زمان مطالعه: 2 دقیقه
تصویرسازی در طراحی گرافیک

تصویرسازی در طراحی گرافیک

در هنر گرافیک تصویرسازی یا تصویرگری یکی از زیرشاخه های هنرهای تجسمی است و به نوعی از اثر خلاقانه تصویری...

illustration-in-graphic-design
illustration-in-graphic-design

در هنر گرافیک تصویرسازی یا تصویرگری یکی از زیرشاخه های هنرهای تجسمی است و به نوعی از اثر خلاقانه تصویری گفته می شود که القاکننده تجسمی یک مفهوم یا روایت با فرم بصری است. این مفهوم و روایت می‌تواند داستان، شعر، مقاله‌ای در روزنامه و کتاب و حتی تبلیغات تجاری، سرگرمی‌ها و اشکال و فرم‌های روی کالاها و لباس‌ها باشد. آسمونی در این بخش اطلاعات کاملی در مورد تصویرسازی برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

تصویر ساز باید فراگیرد که ضمن ایجاد تصویر و رعایت اصول آن سلایق مختلف سفارش دهندگان و اذهان عمومی را زیر نظر داشته باشد. تصویرگر باید سعی کند پیام هایی را که در صدد انتقال آن می باشد از نظر موضوع و محتوای فکری و شکل و قالب افکارش را بسیار غنی و با ارزش و با رعایت همه جانبه ی اصول زیبا شناسی ارائه نماید.در گذشته و قبل از پیدایش هنرهای کاربردی فعالیت های برخی از هنرمندان بیشتر در حیطه چاپ بود و هنرمندان تصویرساز تنها تصویرگران صنعت چاپ بودند. هنر تصویرسازی که از جمله هنرهای کاربردی است شاخه ای از گرافیک می باشد.

طبقه بندی انواع تصویرسازی

«هنر تصویر سازی معاصر از اواخر قرن نوزدهم میلادی به دو شاخه تصویرسازی داستانی و تصویرسازی تبلیغاتی تقسیم شد که به تدریج با معرفی تکنولوژی بصری و وسایل ارتباطات جمعی نظیر سینما و دوربین های سینما توگراف و تلویزیون از تصویرسازی داستانی شاخه تصویرسازی متحرک که همانا پویانمایی باشد پدیدار گشت.هنر تصویر سازی معاصر از اواخرقرن نوزدهم میلادی به دو شاخه تصویرسازی داستانی و تصویر سازی تبلیغاتی تقسیم شد،که به تدریج با معرفی تکنولوژی بصری (تصویری) و وسایل ارتباطات جمعی نظیر سینما و دوربین های سینماتوگراف و تلویزیون (از دهه 1950 میلادی به بعد) از تصویرسازی داستانی شاخه تصویر سازی متحرک که همانا «پویانمایی» باشد پدیدار گشت.تصویر سازی متحرک امروزه با پیدایش امکانات جدید تکنولوژی ارتباطی نظیر کامپیوترها(رایانه ها) و ابزارهای ارتباط تصویری روباتیک (سازه های کامپیوتری متحرک) در معرفی اشکال جدید بازی های کامپیوتری مثل «واقعیت مجازی » ، کاملا متحول شده است.

تصویرسازی داستانی غیر متحرک به همراه نقاط اوج احساسی یا وقایع تعیین کننده را به شکل پلان های تصویری به موازات مسیر حرکت داستان ،تجسم بخشیده است که نمونه های آن را در کتاب های قصه برای کودکان و داستان های پلیسی جنایی و کمیک استریپ ها (داستان های حماسی یا چاشنی کمدی) می توان یافت. با بررسی کاتالوگ های موزه و گالری ها ی تصویر سازی در دنیا و طبقه بندی آثار تصویرسازان در سطح بین المللی بر طبق معیارهای انجمن های حرفه ای تصویرسازان ، نظیر جامعه تصویرسازان و سالنامه موزه تصویر سازی امریکا ، ( رجوع شود به سی و هشتمین سالانه تصویر سازان ،سال 1996).

تصویرسازان به پنج گروه عمده تقسیم شده اند که عبارتند از:



  1. تصویرسازان نشریات (که در روزنامه ها و مجلات غالبا به عنوان کاریکاتوریستهای اجتماعی ، سیاسی یا تصویرسازان خبری فعالیت دارند.)
  2. تصویرسازان کتاب ها ( که با عنوان ها و موضوعات را به شکل طرح جلد ویا مضامین داستانی را در کتابهای داستانی تصویر سازی می کنند.)
  3. تصویرسازان تبلیغاتی (تصویر سازی پوسترهای تبلیغاتی ،آگهی های تجارتی و تصویر سازی مربوط به بسته بندی کالاهای مصرفی نظیر مواد غذایی و دارویی و…)
  4. تصویر سازان بنیادهال و موسسات و نهادها (نظیر تصویرسازانی که پیام ها ی موسسات و نهادهای هنری ،اجتماعی ، خیریه،ورزشی،خدماتی،سیاسی و آکادمیک یا علمی را به مخاطبین خود منتقل می سازند.)
  5. تصویرسازان بین المللی (که آثار شان هویت های فرهنگی ،بومی،نژادی، تاریخی و جغرافیایی ملت ها و کشور ها ،انعکاس می یابند.)
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تصویرسازی در طراحی گرافیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تصویرسازی در طراحی گرافیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.