زمان مطالعه: 6 دقیقه
آشنایی با شرکت هیوندای

آشنایی با شرکت هیوندای

هیوندای موتور،شرکت خودروسازی کره‌ای و چندملیتی است، که در سال 1967 توسط چانگ جو-یانگ (بنیانگذار گروه شرکت‌های هیوندای) تأسیس شد.

تاریخچه خودروسازی هیوندای

هیوندای موتور،شرکت خودروسازی کره‌ای و چندملیتی است، که در سال 1967 توسط چانگ جو-یانگ (بنیانگذار گروه شرکت‌های هیوندای) تأسیس شد.هیوندای موتور به همراه کیا موتورز، از زیرمجموعه‌های هیوندای موتور گروپ به‌شمار می‌آیند، که در حال حاضر پس از شرکت‌های جنرال موتورز، گروه فولکس‌واگن و تویوتا، به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان شناخته می‌شود.دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد. شرکت هیوندای موتور (بدون کیا) در سال 2008 در رتبه هشتم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار داشت. این شرکت در سال 2012 بیش از 4٫4 میلیون خودرو در کشورهای مختلف به‌فروش رساند. بخشی از سهام شرکت هیوندای موتور در بازارهای بورس کره، بورس نزدک و بورس لندن مبادله می‌شود.این شرکت مالک بزرگترین کارخانه یکپارچه تولید خودرو در جهان می‌باشد، که در شهر اولسان قرار دارد و سالیانه بالغ بر 1٫6 میلیون اتومبیل تولید می‌کند. امروزه شرکت هیوندای محصولات خود را از طریق 6 هزار مرکز فروش و نمایندگی رسمی، که در 193 کشور جهان مستقر می‌باشند، عرضه می‌دارد.

هیوندای در ایران

شرکت راین خودرو از زیر مجموعه‌های مجموعه کرمان موتور پس از تولید و مونتاژ دو خودرو ورنا و آونته و فروش سراسری آن در کشور نقش مهمی در معرفی این شرکت خودرو ساز در ایران داشت.این شرکت پس از عرضه موفق این دو مدل از هیوندای تصمیم به راه اندازی خط تولید دیگر محصولات این کمپانی را داشت که با مشکلات مالی روبرو شد و از توسعه باز ماند و شرکت آسان موتور اقدام به واردات دیگر محصولات هیوندای نمود.شرکت آسان موتور نمایندگی انحصاری واردات خودروهای هیوندای موتور به ایران را در اختیار دارد. این شرکت در سال 1385 و در پی بازگشایی مجدد واردات برای طیف خاصی از خودروهای خارجی به ایران، فعالیت خود را آغاز نمود.آسان موتور از سال 2006 مجوز واردات پنج مدل هیوندای آزرا، هیوندای سوناتا، هیوندای توسان، هیوندای سانتافه و هیوندای کوپه را دریافت کرد، سپس در سال 2009 نیز اقدام به واردات سری دوم از خودروهای شرکت هیوندای مطابق با استانداردهای اروپایی از جمله هیوندای جنسیس، هیوندای آی‌ایکس55 و هیوندای آی30 نمود. خودروهای هیوندای موتور که در حال حاضر در بازار ایران موجود می‌باشند، در فهرست زیر درج شده‌اند.

معرفی خودروهای شرکت هیوندای در ایران

hyundai-spare-parts
hyundai-spare-parts

 

هیوندای آی10
هیوندای آی10 کوچکترین عضو خانواده هیوندای موتور است، که یک هاچ‌بک پنج در می‌باشد و بیشتر برای بازار هند طراحی و ساخته شده‌است. این ماشین با موتورهای 1٫1 لیتری و 1٫2 لیتری دیزلی، بنزینی و الکتریکی عرضه شده‌است.

هیوندای آی20
هیوندای آی20 خودرویی کوچک و جمع و جور است، که از سال 2008 در هند و ترکیه تولید می‌شود. این خودرو پنج ستاره ایمنی را دریافت کرده‌است. هیوندای آی20 با موتورهای 1٫4 و 1٫6 لیتری و 5 در تولید شده و بصورت انحصاری در اروپا عرضه می‌شود.

هیوندای اکسنت
هیوندای اکسنت از سال 1994 در فهرست تولیدات هیوندای موتور قرار گرفت و تاکنون چهار نسل از آن تولید شده‌است. مدل‌های مختلفی از اکسنت بصورت هاچ بک سه و پنج در و سدان چهار در تولید می‌شوند. موتورهای فعلی 1٫4 لیتری بنزینی با توان 107 اسب بخار و 1٫6 لیتری بنزینی با توان 123 اسب بخار می‌باشند. موتورهای دیزلی نیز برای این خودرو قابل انتخاب می‌باشند.

هیوندای الانترا
هیوندای الانترا یکی از محبوب‌ترین خودروهای هیوندای موتور محسوب می‌شود، که تاکنون یک بار نیز به عنوان خودروی سال در آمریکای شمالی برگزیده شده‌است. الانترا به عنوان یک سدان کوچک و فشرده اما کامل و با موتورهای 1٫6 و 1٫8 لیتری عرضه می‌شود. این خودرو از سال 1990 در خط تولید هیوندای موتور قرار گرفته و تاکنون پنج نسل از آن، طراحی و تولید شده‌است.

هیوندای آی30
هیوندای آی30 اشتراکات فراوانی با الانترا دارد، اما بزرگترین تفاوت آن در سبک هاچ‌بک بدنه می‌باشد. در کانادا و ایالات متحده آمریکا با نام الانترای واگن یا نسل چهارم الانترا عرضه می‌شود. پلتفرم این اتومبیل با کیا سید یکسان و مشترک است. مشخصات این مدل شامل: طول*عرض*ارتفاع 430*178*148 سانتی‌متر، فاصله دو محور جلو و عقب 265 سانتی‌متر و وزن خالص آن معادل 1185 کیلوگرم می‌باشد.

هیوندای آی40
هیوندای آی40 یکی از جوانترین خودروهای هیوندای است، که در سال 2011 معرفی شد و در رده خودروهای خانوادگی متوسط و بزرگ قرار می‌گیرد. این خودرو در دو نوع سدان چهار در و واگن پنج در تولید می‌شود و در پلتفرم با سوناتا یکی است و آن را نسخه اروپایی سوناتا می‌دانند. مدل آی40 بجز اروپا، در استرالیا و نیوزیلند نیز به فروش می‌رسد.این خودرو کیفیت بالاتری نسبت به سوناتا دارد و در طراحی جلو شبیه به هیوندای الانترا می‌باشد.البته این خودرو موتور ضعیف تری نسبت به سوناتا دارد

هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های کمپانی هیوندای موتور در سال‌های گذشته به‌شمار می‌آید. سابقه تولید این خودرو به سال 1985 بر می‌گردد. نسل ششم سوناتا دیگر یک خودرو فول سایز شناخته می‌شود. موتورهای 2 و 2٫4 لیتری روی این خودرو قرار می‌گیرند.

هیوندای آزرا
هیوندای آزرا سابقه‌ای طولانی دارد و از سال 1986تا کنون در خط تولید هیوندای قرار دارد و فاصله بین دو خودروی سوناتا و جنسیس سدان را پر می‌کند. این خودرو در کلاس لوکس قرار گرفته و در حال حاضر موتورهای 2٫4 لیتری، 3 لیتری و 3٫3 لیتری روی این اتومبیل قرار می‌گیرند.

هیوندای ولاستر
هیوندای ولاستر یکی از جدیدترین خودروهای اسپرت کامپکت هیوندای است که در سال 2011 عرضه شد و در کلاس کوپه و سه درب می‌باشد و با استقبال زیاد قشر جوان روبرو شده‌است. داری حجم موتور 1600 سی سی دارای امکانات زیادی از جمله: کروز کنترل، رینگ های 17 اینچی،گرمکن صندلی های جلو،بلندگوهای حرفه ای همراه با ساب ووفر،آینه های تاشو برقی همراه با گرمکن ،گیربکس 6 سرعته و دو کلاچه،در مدل های جدیدتر دارای موتور GDI،سقف پانوراماو... در رنگ بندی های متنوعی نظیر زرد-سبز-قرمز-مشکلی-سفید-مسی و...میباشد

هیوندای جنسیس کوپه
هیوندای جنسیس کوپه را می‌توان تلاش هیوندای برای تمایز بین محصولات عادی و لوکس خود دانست. جنسیس کوپه از سال 2008 وارد بازار شد. این خودرو اولین مدل کوپه دیفرانسیل عقب هیوندای بود که در پلاتفرم با جنسیس سدان اشتراکاتی دارد. در حال حاضر دو موتور دو لیتری چهار سیلندر توین توربو و شش سیلندر 3٫8 لیتری روی جنسیس کوپه قابل انتخاب می‌باشند. مدل چهار سیلندر 274 اسب بخار نیرو و 275 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این اعداد برای مدل شش سیلندر به ترتیب 348 اسب و 295 پوند فوت می‌باشند.

هیوندای جنسیس سدان
هیوندای جنسیس سدان، یکی از خودروهای لوکس کره‌ای است، که برای رقابت با خودروهای لوکس اروپایی و ژاپنی وارد بازار شده‌است. جنسیس سدان فعلی، در سال 2008 رونمایی شد. سدان لوکس جنسیس همان راهی را می‌رود که نیسان با اینفینیتی و تویوتا با لکسوس پیموده‌اند.

هیوندای ایکواس
هیوندای ایکواس گرانترین و لوکسترین خودروی هیوندای که یک سدان اندازه بزرگ است. و در خاورمیانه بنام سنتینیال شناخته می‌شود. نسل اول این خودرو تا سال 2008 تولید می‌شد. اما از سال 2009 نسل دوم با الهام از مرسدس و بی ام و و لکسوس با موتور هشت سیلندر پنج لیتری عرضه می‌گردد. یک مدل لیموزین نیز از این خودرو وجود دارد که 30 سانتی‌متر فضای بیشتری بین دو محور ایجاد شده‌است.

هیوندای وراکروز
هیوندای وراکروز از سال 2006 تا 2013 پرچمدار شاسی بلندهای هیوندای بود. از امن‌ترین خودروهای این کلاس محسوب می‌شود. طول*عرض*ارتفاع 484*195*181 سانتیمتر، فاصله بین دو محور 280 سانتی‌متر و وزن خالص 1936 برای مدل‌های دیفرانسیل جلو و 2011 کیلوگرم برای مدل‌های دو دیفرانسیل ، البته خط تولید این خودرو از سال 2013 متوقف شده‌است .

هیوندای سانتافه
هیوندای سانتافه را باید محبوبترین شاسی بلند هیوندای دانست که با قیمت مقرون بصرفه و توانایی‌های مناسب و امکانات خوب خود و طراحی زیبای خود ، مشتریان زیادی را برای خود دست و پا کرده‌است. سانتافه در پلاتفرم با کیا سورنتو شریک می‌باشد. از ماه ژوئن[چه سالی؟]نسل سوم سانتا فه در مدل 5 نفره و از ماه نوامبر[چه سالی؟]مدل 7 نفره آن به بازار آمد. مدل‌های با هفت صندلی از فاصله بین دو محور بیشتری برخوردارند و همچنین هواکش موتور، رینگهای 18 اینچی، اگزوز و فرم بدنه آن‌ها متفاوت می‌باشد.

هیوندای توسان
هیوندای توسان فعلی اولین بار در سال 2009 در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمد. هیوندای برای تولید این مدل 36 ماه زمان و 225 میلیون دلار صرف توسعه و تحقیق نموده‌است. موتورهای بنزینی 1٫6، 2 و 2٫4 لیتری روی توسان قابل نصب‌اند. موتور چهارسیلندر 2 لیتری 165 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و مدل 2٫4 لیتری هم 176 اسب بخار. هیوندای توسان، همانند برادر بزرگتر خود در دو نوع دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود.

نظر خود را درباره «آشنایی با شرکت هیوندای» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با شرکت هیوندای فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.