زمان مطالعه: 1 دقیقه
عکس های حرم امام رضا (ع)

عکس های حرم امام رضا (ع)

آرامگاه امام رضا (ع) در مشهد یکی از معروف‌ترین بناهای مذهبی ساخته شده در ایران است. دیدن این جاذبه مذهبی حتی برای توریست های خارجی خالی از لطف نیست.

آرامگاه امام رضا (ع) در مشهد یکی از معروف‌ترین بناهای مذهبی ساخته شده در ایران است؛ بنایی که با برخورداری از متنوع‌ترین ویژگی‌ها و عناصر معماری ایرانی–اسلامی، هر ساله پذیرای میلیون‌ها زائر و گردشگر است و تا به امروز بارها مورد بازسازی و توسعه قرار گرفته است. اگر می خواهید در مورد تاریخچه حرم امام رضا (ع) بیشتر بدانید این بخش آسمونی را حتما مطالعه کنید چرا که اطلاعات جامع و کاملی در همین مورد برای شما عزیزان تهیه کرده ایم.

مشهد که در ابتدا روستای کوچکی بود، در خاک توس و در دهکده سناباد بنا شد. این مکان با دفن هارون الرشید در آن اهمیت یافت و به «بقعه هارونیه» شهرت یافت. پس از دفن هارون، به دستور مأمون آرامگاهی به سبک معماری خراسانی در اطراف قبر ساخته می‌شود.
امام رضا (ع) پیش از سفر به مرو، این مکان را به عنوان محل دفن خود به همراهانش نشان داد. پس از شهادت امام در توس، پیکر او را در همین بقعه به خاک سپردند و نام آنجا به «مشهدالرضا» تغییر کرد. تا زمان ظهور سربداران، قبر هارون‌الرشید در پایین قبر امام قابل رؤیت بود، اما سربداران صورت قبر هارون را محو کردند.

أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی اِبنِ موسَی أَلرّضٰآ

حرم باشکوه امام رضا علیه السلام
حرم باشکوه امام رضا علیه السلام
صحن امام رضا علیه السلام در شب
صحن امام رضا علیه السلام در شب
عکس ضریح امام رضا (ع)
عکس ضریح امام رضا (ع)
سقاخانه مرقد امام رضا (ع)
سقاخانه مرقد امام رضا (ع)
ضریح مرقد امام رضا (ع)
ضریح مرقد امام رضا (ع)
نقاره زنی در حرم امام رضا
نقاره زنی در حرم امام رضا
گنبد حرم امام رضا
گنبد حرم امام رضا
گلدسته حرم امام رضا
گلدسته حرم امام رضا
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «عکس های حرم امام رضا (ع)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره عکس های حرم امام رضا (ع) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.