زمان مطالعه: 3 دقیقه
مرکز اسلامی امام مهدی(عج) در تورنتو کانادا

مرکز اسلامی امام مهدی(عج) در تورنتو کانادا

مرکز اسلامی امام مهدی(عج) تورنتو در نیمه شعبان سال 2004 میلادی تأسیس و تبدیل به کانونی مذهبی برای ایرانیان...

مرکز اسلامی امام مهدی(عج) تورنتو در نیمه شعبان سال 2004 میلادی تأسیس و تبدیل به کانونی مذهبی برای ایرانیان مسلمان مقیم تورنتو شده است. اگر می خواهید با این مرکز بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید چرا که نحوه تاسیس و برنامه های مرکز امام مهدی (عج) در کانادا را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

مرکز اسلامی امام مهدی(عج) در تورنتو کانادا
مرکز اسلامی امام مهدی(عج) در تورنتو کانادا
Imam Mahdi Islamic centreساختمان مهدیه تورنتو در سه طبقه با زیربنای تقریبی 600 مترمربع، دارای دو سالن مجزا، بخش های اداری، کتابخانه و محل بازی کودکان است.

از مبلغ 830،000 دلار ارزش کل بنا، 33درصد آن به صورت نقد و مابقی به صورت وام های بلند مدت و از محل همیاری و کمک های مردمی هموطنان مقیم تورنتو تأمین شده است.

در مراسم روز شنبه، مردم مؤمن و عاشق اهل بیت(ع)، تأمین هزینه های اقساط این ساختمان را نیز پذیرا شدند.

ایرانیان مقیم تورنتو در کانادا، با جمعیت بالغ بر 70،000 نفر، دارای چهار مسجد و مرکز اسلامی هستند که در این میان «مرکز اسلامی امام مهدی(عج)» اولین ساختمانی است که مالکیت آن به طور کامل در اختیار ایرانیان قرار می گیرد.

شعبه آمریکا، مرکز اسلامی امام مهدی(عج) در نیمه شعبان سال 2004 میلادی، به همت جمعی از ایرانیان مسلمان مقیم کلان‌شهر تورنتو تأسیس شد. در این سال با تدوین اساسنامه مرکز و تشکیل مجمع عمومی، اولین هیئت‌امنای مرکز با رأی مستقیم اعضاء، انتخاب شد.

imam-mahdi-islamic-centre
imam-mahdi-islamic-centre
مطابق اساسنامه این سازمان مذهبی، مرکز اسلامی امام مهدی(عج) مؤسسه‌ای کاملا مردمی و مستقل بوده و زیر نظر هیئت امناء که هر دو سال یک‌بار توسط اعضای مرکز انتخاب می‌شوند، اداره می‌شود. این مرکز به هیچ حزب، دولت و یا تشکل سیاسی وابستگی نداشته و هدف اصلی آن توسعه و ارتقای آموزه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی بر اساس دین مبین اسلام و مذهب شیعه دوازده امامی است.

این مرکز از سال 2007 به عنوان مؤسسه خیریه(Charity Organization) در دولت کانادا به صورت رسمی به ثبت رسیده و تابع مقررات مربوط به مراکز خیریه است، و از این‌رو، تمام کمک‌های مردمی به مرکز یادشده، مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

هیئت امناء

بر مبنای اساسنامه مرکز اسلامی امام مهدی(عج)، اعضای هیئت امناء مرکز هر دوسال یک‌بار با رأی مستقیم اعضای این مرکز اسلامی برای مدت دوسال انتخاب می‌شوند. از مجموع هشت نفر افراد منتخب، پنج نفر به عنوان اعضای اصلی و سه نفر به عنوان اعضای علی البدل، برگزیده می‌شوند.

مرکز اسلامی امام مهدی(عج) در تورنتو کانادا
مرکز اسلامی امام مهدی(عج) در تورنتو کانادا
روحانی مرکز

آیت‌الله سیدرضا حسینی‌نسب، روحانی مرکز در روز دهم بهمن‌ماه سال 1337 هجری خورشیدی در شهرستان «مهریز» یزد به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات عمومی و تکمیل آموزش مقدمات علوم دینی در حوزه علمیه شهرستان یزد، در سال 1355 به شهر قم مهاجرت کرد و دانش‌های فقه، اصول فقه، فلسفه، منطق، اقتصاد اسلامی، علم کلام، علم رجال، علم هیئت و نجوم و ادبیات عربی را نزد اساتید عالی‌قدر حوزه علمیه قم فراگرفت. وی پس از سال‌ها تدریس و تحقیق در زمینه علوم و معارف اسلامی و تقدیم سه رساله در علم فقه، علم هیئت و نجوم وعلم کلام اسلامی، به درجه اجتهاد نائل شد و گواهینامه استادی حوزه علمیه را که معادل دکتری است در سال 1370 هجری شمسی، از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، دریافت کرد.

آیت‌الله حسینی‌نسب، علاوه بر تحصیل، تدریس، تحقیق و تألیف در حوزه علمیه، دانش برنامه‌نویسی کامپیوتر و زبان‌های آلمانی، انگلیسی و فرانسه را در مراکز علمی آلمان و کانادا مانند دانشگاه تورنتو و کالج «سنتنیال» آموخت. وی به مدت دو سال در آکادمی اسلامی آلمان تدریس کرد و به مدت سه سال نیز به عنوان محقّق در دانشگاه تورنتو کانادا، به پژوهش بر روی پروژه‌های علمی خود، همت گماشت. با مهاجرت به برخی از کشورهای غربی، علاوه بر سخنرانی در مجامع علمی و دینی، و مدیریت مراکز بزرگ اسلامی مانند مرکز اسلامی هامبورگ، به بنیانگذاری سازمان‌های فرهنگی و مذهبی در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی، اهتمام ورزید.

برخی منابع مانند روزنامه رسمی کانادا(گلوب اند میل)، مقلدان وی را در کانادا در حدود یک‌هزار نفر تخمین زده‌اند.

imam-mahdi-islamic-centre
imam-mahdi-islamic-centre
برنامه‌های آموزشی مرکز

این مرکز اسلامی برنامه‌های آموزشی مختلفی برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

برگزاری کلاس آموزش معارف اسلامی بهذصورت ماهانه، با حضور آیت‌الله حسینیذنسب، یکشنبه اول هر ماه، از ساعت 7:30 به وقت محلی تا 21، کلاس آموزش انگلیسی  دوره مقدماتی ویژه بانوان، روزهای جمعه هر هفته از ساعت 17 به وقت محلی تا 18، کلاس آموزش فلسفه، با حضور آیت‌الله حسینیذنسب، روزهای جمعه از ساعت 18 به وقت محلی تا 19، کلاس آموزش روخوانی و مفاهیم قرآن، شنبه‌ها از ساعت 10 به وقت محلی تا ساعت 14 این کلاس‌ها در سه سطح تشکیل می‌شود و برپایی کلاس‌های آموزش قرآن به زبان انگلیسی در سطح مبتدی و دو سطح پیشرفته از برنامه‌های آموزشی این مرکز است.

این مرکز تمام مراسم و مناسبت‌های اسلامی را بر اساس مذهب شیعه دوازده امامی برگزار می‌کند که طی اطلاعیه‌های مختلف، زمان و نحوه برگزاری این مجالس به آگاهی مسلمانان رسانده می‌شود.

سایر برنامه‌های مرکز

همچنین این مرکز اهتمام جدی در برپایی نماز جمعه دارد که هر هفته در مسجد جامع ایرانیان نماز با شکوه جمعه با حضور مسلمانان مقیم و ایرانیان برگزار می‌شود.

از دیگر خدمات مرکز اسلامی امام مهدی(عج) می‌توان به انجام عقد و ازدواج شرعی، مجالس ترحیم و مشاوره خانواده اشاره کرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مرکز اسلامی امام مهدی(عج) در تورنتو کانادا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مرکز اسلامی امام مهدی(عج) در تورنتو کانادا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.