زمان مطالعه: 2 دقیقه
فیلم من افسانه ام ، ژانر درام و هیجان انگیز

فیلم من افسانه ام ، ژانر درام و هیجان انگیز

فیلم من افسانه ام یکی از فیلم های آمریکایی است که در سال 2007 ساخته شد. اگر می خواهید با بازیگران و داستان فیلم...

فیلم من افسانه ام ، ژانر درام و هیجان انگیز
فیلم من افسانه ام ، ژانر درام و هیجان انگیز

فیلم من افسانه ام یکی از فیلم های آمریکایی است که در سال 2007 ساخته شد. اگر می خواهید با بازیگران و داستان فیلم من افسانه ام آشنا شوید این بخش آسمونی را حتما مطالعه نمایید چرا که به معرفی فیلم من افسانه ام می پردازیم.

معرفی فیلم من افسانه ام

من افسانه‌ام (به انگلیسی: I am legend) فیلمی است به کارگردانی فرانسیس لارنس که محصول سال 2007 کشور ایالات متحده است

این فیلم سومین اقتباس سینمایی رمان سال 1954 ریچارد ماتیسون پس از فیلم‌های آخرین انسان روی زمین (1964) و مرد امگا (1971) است.

استودیوی برادران وارنر در سال 1994 تصمیم به ساخت این فیلم گرفت و بازیگران و کارگردانان مختلفی همچون تام کروز، مایکل داگلاس، آرنولد، ریدلی اسکات و راب بومن هر کدام در مقطعی از زمان برای این فیلم در نظر گرفته شدند ولی به‌دلیل نگرانی‌های مالی و برآورده نشدن بودجه لازم، ساخت فیلم تا سال 2006 به تعویق افتاد.

سرانجام در سال 2006 استودیو با فرانسیس لاورنس به عنوان کارگردان و ویل اسمیت برای ایفای نفش «دکتر رابرت نویل» قراردادی تنظیم کرد.

i-am-legend
i-am-legend

داستان فیلم من افسانه ام

در سال 2010 در آمریکا ویروسی پخش شده است (از سال 2009) که انسان‌ها را از حالت نرمال خود خارج کرده و جوری هاری ست. همه مردم تبدیل به افراد هاری شده‌اند که انسانیت خود را از دست داده‌اند. از خصوصیات این موجودات این است که نمی‌توانند در روشنایی زنده بمانند. در نتیجه شب‌ها بیرون می‌آیند و دست به تخریب شهر می‌زنند.

تنها یک نفر در این شهر سالم است. دکتر رابرت نویل کسی است که هنوز انسان مانده است. او زندگی و ساعت خود را طوری برنامه‌ریزی کرده است که فقط روزها از خانه بیرون بیاید و هیچگاه در تاریکی نرود. تنها همدم او سَم، سگ اوست.

دکتر رابرت نویل روزها به شکار مبتلایان می‌رود تا روی آن‌ها داروهایی که برای درمان می‌سازد را امتحان کند. او طی این سه سال به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

از طرفی او یک افسردگی دائمی گرفته است. در یکی از درگیری‌ها سَم هم دچار ویروس زامبی می‌شود و مجبور به کشتن او می‌شود. این افسردگی ناشی از تنهایی تشدید می‌شود.

شب بعد که او می‌خواهد تمام موجوداتی را که باعث مرگ سم شده‌اند زیر ماشین له کند، موجودات بر او غالب می‌شوند تا اینکه نور ماشینی آن‌ها را فراری می‌دهد. کسی برای نجات نویل آمده است…

فیلم من افسانه ام ، ژانر درام و هیجان انگیز
فیلم من افسانه ام ، ژانر درام و هیجان انگیز

پایان متفاوت فیلم من افسانه ام

نسخه که از این فیلم منتشر شد دارای 2 پایان متفاوت بود، در پایان دوم دکتر رابرت در انتها می‌فهمد که این موجودات هنوز بعضی از خصوصیات انسانی خود را نگه داشته‌اند، او نمونه ماده‌ای را که گرفته بود به آنها برمی‌گرداند و از آنها عذرخواهی می‌کند، در پایان می‌بینیم دکتر رابرت، آنا و ایثن به سوی مکان مهاجرین (انسان‌های سالم) در حال رانندگی هستند و فیلم با جمله " تنها باید گوش کنید، شما تنها نیستید " به پایان می‌رسد…

یک پایان دیگر فقط آنا و ایثن زتده مانده و با نمونه خون حاوی واکسن به سوی مکان مهاجرین (انسان‌های سالم) در حال رانندگی هستند.

i-am-legend
i-am-legend

بازیگران فیلم من افسانه ام

  • ویل اسمیت … دکتر رابرت نویل

  • آلیس براگا... آنا

  • دش میهاک … ایتان

  • چارلی تاهان

  • اما تامسون

  • سالی ریچاردسن

  • ویلو اسمیت

  • پت فریلی

  • مایک پاتن

فروش فیلم من افسانه ام

من افسانه‌ام در تاریخ 14 سپتامبر 2007 در آمریکا به نمایش درآمد و با فروش 77 میلیون دلاری خود در اولین هفته اکران، رکورد جالبی را خلق کرد. این فیلم فقط در آمریکای شمالی چیزی بالغ بر 550 میلیون دلار فروخت و یک پیروزی بزرگ را برای دست‌اندرکاران فیلم رقم زد.

فیلم من افسانه ام ، ژانر درام و هیجان انگیز
فیلم من افسانه ام ، ژانر درام و هیجان انگیز

نظر خود را درباره «فیلم من افسانه ام ، ژانر درام و هیجان انگیز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فیلم من افسانه ام ، ژانر درام و هیجان انگیز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.