یک موضوع کار نکنید تا بتوانید در موضوع های مختلف بازدید کننده جذب کنید و همیشه سعی کنید مطلبتان کپی خالص نباشد و حداقل عنوان و قسمتی از متن را تغییر بدهید و همچنین از مطالب اختصاصی نیز در سایت خود استفاده کنید تا در گوگل محبوب تر شوید. داخل مطالب خود حداقل از یک عکس مرتبط با موضوع استفاده کنید و 2 _ 3 کلمه داخل متن را به بخش ها یا پست ها لینک کنید که تاثیر خوبی بر گوگل دارد. 

7- صبر و صبر و صبر
شاید یکی از مهم ترین کاری که برای موفقیت در اینترنت در کنار تلاش کردن باید انجام دهیم صبر است.خب طبیعی است که با توجه به رقابت شدید داخل اینترنت به زودی نتوانیم به خواسته خود برسیم اما مسلما با تلاش و صبر می توانیم کنار یک سایت خوب یک منبع درامد نیز داشته باشیم. نکته ای که باید عرض کنم در اینترنت به هیچ عنوان بدون تجربه و دانش هزینه نکنید افراد زیادی هستند که با حرف های زیبا شاید مارا مجاب به هزینه کردن زیاد در اینترنت کنن ولی توصیه من به شما اینه اگه در اول کار هستید هزینه بالایی نکنیدو سعی کنید با حداقل بودجه مثلا 30 تا 50 هزار تومان سایت خود را راه اندازی کنید تا تجربه کافیی در این زمینه کسب کنید.

سئو چیست؟

سئو مخفف واژه‌های Search Engine Optimization است که معنی آن «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است. بهینه‌سازی سایت برای کلیدواژه‌ای خاص انجام می‌شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جستجو می‌شود که می‌تواند شامل یک یا چند کلمه باشد. وقتی صفحه ای از سایتمان را برای کلیدواژه‌ای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را در گوگل جستجو کرد سایت ما در اولین نتایج جستجو ظاهر می‌شود و در نتیجه ترافیک سایت افزایش می‌یابد. نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال می‌شود و هر صفحه سایتمان می‌تواند رتبه‌ای متفاوت از دیدگوگل داشته باشد. وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمی‌شود و به  بهینه‌سازی اشاره می‌شود معمولا منظور، بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت است.

چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش های جذب بازدیدکنندگان باکیفیت، هدایت افرادی است که خودشان به دنبال مطالب سایتمان هستند و در گوگل به جستجو می پردازند. حال چرا در مباحث بهینه سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می شود؟ زیرا تعداد جستجوهایی که در گوگل انجام می شود بیشتر از 6 برابر مجموع تمامی جستجوهایی است که در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو و … انجام می شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو تقریبا مشابه هستند، بنابرین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جستجوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

بهینه سازی سایت شامل چه کارهایی است؟

1- تغییرات داخل سایت یا بهینه سازی صفحات سایت
2- بهینه سازی در خارج از سایت

بهینه سازی صفحات سایت همان ایجاد تغییرات در محتویات و کد صفحات و کلا تمام تغییراتی است که در سایتمان انجام می دهیم. بهینه سازی خارج از سایت با ایجاد لینک های باارزش از سایت های دیگر به سایت ما و چند کار دیگر انجام می شود که خود مبحث بسیار گسترده ای است. حال شاید این سوال پیش بیاید که کدام مهم تر است؟ اگر در مورد ایران صحبت کنیم، بسیاری از وب سایت ها به طور حرفه ای بر بهینه سازی سایتشان کار نمی کنند و در بسیاری از کلیدواژه ها رقابت خیلی تنگاتگ نیست. اولین گام بهینه سازی، کار بر صفحات سایت است. وقتی صفحات سایت را به اندازه کافی بهبود ببخشیم معمولا تغییر قابل توجهی در رتبه سایت ما ایجاد می شود و حتی شاید در اولین نتایج گوگل قرار بگیریم. سپس می توانیم به بهینه سازی در خارج از سایت یا همان لینک سازی بپردازیم. البته در بهینه سازی حرفه ای حتما باید بر دو مورد نیز کار کنیم.

چگونگی یک پیج رنک PAGE RANK مناسب دست یابیم:
همانطور که می‌دانید، سیستم رتبه بندی گوگل در دوره‌های زمانی خاصی مجددا سایت‌های موجود را رتبه‌بندی می‌کند و سایت‌های زیادی در این میان با کاهش رتبه مواجه می‌شوند. در این مقاله می خواهیم در مورد روش‌های جلوگیری از کاهش رتبه و همچنین راه های کسب امتیاز صحبت کنیم.

1- تنوع در لینک ورودی
یکی از بهترین مکان‌هائی که مشتریان می‌توانند سایت شما را پیدا کنند موتورهای جستجو هستند. اما شما نباید فقط به این بسنده کنید. شما بایستی سعی نمائید لینک سایتتان را در سایت‌های دیگران منتشر کنید. یکی از پارامترهائی که در تعیین رتبه سایت شما موثر است، میزان لینکهائی است که سایت‌های دیگر به سایت شما داده‌اند. با معرفی سایت شما در دیگر سایتها علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان جدیدی از آن سایتها به سراغ سایت شما خواهند آمد، رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهد یافت.

2- استفاده از سایت‌های با رتبه بالا
نکته دیگر اینکه سعی کنید از سایت‌هائی که رتبه بالائی دارند برای اضافه کردن لینک استفاده کنید. فرستادن اخبار مربوط به سایت شما به‌همراه لینک سایت به سایت‌های خبری با رتبه بالا، یا حتی ارائه مقالات سایت‌تان در سایت‌های با رتبه بالا می‌تواند تاثیر مناسبی در افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما داشته باشد.

3- نام دامنه مناسب
تا حد امکان سعی کنید از  نام دامنه  کوتاه استفاده نمائید. بسیاری از افراد در معرفی حضوری یک وب سایت ، نامهای کوتاه‌تر را به سادگی معرفی می‌کنند و شنوندگان هم آسانتر نامهای کوتاه را به خاطر می‌سپارند. این نکته را فراموش نکنید که راحتی نام اثر غیرمستقیم دارد یک کارشناس SEO در وبلاگش آورده بود که سعی کنید در نام دامنه یاهمان آدرس اینترنتی وبلاگ و وب سایت خود از دو مقوله بهره ببرید اول، از کلمات معنادار لاتین بهره ببرید به خصوص کلمات کلیدی در گروهی گه نگارش می کنید؛ کلمات فارسی با حروف انگلیسی به شدت رتبه شما را کاهش می دهد، می توانید از دامینی مشابه دامین های مشهور با رنک بالا استفاده کنید .

4- استفاده از تبلیغات معمولی
سعی کنید نام سایت خودتان را بر روی خودکار یا اجناس تبلیغاتی دیگر منتشر کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود اضافه خواهید نمود. این توصیه شاید بطور مستقیم باعث افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما نشود اما بطور غیر مستقیم در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو موثر خواهد بود.

5- استفاده از محصولات با قابلیت توزیع
ارائه کتاب‌های الکترونیکی یا مقالات مفید یا حتی ارائه محصولات نرم‌افزاری رایگان در سایت شما، کمک زیادی به افزایش بازدیدکنندگان و همچنین معرفی سایت شما در دیگر سایت‌ها و در نتیجه افزایش رتبه شما خواهد داشت.

6- بررسی وضعیت لینک‌های سایت
همیشه در معرفی سایت‌های دیگران در سایت‌تان مراقب باشید. بسیاری از این نوع سایت‌ها بعد از مدتی لینکشان را عوش می‌کنند یا اینکه بدلیل مشکلات فنی درست کار نمی‌کنند. سعی کنید مجموعه لینک‌های سایت خودتان را مرتب بررسی نمائید و لینکها نادرست را حذف یا تصحیح نمائید. تعداد بیشتر لینک‌های بدون استفاده در یک سایت باعث کاهش بیشر رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد‌شد.

7- استفاده از کلمات کلیدی
هیچگاه از استفاده صحیح از کلمات کلید غافل نشوید. مرتب کلمات کلید سایت خود را بررسی کرده و در صورت نیاز کلمات آنرا تصحیح نمائید. به خاطر داشته باشید که این تغییرات بصورت افزایش باشد. تغییر یکباره کل کلمات کلید سایت می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته‌باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهبود رتبه گوگل و افزایش بازدید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهبود رتبه گوگل و افزایش بازدید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.