زمان مطالعه: 1 دقیقه
تاثیر فوق العاده ورزش بر سلامتی

تاثیر فوق العاده ورزش بر سلامتی

همانطور که می دانید ورزش تاثیر فوق العاده ای بر سلامتی دارد. آسمونی در این بخش ورزش هایی را به شما عزیزان...

همانطور که می دانید ورزش تاثیر فوق العاده ای بر سلامتی دارد. آسمونی در این بخش ورزش هایی را به شما عزیزان معرفی می کند که بر سلامتی بدن تاثیر زیادی دارد و می توان آن ها را در خانه هم انجام داد.



تاثیر فوق العاده ورزش بر سلامتی

همه افرادی که قصد دارند ورزش کنند علاقه‌ای به باشگاه رفتن ندارند. برخی افراد از تکرار حرکات ورزشی خسته می‌شوند و دوست ندارند که برنامه ورزشی تکراری را انجام دهند.

راه‌هایی غیر از باشگاه رفتن برای ورزش کردن وجود دارند که می‌توان با کمک آن‌ها فعال بود اما در عین حال برنامه تکراری را در باشگاه انجام نداد. این راه‌ها عبارتند از:

1- تاثیر ورزش شنا بر سلامتی

شنا ورزشی است که بر روی تمامی گروه‌های عضلانی بدن کار می‌کند و برای افرادی که آسیب دیدگی دارند نیز مناسب است. شنا ضربان قلب را افزایش می‌دهد و در عین حال باعث آرامش بدن می‌شود. هر نیم ساعت شنا کردن به صورت متوسط 180 تا 226 کالری می‌سوزاند.

2- تاثیر ورزش با میله بر سلامتی

ورزش با میله هیجان‌انگیزتر از برنامه ورزشی عادی است و بر روی بیشتر عضلات بدن کار می‌کند. این ورزش علاوه بر قدرتمندتر کردن بدن انعطاف‌پذیری را نیز افزایش می‌دهد و تاثیر زیادی بر تناسب اندام دارد. این ورزش را می‌توان به صورت گروهی انجام داد.

3- تاثیر حرکات موزون بر سلامتی

انجام حرکات موزون باعث افزایش آمادگی جسمانی می‌شود و انرژی‌زاست. این کار توانایی قلبی – عروقی و هماهنگی بدن را افزایش می‌دهد.

4- تاثیر دفاع شخصی بر سلامتی

کلاس‌های دفاع شخصی بسیار متفاوت از کلاس‌های ورزشی هستند و باعث احساس قدرت بیشتر می‌شوند. انجام ورزش‌های رزمی مانند جودو و کاراته نیز روش‌های خوبی برای ورزش کردن با تنوع بیشتر هستند. انجام نیم ساعت از این ورزش‌ها باعث سوختن 300 تا 450 کالری می‌شود.

5- تاثیر ورزش یوگا بر سلامتی

یوگا در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این ورزش تنها بر انعطاف‌پذیری کار نمی‌کند بلکه باعث افزایش قدرت و تنفس منظم‌تر می‌شود. یوگا به کاهش استرس و افزایش آرامش کمک می‌کند.

6- تاثیر فعالیت در گروه‌های اجتماعی بر سلامتی

با گروه‌های طبیعت‌گرای، کوهنوردی و غیره می‌توان فعالیت فیزیکی را در طول هفته افزایش داد. در این گروه‌ها در کنار ورزش کردن روابط اجتماعی بهتری را نیز تجربه خواهید کرد.

7- تاثیر ورزش اسپینینگ بر سلامتی

ورزش اسپینینگ توانایی قلبی – عروقی را افزایش می‌دهد و باعث قدرتمند شدن قلب می‌شود. در صورتی که این ورزش با شدت بیشتر انجام شود کالری‌سوزی بالایی دارد.

ورزش اسپینینگ با استفاده از دوچرخه ثابت و همراه با موسیقی به صورت دسته جمعی انجام می‌شود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تاثیر فوق العاده ورزش بر سلامتی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تاثیر فوق العاده ورزش بر سلامتی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.