زمان مطالعه: 1 دقیقه
نکات مهم سفره آرایی برای زیبایی میزتان

نکات مهم سفره آرایی برای زیبایی میزتان

بسم الله الرحمن الرحيمسفره آرايي يکي از مهم ترين هنرهاي يک خانم خانه دار است ! مي توان ساده ترين غذاها را...

بسم الله الرحمن الرحیم

سفره آرایی یکی از مهم ترین هنرهای یک خانم خانه دار است ! می توان ساده ترین غذاها را زیباترین جلوه داد و از میل کردن آن ها لذت برد ! برای انجام این کار بهتر است که چند سفره رنگی کتانی تهیه کنید (مثل کتان سرخابی،نارنجی،سفید،زرد،آبی وقهوه ای روشن). همچنین مقداری نایلون بیرنگ به نام طلق تهیه کنید که نرم وضخیم است و اجاز نمی دهند خرده های غذا سفره کتانی را آغشته کند.
ممکن است برایتان این سوال پیش آید که این همه سفره رنگی برای چیست؟ در جواب باید گفت که هر نوع رنگی برای نوع خاصی غذا استفاده می شود و جلوه خاصی به آن می دهد و اشتها را به طور طبیعی تحریک می کند .

برای مثال ، شوید باقالی پلو که رنگ سبز دارد ، روی سفره ی زرد یا کرم رنگ درخشش خاصی پیدا می کند وجلوه غذا را دو چندان می کند. مساله مهم دیگری که قابل توجه است ، نحوه ی چیدن غذا و مخلفات آن است. غذا باید طوری چیده شود که تناسب خاصی پیدا کند و به راحتی در دسترس همه قرار گیرد !تزیین غذا باعث زیباجلوه کردن ان می شود و سلیقه خانم خانه را نشان می دهد.
روشهای آسان برای سفره آرایی
اگر دستورالعمل های خوب و مناسب داشته باشید، هنر سفره آرایی برای میز شام خیلی راحت تر خواهد شد. چه شامتان خیلی رسمی باشد یا معمولی، چند راهبرد اصلی هستند که باید حتماً یاد بگیرید.
دستورالعمل ها

اول ببینید چه تعداد مهماندارید.
اگر تعداد بچه ها زیاد باشد، می توانید یک میز مخصوص فقط برای بچه ها بچینید. اما اگر می خواهید که بچه ها هم سر همان میز اصلی بنشینند، اگر بچه های خیلی کوچک هم در جمع وجود داشته باشد، باید از صندلی های مخصوص کودکان استفاده کنید.

تعیین کنید که چه تعداد از مهمانان می نشینند.
برای راحتی بیشتر پدر و مادرها بهتر است پیش فرزندانشان بنشینند. اگر مهمان مرد هم باشد، مطابق اصول باید سمت راست میزبان زن بنشیند و اگر مهمان زن در بین مهمانان باشد باید سمت راست میزبان مرد بنشیند. برای مهمانی های بزرگ باید ببینید چه کسانی بهتر با هم ارتباط دارند و آنها را پیش هم بنشانید. خیلی ها دوست دارند مردها و زن ها یکی درمیان بنشینند اما لازم نیست.
تصمیم بگیرید که می خواهید از رومیزیاستفاده کنید یا خیر.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نکات مهم سفره آرایی برای زیبایی میزتان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نکات مهم سفره آرایی برای زیبایی میزتان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.