زمان مطالعه: 1 دقیقه
تصاویر شناسنامه و مشخصاتی از امام خمینی (ره)

تصاویر شناسنامه و مشخصاتی از امام خمینی (ره)

آیا تا به حال شناسنامه امام خمینی را دیده اید؟ امام خمینی متولد اول مهر ماه سال 1281 است. آسمونی در این بخش...

آیا تا به حال شناسنامه امام خمینی را دیده اید؟ امام خمینی متولد اول مهر ماه سال 1281 است. آسمونی در این بخش تصاویری از شناسنامه و پاسپورت امام خمینی را برای شما عزیزان منتشر می کند.



تصاویر شناسنامه و مشخصاتی از امام خمینی (ره)

سید روح‌الله موسوی خمینی (در شناسنامه سید روح‌الله مصطفوی: زاده 1 مهر 1281 – درگذشته 13 خرداد 1368)، اولین رهبر و ولی فقیه نظام جمهوری اسلامی ایران و از مراجع تقلید شیعه بود که انقلاب 1357 ایران را رهبری و در پی آن جمهوری اسلامی را بواسطه همه‌پرسی (رفراندوم) اول بنیان گذارد و تا پایان عمر رهبرش بود.

وی در ترکیه، سپس عراق، و در پایان چند ماه در فرانسه بود. طی این مدت پیگیر اوضاع سیاسی ایران بود، با ارسال پیام و اعلامیه، اسلام‌گرایان و مخالفان را رهبری و به تدوین نظریه ولایت فقیه پرداخت. به عنوان رهبر انقلاب، شورای انقلاب و دولت موقت را تشکیل داد. پس از خروج شاه از ایران، در 12 بهمن 1357 خمینی به ایران بازگشت و در 22 بهمن انقلاب پیروز شد.

تصاویر شناسنامه و مشخصاتی از امام خمینی (ره)
تصاویر شناسنامه و مشخصاتی از امام خمینی (ره)

با فرمان وی، کمیته امداد، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهضت سوادآموزی، سازمان بسیج مستضعفین، و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، اما نیکی کدی در سال 2003 می‌نویسد که با انقلاب ایران انتظار همگانی برای آزادی و برابری اجتماعی نسبت به زمان شاه برآورده نشد. گرچه بنا به گزارش‌های اخیر بین‌المللی و ایرانی، شاخص‌های آموزش، بهداشت، صنعت و عدالت اقتصادی ایران در مقایسه با قبل از انقلاب بهبود چشمگیر داشته‌است.

identity-imam-khomeini
identity-imam-khomeini

وی هنگام مرگ در خرداد 1368، دولتی نسبتاً قوی، اما با مشکلات عظیم اقتصادی، اجتماعی و سیاست خارجی به ارمغان گذاشت. تشییع جنازه‌اش با حضور بیش از 10 میلیون نفر، حدود یک ششم جمعیت آن زمان ایران، در کتاب رکوردهای گینس به عنوان شلوغ‌ترین تشییع جنازه ثبت شد. به نوشته یرواند آبراهامیان، هرچند عده‌ای خمینی را یک روحانی سنتی می‌دانند، ولی او ازلحاظ نظریه سیاسی و استراتژی پوپولیستی مذهب‌گرای خود، نوآور مهمی در ایران بود. در مقابل نزدیکان و طرفداران امام خمینی از جمله نوه او سید حسن خمینی معتقدند رهبری خمینی نه پوپولیستی بلکه مردمی بوده چرا که او همزمان با توجه به مصالح مردم برای نظرات علمی کارشناسان ارجحیت قائل بوده‌است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تصاویر شناسنامه و مشخصاتی از امام خمینی (ره)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تصاویر شناسنامه و مشخصاتی از امام خمینی (ره) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.