زمان مطالعه: 3 دقیقه
گل به خودی برای ثبت در تاریخ جامهای جهانی!

گل به خودی برای ثبت در تاریخ جامهای جهانی!

گل به خودی برای ثبت در تاریخ جامهای جهانی!  /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی به گزارش آسمونی ، در جام...

گل به خودی برای ثبت در تاریخ جامهای جهانی!  /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

  به گزارش آسمونی ، در جام جهانی 2018 یکی دیگر از رکوردهای جام های جهانی شکست. رکوردی که تا قبل از مسابقات امسال تنها متعلق به 41 بازیکن در ادوار مختلف جام جهانی بود و البته هیچ یک از این بازیکنان علاقه ای نداشتند که نامشان این گونه در تاریخ ثبت شود.

important-own-goals-in-worldcup
important-own-goals-in-worldcup

رکورد گل به خودی در یک دوره جام جهانی به مسابقات برزیل بازمی گشت. در جام جهانی قبل 5 بازیکن دروازه تیم خودشان را باز کردند اما امسال تا قبل از پایان مرحله گروهی بازیها، آمار گل به خودی های جام های جهانی به 47 گل رسید که 6 تای آن سهم بازیکنان جام جهانی روسیه بود. 47 گل برای جاودانه شدن مردانی کاملا بدشانس!

گل به خودی برای ثبت در تاریخ جامهای جهانی!
گل به خودی برای ثبت در تاریخ جامهای جهانی!

دیرهنگام ترین گل به خودی در وقت قانونی

گلی که عزیز بوحدوز در بازی مراکش و ایران در مسابقات 2018 وارد دروازه تیم خودی کرد، سه امتیاز برای ایران داشت و البته سبب شد مراکش تنها بعد از دو بازی از دور مسابقات حذف شود. با این گل، دیرهنگام ترین گل به خودی در وقت قانونی جامهای جهانی به ثمر رسید. گلی در دقیقه 5+90 ! به گزارش آسمونی ، این گل در پانزدهم ژوئن 2018 ثبت شد و برای دومین بار در تاریخ جام های جهانی، یک گل به خودی تکلیف نتیجه(1-0) و 3 امتیاز بازی را مشخص کرد. اولین بار در 10 ژوئن 2006 بود که کارلوس گامارا بازیکن پاراگوئه در همان دقیقه 3 بازی با انگلستان دروازه خودی را گشود و سبب برد(1-0) انگلیس شد.

important-own-goals-in-worldcup
important-own-goals-in-worldcup

اولین گل به خودی تاریخ جامهای جهانی

به گزارش آسمونی ، روز 16 جولای 1930 و در دیدار شیلی و مکزیک، مانوئل روساس بازیکن مکزیک در دقیقه 51 دومین گل شیلی را وارد دروازه خودی کرد. در ادامه مسابقه (3-0) به پایان رسید و شاید گل به خودی این بازیکن 18 ساله چندان به چشم نیامد. اما هرگاه ذکری از گل به خودی ها می شود، اوست که اولین نفر در جام جهانی است. جالب این که این مدافع که لقب« چاکوئتاس» را یدک می کشید در روز 19 جولای و در باخت(6-3) مکزیک مقابل آرژانتین دو بار دروازه آرژانتین را باز کرد. اما دو گل او هرگز همانند گل به خودی اش ماندگار نشد!

گل به خودی برای ثبت در تاریخ جامهای جهانی!
گل به خودی برای ثبت در تاریخ جامهای جهانی!

گل به خودی در بازگشت بزرگ

جام جهانی 1934 گل به خودی نداشت اما در جام جهانی 1938 در همان مرحله اول ارنست لورتشر هافبک 25 ساله سوییس در بازی با آلمان گلزنی کرد. این گل در دقیقه 22 وارد دروازه سوییس شد و نتیجه را (2-0) کرد تا کسی امیدی به بازگشت سوییس نداشته باشد اما در ادامه همه چیز تغییر کرد. سوییس 4 بار در دقایق 42، 64، 75 و 78 گلزنی کرد و با این بازگشت بزرگ، کسی توجهی به گل لورتشر نکرد!

important-own-goals-in-worldcup
important-own-goals-in-worldcup

رکوردی 60 ساله در گل به خودی

در جام جهانی 1950 تنها یک گل وارد دروازه خودی شد. این گل را خوزه پارا مدافع 25 ساله اسپانیا در دقیقه 15 مسابقه با برزیل زد و مسابقه را(1-0) کرد. اما در ادامه بازی(6-1) به سود برزیل شد و دیگر کسی به این گل توجهی نکرد. اما چهار سال بعد در میان انبوه گلهای جام جهانی 4 بار گلهای توسط بازیکنان خودی زده شد. جیمی دیکینسون انگلیسی در دقیقه 94 بازی با بلژیک گلزنی کرد و به تنها بازیکن تاریخ بدل شد که در وقت اضافی جام های جهانی گل زده است. رائول کاردناس مکزیکی گل دوم فرانسه را در دقیقه 46 وارد دروازه خودی کرد؛ مسابقه ای که سرانجام فرانسه (3-2) برد.

گل به خودی برای ثبت در تاریخ جامهای جهانی!
گل به خودی برای ثبت در تاریخ جامهای جهانی!

هدیه به حریف در بازی رده بندی

چهارمین و آخرین گل به خودی جام 1954 تا سال 2006 تکرار نشد. این گل توسط لویس کروز اروگوئه ای در بازی با اتریش به ثمر رسید. دقیقه 59 بود و اروگوئه با این گل (2-1) از حریف خود عقب افتاد. در ادامه هم مسابقه (3-1) شد و اروگوئه عنوان سوم را از دست داد. به گزارش آسمونی ، 52 سال بعد آرماندو پتیت پرتغالی دومین گل آلمان را در دقیقه 60 به ثمر رساند تا مسابقه(2-0) شود. مسابقه ای که سرانجام (3-1) شد و پرتغال هم عنوان سوم را از دست داد.

important-own-goals-in-worldcup
important-own-goals-in-worldcup

یک ایرانی در لیست گلزنان

گلی که آندرانیک اسکندریان در دقیقه 43 بازی با اسکاتلند در جام جهانی 1978 به ثمر رساند نخستین گل یک ایرانی در این مسابقات بود؛ البته گلی که وارد دروازه ایران شد. روی یک صحنه کاملا بی خطر، ناصر حجازی بی دلیل خروج کرد و در حالی که هیچ بازیکن اسکاتلندی در صحنه حضور نداشت، اسکندریان تصمیم گرفت قیچی برگردان بزند! اما توپ به پایش نگرفت و ضربه اش مستقیم به سمت دروازه ایران رفت تا به همین سادگی دروازه ایران باز شود. در ادامه ایران یک گل به ثمر رساند و با این گل بازی(1-1) خاتمه یافت.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «گل به خودی برای ثبت در تاریخ جامهای جهانی!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره گل به خودی برای ثبت در تاریخ جامهای جهانی! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.