معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

پایانی خوش برای پسران ایسلند

ایسلند در یک نگاه

لقب: Strákarnir okkar ( پسران ما) بهترین عنوان در رنکینگ فیفا: 19 ( اکتبر 2017) بدترین عنوان در رنکینگ فیفا: 131( آوریل- ژوئن 2012) تعداد حضور در جام جهانی: یک تعداد حضور در یورو: یک اولین مسابقه: غیر رسمی/ایسلند(1-0) جزایر فارو( 29 جولای 1930 در جزایر فارو) رسمی/ ایسلند(0-3) دانمارک( 17 جولای 1946 در ریکیاویک؛ ایسلند) بهترین پیروزی: غیر رسمی/ ایسلند(9-0) جزایر فارو( 10 جولای 1985 در کفلاویک؛ ایسلند) رسمی/ ایسلند(5-0) مالت( 27 جولای 2000 در ریکیاویک؛ ایسلند) بدترین شکست: ایسلند(2-14)دانمارک( 23 آگوست 1967 درکپنهاگن؛ دانمارک) سرمربی: هیگیر هالگریمسون

iceland-national-football-team
iceland-national-football-team

به گزارش آسمونی ، شروع تاریخ نوین فوتبال ایسلند را می توان از مسابقات یورو 2016 دانست. برای تیمی که هرگز در هیچ تورنمنت مهمی حضور نیافته بود، صعود به مرحله نهایی یورو می توانست بزرگ ترین واقعه تاریخ فوتبال این کشور باشد. اما ایسلندی ها در ادامه هم روند رو به رشد سالهای اخیر خود را ادامه دادند. آنها در روز 14 ژوئن در ورزشگاه ژفری گیشار شهر سن ایت ین در برابر پرتغالی قرار گرفتند که چندی بعد قهرمان همین تورنمنت شد اما در برابر ایسلند تنها یک بار به گل دست یافت که آن هم در دقیقه 50 با گل بیرکیر بیارناسون جبران شد و ایسلند در حضور 38742 تماشاگر اولین امتیاز خود را در تاریخ یورو کسب کرد. در روز 18 ژوئن ایسلند می رفت در برابر مجارستان به اولین برد تاریخ خود در یورو دست پیدا کند. اما گل به خودی دقیقه 88 ساوارسون، گل دقیقه 40 گیولفی سیگوروسون را به باد داد و ایسلند یک تساوی(1-1) دیگر نیز کسب کرد.  

شگفتی پسران در کنار تشویق ایسلندی

سرانجام ایسلندی ها طعم پیروزی در یورو را چشیدند. روز 22 ژوئن آنها با گل دقیقه 4+90 تراستاسون موفق شدند(2-1) اتریش را از پیش رو برداشته و پس از مجارستان به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعد شوند. در این مرحله کسی انتظاری از ایسلند نداشت اما پسران در آخرین دیدار یک هشتم نهایی آماده خلق بزرگ ترین شگفتی مسابقات بودند؛ ساعت 21 روز 27 ژووئن مسابقه ایسلند و انگلیس آغاز شد و وقتی انگلیس در دقیقه 4 پیش افتاد، همه مطمئن شدند که ماجراجویی پسران خاتمه یافته است. اما تا دقیقه 18 دو گل سیگوردسون و سیگپوردسون، کار را (2-1) کرد. این نتیجه تا پایان بازی پابرجا ماند و انگلیس حذف شد. به گزارش آسمونی ، پس از آن دیگر کسی اهمیت نمی داد که همین ایسلند مقابل فرانسه میزبان (2-5) در هم کوبیده شد. آنچه مهم بود، حماسه پسرانی بود که در کنار تماشاگران ایسلندی به اوج شهرت رسیدند، تماشاگرانی که تشویق ایسلندی را وارد ادبیات فوتبال جهان ساختند.

لوگوی فدراسیون
لوگوی فدراسیون

لوگوی فدراسیون

بازی های ایسلند از یورو تا جام جهانی

دیگر کسی جلودار این تیم نبود. به گزارش ترکیه(2-0)، فنلاند(3-2)، کوزووو(2-0). دو برد خارج از خانه مقابل کوزوو(2-1) و ترکیه(3-0) و تساوی(1-1) در خانه برای صدرنشینی این تیم کفایت می کرد، حتی با وجود باخت در زمین کرواسی(2-0) و فنلاند(1-0). پس از صعود به جام جهانی ایسلند تاکنون در 6 مسابقه دوستانه به میدان رفته است و دو برد مقابل منتخب اندونزی(6-0) و تیم ملی اندونزی(4-1) و یک تساوی مقابل قطر(1-1) کسب کرده است. شکست های این تیم مقابل چک(2-1)، مکزیک(3-0) و پرو(3-1) بود و تا قبل از شروع مسابقات نهایی، این تیم مقابل نروژ و غنا نیز به میدان خواهد رفت.  

گروهی از مردان باتجربه و گمنام

به جز مار ساوارسون مدافع 33 ساله تیم والور که سابقه 78 بازی ملی را در کارنامه خود دارد، سایر نفرات ایسلند در لیگ های مختلف اروپایی بازی می کنند؛ از دانمارک و ولز گرفته تا اسکاتلند، بلغارستان، بلژیک و حتی انگلیس و آلمان. بسیاری از آنها شاید بعد از جام جهانی در تیم ملی ایسلند حضور نداشته باشند. باتجربه ترین نفرات ایسلند عبارت اند از: هانس هالدورسون( دروازه بان 34 ساله راندرس دانمارک با 48 بازی ملی) رانگر سیگوردسون( مدافع 31 ساله روستوف روسیه با 75 بازی ملی) کاری آندرسون( مدافع 35 ساله آبردین اسکاتلند با 65 بازی ملی) آری فریر اسکولاسون( مدافع 30 ساله لوکرن بلژیک با 54 بازی) آرون گونارسون( هافبک 29 ساله کاردیف سیتی ولز با 77 بازی ملی) بیرکیر بیارناسون( هافبک 29 ساله استون ویلا با 65 مسابقه ملی) یوهان برگ گوموندسون( هافبک 27 ساله برنلی با 65 مسابقه ملی) امیل هالفرئوسن( هافبک 33 ساله اودینزه ایتالیا با 62 مسابقه ملی) روریک گیالاسون( هافبک 30 ساله زاندهائوسن آلمان با 45 مسابقه ملی) تئودور المار بیارناسون( هافبک 31 ساله الازیگ اسپور ترکیه با 35 بازی ملی) کولبین سیگبورسون( مهاجم 28 ساله نانت فرانسه با 44 مسابقه ملی) ایسلند با این نفرات روزهایی خوش را تجربه کرده است؛ کاملا متفاوت با روزها و سالهای ابتدایی فوتبال این کشور...

گیلفی سیگوردسون - ستاره تیم
گیلفی سیگوردسون - ستاره تیم

گیلفی سیگوردسون - ستاره تیم

اجازه حضور داده نشد!

9 سال پس از آن که پادشانی ایسلند به جمهوری تغییر کرد، تیم فوتبال ایسلند آماده حضور در مرحله انتخابی جام جهانی شد. این اولین باری بود که ایسلندی ها آماده حضور در دور مقدماتی جام جهانی می شدند. هرچند اتحادیه فوتبال ایسلند در سال 1947 به عضویت فیفا پذیرفته شده بود اما فیفا به این تیم در کنار کشورهای بولیوی، کستاریکا، هند و ویتنام جنوبی اجازه شرکت در مرحله انتخابی جام جهانی را نداد و اولین حضور ایسلند در مقدماتی جام جهانی چهار سال به تعویق افتاد.  

چهار باخت در اولین تجربه

با تاسیس اتحادیه فوتبال اروپا( یوفا)، ایسلند نیز به عضویت این اتحادیه در آمد و در سال 1958 برای اولین بار در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرکت کرد. در این رقابت ها ایسلند زنگ تفریح دو تیم فرانسه و بلژیک بود و دو بار با نتایج(0-8) و (1-5) مقابل فرانسه و دو بار هم با نتایج(3-8) و (2-5) در برابر بلژیک در هم کوبیده شد. پس از آن دوران طولانی غیبت این تیم از مسابقات مقدماتی جام جهانی آغاز شد و ایسلند تا سال 1974 در مقدماتی هیچ یک از ادوار جام جهانی حضور پیدا نکرد. به گزارش آسمونی ، در بازگشت به این مسابقات هم ایسلند همچنان زنگ تفریح بود و در 6 مسابقه مقابل نروژ، بلژیک و هلند صاحب 6 باخت، 2 گل زده و 29 گل خورده شد!

هیمیر هالگریمسون - سرمربی تیم
هیمیر هالگریمسون - سرمربی تیم

هیمیر هالگریمسون - سرمربی تیم

اولین تجربه در یورو

ایسلندی ها از سال 1964 در مقدماتی یورو شرکت کردند و در روزهایی که مسابقات مقدماتی به صورت حذفی برگزار می شد با باخت(2-4) مقابل ایرلند جنوبی و تساوی(1-1) در خانه برابر همین تیم کارشان خاتمه یافت. پس از آن هم تا مقدماتی یورو 76 ایسلند در این رقابت ها حضور نیافت و در ورود مجدد به بازی های مقدماتی، این تیم سرانجام طعم پیروزی را برای اولین بار در یک رقابت رسمی چشید و آلمان شرقی را در خانه(2-1) شکست داد. بازی برگشت دو تیم هم(1-1) خاتمه یافت و ایسلند با تساوی خانگی (0-0) مقابل فرانسه قعرنشین گروه خود شد. اما همان برد مقابل آلمان شرقی سبب شد که آلمان شرقی از گردونه مسابقات حذف شده و بلزیک راهی مرحله دوم شود! به گزارش آسمونی ، داستان حضور ایسلند در مسابقات مقدماتی یورو و جام جهانی به همین شکل ادامه یافت. این تیم از سال 1976 تا 2012 به صورت منظم در رقابت های مقدماتی یورو و از 1974 تا 2014 در مقدماتی جام جهانی حضور داشت اما هرگز جدی گرفته نشد...  

یک گام مانده تا جام جهانی

به گزارش آسمونی ، چهار سال قبل و در مرحله مقدماتی یورو 2012 تیم ملی ایسلند عملکردی همچون همیشه ضعیف داشت و در گروهی که تیم های دانمارک، پرتغال، نروژ و قبرس حضور داشتند تنها یک برد و یک تساوی کسب کرد و در سایر مسابقات خود شکست خورد. 4 امتیاز این تیم حاصل یک برد(1-0) مقابل قبرس و یک تساوی(0-0) در خانه همین تیم بود. اما به فاصله دو سال نشانه های تحول در فوتبال این کشور دیده شد. ایسلند در گروهی که تیم های سوییس، اسلوونی، نروژ، آلبانی و قبرس حضور داشتند موفق شد 5 برد، 2 تساوی و 3 شکست کسب کند. نتایجی که پیشرفت این تیم را اثبات می کرد. برای نمونه این تیم که در مقدماتی یورو دو بار از نروژ شکست خورده بود این باز یک برد(2-0) و یک تساوی(1-1) مقابل این تیم به دست آورد. در پایان رقابت ها ایسلند بالاتر از اسلوونی، نروژ، البانی و قبرس قرار گرفت و به عنوان تیم دوم گروه خود راهی پلی آف شد. در این مرحله ایسلند در خانه با کرواسی(0-0) مساوی کرد اما در خانه حریف(2-0) شکست خورد و شانس حضور در مرحله نهایی جام جهانی را در اخرین قدم از دست داد.  

سایر پست های معرفی تیم های جام جهانی 2018

  منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ایسلند ; پایانی خوش برای پسران ایسلند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ایسلند ; پایانی خوش برای پسران ایسلند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.