زمان مطالعه: 1 دقیقه
در دوران بارداری نمی توانم راحت بخوابم...

در دوران بارداری نمی توانم راحت بخوابم...

اگر با بزرگ شدن شکمتان برای خواب به مشکل برخوردید، راه حل های که آسمونی در این بخش آورده را امتحان کنید،...

i-can-not-sleep-during-pregnancy
i-can-not-sleep-during-pregnancy

اگر با بزرگ شدن شکمتان برای خواب به مشکل برخوردید، راه حل های که آسمونی در این بخش آورده را امتحان کنید، حتماً کمکتان می کند.
از‌‌ همان سه ماه اول بارداری، فشاری که رحم در حال رشدتان بر مثانه وارد می‌کند (و همچنن حالت تهوع)، ممکن است شما را وادار کند بیش از گذشته به دستشویی بروید. با پیشروی دوران بارداری ممکن است دچار مشکل سوء هاضمه، سوزش معده یا گرفتگی عضلات پا شوید.

شاید آنقدر استرس و هیجان داشته باشید که خوابتان نبرد یا شاید به خاطر افزایش وزنتان با خود کلنجار بروید تا حالت بهتری برای خوابیدن و محافظت از شکم بزرگتان پیدا کنید، همچنین ممکن است کودک با ضربات خود شما را بیدار کند. به علاوه با اینکه بهترین حالت خوابیدن در دوران بارداری خوابیدن به پهلوی چپ است، ممکن است اگر به خوابیدن روی شکم یا به پشت عادت دارشته باشید، زمان ببرد تا به این حالت خوابیدن عادت کنید. (به شما بالش های مخصوص بارداری را توصیه می کنیم).

شما در این مورد چکار می توانید بکنید:
روش‌های زیر می‌توانند به بهبود خواب شما کمک کند.

1- راگر دچار سوزش معده یا تنگی نفس شده‌اید، سعی کنید بالاتنهٔ خود را کمی بالا‌تر قرار بدهید.

2- در سه ماه سوم بارداری پوشیدن کمربند باردرای بهتر می‌تواند سینه، شکم و کمرتان را محافظت کند.

3- چند بالش را در آغوش بگیرید. به پهلوی چپ دراز بکشید، زانو‌هایتان را خم کنید و بالشی را بین آن‌ها قرار بدهید. برای راحتی بیشتر چند بالش زیر شکم و پشت کمرتان بگذارید.

4- می‌توانید از بالش های مخصوص بارداری نیز استفاده کنید. بعضی از آن‌ها دارای بندی هستند که بالش‌ها را به هم متصل می‌کنند و از ناحیهٔ جلو و پشتتان محافظت کنند. برخی دیگر به شکل C یا U هستند و برخی دیگر به شکل راسته هستند تا هرطور که مایلید آن را قرار دهید. بالش‌های مخصوص بارداری (Pregnancy wedges)، برای محافظت از شکم هنگام خوابیدن به پهلو طراحی شده‌اند، همچنین می‌توانید با استفاده از آن‌ها در حالی که به پشت خوابیده‌اید، به حالت نیمه پهلو قرار بگیرید. بسیاری از این بالش‌ها در هنگام شیردهی نوزاد نیز سودمند واقع می‌شوند.

5- از تشک‌های فومی شانه تحم مرغی استفاده کنید. این تشک‌ها مخصوص باردرای ساخته نشده‌اند، اما اگر هنگام دراز کشیدن به پهلو فشار زیادی بر را‌‌نهایتان وارد می‌شود، به شما کمک می‌کنند که راحت‌تر بخوابید. تشک‌های فومی را روی تشک خود قرار دهید تا راحت‌تر بخوابید. این تشک‌ها سایز بندی دارند و جریان هوا را بهبود می‌بخشند.

6- از تشک بادی استفاده کنید. برخی از مادران استفاده از این تشک را مفید می‌دانند. خوابیدن روی سطوح مختلف از قبیل کاناپه، صندلی گهواره‌ای و غیره را امتحان کنید و ببینید کدام یک برایتان راحت‌تر است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «در دوران بارداری نمی توانم راحت بخوابم...» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره در دوران بارداری نمی توانم راحت بخوابم... فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.