زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقد فیلم عصر یخبندان

نقد فیلم عصر یخبندان

فیلم «عصر یخبندان» چهارمین ساخته مصطفی کیایی، کارگردان جوان سینمای ایران در بخش سودای سیمرغ سی و سومین...
ice-age(17)
ice-age(17)

فیلم «عصر یخبندان» چهارمین ساخته مصطفی کیایی، کارگردان جوان سینمای ایران در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. «عصر یخبندان» فیلمی پربازیگر و اجتماعی در همان حال و هوای کارهای قبلی مصطفی کیایی است اما به دلیل فضای قصه، فیلم لحن متفاوت تر و شیرینی کمتری دارد. فیلم قبلی مصطفی کیایی به نام «خط ویژه»، سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران و دیپلم افتخار نقش دوم مرد سی و دومین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده است. «عصر یخبندان» با 8 کاراکتر اصلی و در 42 لوکیشن فیلمبرداری شده است و به گفته لشکری(تهیه کننده)، از فیلم «خط ویژه» بهتر و قوی تر است. منصور لشکری قوچانی درباره فیلم «عصر یخبندان» گفت:
"فیلمی است که مردم قطعاً از آن لذت میبرند زیرا مضمون آن یکی از دغدغه های اصلی جامعه است. این اثر در راستای کمک به مشکلات و بررسی شرایط موجود تولید شده است."

ice-age(10)
ice-age(10)

خلاصه فیلم «عصر یخبندان»:

در «عصر یخبندان» خارپشت ها تصمیم گرفتند رنج خارهای یکدیگر را تحمل کنند، اما کنار هم باشند و به هم گرما بدهند، خارپشت ها تنها جاندارانی بودند که در «عصر یخبندان» زنده ماندند.

ice-age(2)
ice-age(2)
ice-age(3)
ice-age(3)

شعار فیلم «عصر یخبندان»:

می‌ترسم تمام فکرهایی که می‌کنم واقعیت داشته باشد.

عوامل فیلم «عصر یخبندان»:

نویسنده، کارگردان: مصطفی کیایی/ تهیه کننده: منصور لشکری قوچانی/ مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری/ طراح صحنه: حجت اشتری/ طراح لباس: نگار نعمتی/ طراح گریم: سودابه خسروی/ صدا بردار: امیر نوبخت/ صداگذار: سید علیرضا علویان/ تدوین: نیما جعفری جوزانی/ موسیقی: آرمان موسی پور/ مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سام بهشتی/ مدیر تولید: مجید کریمی/ عکاس: مهدی دلخواسته
بازیگران: مهتاب کرامتی، بهرام رادان، آنا نعمتی، سحر دولت شاهی، مینا ساداتی، محسن کیایی، بابک بهشاد، علی میلانی، پوریا رحیمی سام، صدف طاهریان، علی کوچکی، فرهاد اصلانی، ژاله صامتی

ice-age(7)
ice-age(7)
ice-age
ice-age
ice-age(6)
ice-age(6)

حواشی «عصر یخبندان»:

بهرام رادان قرار بود در فیلم «خط ویژه» بازی کند اما به دلیل همزمانی با پروژه های دیگر نتوانست هماهمگی لازم را ایجاد کند. او درباره همکاری با مصطفی کیایی گفت:
"در فیلم «خط ویژه» نیز من یک نقش را دوست داشتم اما بعد از آن که در نقشی که کیایی به من محول کرده بود بازی کردم متوجه شدم که حضورم در این نقش درست تر بوده است. بنابراین در فیلم «عصر یخبندان» با وجود این که کاراکتر سعید(محسن کیایی) را انتخاب کرده بودم بنابر تجربه قبلی و روند بازی نقش فرید را پذیرفتم. هیچ فیلمی تاکنون نبوده که در کار آن با کارگردانش تا این حد بی جدل بوده باشم. حتی در بخشهایی که فکر میکردم خوب کار کرده ام و کیایی بر تکرار آن نظر داشت هیچگاه جدل یا اعتراضی نداشتم. مصطفی کیایی جزو کارگردانان جوانی است که با نگرش نو و شکاندن آنچه که ما در کارهای سنتگرایانه روبرو هستیم کار میکند که من هم معتقدم در حال حاضر باید تمامی فیلمها چنین باشد."
مصطفی کیایی درباره انتخاب نقش برادرش، محسن کیایی در فیلم «عصر یخبندان» گفت:
"از آنجا که خودم متن را مینویسم محسن پیش از هر کس فیلمنامه را میخواند و همیشه هم دست روی یک شخصیت برای کار میگذارد که اتفاقاً هیچگاه من آن را به او نمیسپرم. او در این اثر نقشی را میخواست که بعد بهرام رادان آن را بازی کرد."
یاس، مهمان یکی از روزهای فیلمبرداری فیلم «عصر یخبندان» بوده است.
به گفته ی منصور لشکری قوچانی، مهتاب کرامتی با بازی در فیلم «عصر یخبندان» یکی از بهترین های این دوره جشنواره خواهد بود.
«عصر یخبندان» دومین همکاری ژاله صامتی با مصطفی کیایی بعد از فیلم «ضدگلوله» است.

ice-age(12)
ice-age(12)
ice-age(8)
ice-age(8)

بهرام رادان درباره نقشش در فیلم «عصر یخبندان» گفت:

"نقش من در این کار نقشی خاکستری است که به دلیل شرایط امروز جامعه بوجود آمده است. بنابراین شاید اگر کمتر از 20 سال پیش بود چندان در اطرافمان چنین افرادی را نمی یافتیم. این نقش به لحاظ کاراکتر شخصیت سیاهی دارد. شاید فرید یکی از تنهاترین نقشهایی بود که من خود از آن میترسیدم بنابراین نمیدانم چقدر میتوان در آن نقطه سفید پیدا کرد. چنین افرادی عمقهای مختلفی دارند و هرجایی که میروند به نقش کسی در میآیند که مناسب آنجا است و این باعث خطرناک بودن آنها میشود."
«عصر یخبندان» دومین همکاری مصطفی کیایی با منصور لشکری قوچانی بعد از فیلم «خط ویژه» است.
صحبت های مصطفی کیایی در اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر از تلویزیون پخش نشد. او پس از گرفتن سیمرغ جشنواره فجر گفت:
"سعی می کنم بگویم عصبانی نیستم! خیلی خوشحالم که فیلم می سازم و مردم می روند برایش پول می دهند و فیلم را می بینند."
محسن کیایی درباره نقشش در فیلم «عصر یخبندان» گفت:
"کاراکتر سعید از نظر خود من خیلی جذاب است. او فردی از یک قشر جامعه محسوب میشود که به خاطر شرایطی که بوجود آمده یکسری قوانین را بوجود آورده است که شاید از بیرون و از نگاه افراد دیگر خلاف باشد ولی او آنها را جرم نمیداند. این نقش به نقش منوچهر «خط ویژه» نزدیک است ولی کارکرد متفاوتی نسبت به آن دارد و کارهایش را آگاهانه انجام میدهد."
گروه بدلکاری 13 در فیلم «عصر یخبندان» همکاری داشته اند.

ice-age(13)
ice-age(13)

پوستر فیلم «عصر یخبندان»:

پوستر این فیلم توسط یوسف عبدالرضایی طراحی شده است.

ice-age(15)
ice-age(15)

 

ice-age(16)
ice-age(16)
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد فیلم عصر یخبندان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم عصر یخبندان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.