زمان مطالعه: 7 دقیقه
تور مجارستان

تور مجارستان

تور مجارستان در همه فصول سال در مجموعه های گردشگری برگزار می گردد. دریاچه‌ی بالاتون   ما در این مقاله...

تور مجارستان در همه فصول سال در مجموعه های گردشگری برگزار می گردد.



تور مجارستان
تور مجارستان
دریاچه‌ی بالاتون

 

ما در این مقاله از آسمونی برای شما عزیزان به ویژه آن دسته از کسانی که قصد سفر به مجارستان را دارند، جاذبه های تور مجارستان و ... را منتشر می کنیم.

جاذبه‌های گردشگری و مقصدهای عالی و متنوع توریستی در این کشور وجود دارند که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کنند. ارتفاعات شمال غربی، دشت بزرگ در شرق، دریاچه‌ها و رودخانه‌های متعدد، دریاچه‌ی بالاتون (Balaton) که بزرگ‌ترین دریاچه‌ی اروپای مرکزی است و صدها روستا و شهر تاریخی و زیبای کوچک و بزرگ از جذابیت‌های این کشور زیبا است.

جاذبه‌های گردشگری مجارستان

از بوداپست پایتخت زیبا و نورانی مجارستان گرفته تا شهرها و روستاهای کوچک، هر طرف که سر بر گردانید، تاریخ و فرهنگ پرباری را مشاهده خواهید کرد.

بوداپست را با شهرهایی مثل پراگ و پاریس می‌توان مقایسه کرد.

این شهر با اختلاف زیاد مهم‌ترین مقصد گردشگری در مجارستان است با وجود این، سایر شهرها و مناطق این کشور هم، دیدنی و زیبا هستند. شهرهای کوچک و بزرگ شکل سنتی خود را حفظ کرده‌اند و بسیاری از آنها از فرهنگ‌های دیگر تاثیر پذیرفته‌اند و این تاثیرات را به وضوح می‌توان در این شهرها مشاهده کرد. در بخش‌های حومه و در طبیعت مجارستان می‌توانید از تماشای چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرید.

هر کجای این کشور که باشید، منظره‌های زیبای طبیعی در نزدیکی شما خواهند بود.

رودها، دریاچه‌ها و کوهستان‌ها در کنار رود بزرگ و باشکوه دانوب، دره‌های سرسبز و فرصت‌های بی‌نظیر برای پیاده‌گردی در طبیعت و فعالیت‌های تفریحی و ورزشی در فضای باز، تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های این کشور دیدنی است.



تور مجارستان
تور مجارستان
تور مجارستان

1. قلعه‌ی بودا در کشور مجارستان

زمانی که به قلعه‌ی باشکوه بودا در بوداپست نگاه می‌اندازید، متوجه می‌شوید که چرا بسیاری از افراد این شهر را به عنوان پاریس شرق می‌شناسند. این بنای تاریخی شگفت‌انگیز که یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است، از نظر طراحی شگفت‌انگیز و شکوه و عظمت، با کاخ ورسای برابری می‌کند. این قلعه به جای قصری ساخته شده که در سال 1686 در نبرد بودا ویران شده بود. این بنای جدید که دربردارنده‌ی 200 اتاق است، در قرن هجدهم میلادی بازسازی شد. تمرکز طرح متقارن و جذاب این بنا روی گنبد مرکزی 16 متری آن است که مشرف به رود دانوب ساخته شده است. از این رود، مناظر شگفت‌انگیزی از قلعه را می‌توان تماشا کرد. بخش‌هایی از بنای قرون وسطایی اصلی بازسازی شده‌اند از جمله برج Buzogány و برج جنوبی باشکوه که قدمت آن به قرن پانزدهم میلادی بر می‌گردد.



تور مجارستان
تور مجارستان
تور مجارستان

2. رود دانوب در مجارستان

رود شگفت‌انگیز و بزرگ دانوب از شمال تا جنوب مجارستان جریان دارد و از بوداپست می‌گذرد و این شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند. بهترین چشم‌اندازهای غروب خورشید از بوداپست را می‌توانید از فراز پل مشهور آزادی ببینید. این پل یکی از مناطق محبوب در میان اهالی شهر و گردشگران است. یکی از زیباترین مناظر بوداپست، جایی است که رود دانوب دور رشته‌کوه سرسبز و جنگلی وایسگراد می‌چرخد.

این منطقه یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای علاقه‌مندان به طبیعت و پیاده‌گردی است.

کروزهای متعددی هم برای سفر در رود دانوب و لذت بردن از مناظر زیبای اطراف آن وجود دارد.

رود دانوب با 2850 کیلومتر طول، دومین رود طولانی اروپا پس از ولگا است.



تور مجارستان
تور مجارستان
تور مجارستان

3. شهرهای تاریخی اسپا در مجارستان

اگر به دنبال تعطیلاتی آرام در کنار تماشای جاذبه‌های فرهنگی هستید، مجارستان بهترین انتخاب است. در سراسر این کشور، شهرهای تاریخی اسپا متعددی وجود دارند که امکانات زیادی در اختیار گردشگران می‌گذارند. از یک حمام ساده گرفته تا اقامتگاه‌های لوکس اسپا. مجارستان از قدیم به خاطر حمام‌ها و چشمه‌های آب معدنی شهرت داشته است. قدمت این حما‌م‌ها به 2000 سال پیش و به زمان رومیان بر می‌گردد. رومیان، اعتقاد خاصی به تاثیرات شفابخش آب‌های معدنی این منطقه داشتند.

در قرن شانزدهم میلادی، ترک‌ها، حمام‌های ترکی را به راه انداختند که هنوز هم بعضی از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیش از 1000 چشمه، آب معدنی و آب گرم این اسپاهای طبیعی را تامین می‌کند.

یکی از مشهورترین آن‌ها Lake Hevíz نام دارد که متوسط دمای آن 25 درجه‌ی سانتی‌گراد است.



تور مجارستان
تور مجارستان
تور مجارستان

4. تیهانی (Tihany) در کشور مجارستان

یکی از محبوب‌ترین مقصدهای توریستی در مجارستان، شبه‌جزیره ی کوچک تیهانی در دریاچه‌ی بالاتون است. این شبه‌جزیره فقط 8 کیلومترمربع وسعت دارد. با وجود این که بسیار کوچک است ولی زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی مجارستان را در اختیار دارد. این منطقه یک ذخیره‌گاه طبیعی است و ورود ماشین به بخش‌های جنوب غربی آن ممنوع است. بهترین راه برای گشت‌و‌گذار در این منطقه، با پای پیاده است. یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر، یک صومعه‌ی بندیکیتی قرن هفدهمی است که چشم‌اندازی زیبا از دریاچه و نواحی اطراف آن دارد. در فصل بهار، زمانی که درختان بادام شکوفه می‌دهند و در فصل تابستان، زمانی که زمین به هزاران رنگ زیبا مزین می‌شود، زیباترین مناظر را در این منطقه خواهید دید. در بندر Inner، از گردشگاه‌های ساحلی زیبا لذت خواهید برد.



تور مجارستان
تور مجارستان
تور مجارستان

5. غارهای Lillafured در تور مجارستان

یکی دیگر از مقاصد اسپای محبوب در مجارستان، شهر Lillafured در رشته‌کوه Bukk است.

علاوه بر اسپا این منطقه به خاطر غارهای شگفت‌انگیزش شهرت دارد که به سادگی از مرکز شهر با پای پیاده قابل دسترسی هستند. از میان مشهورترین غارهای این مجموعه می‌توان غار Istvan را نام برد که اشکال استالاکتیتی آن بسیار جالب توجه است. در غار Petofi دیواره‌ها با پوشش گیاهی منحصربه‌فردی پوشیده شده‌اند. برای اینکه تجربه‌ای ماجراجویانه‌تر داشته باید، مسیر غار Szeleta را طی کنید. در این غار آثاری به جا مانده از عصر یخبندان شامل تیرها و نیزه‌هایی را خواهید دید که با مهارت تمام ساخته شده‌اند.



تور مجارستان
تور مجارستان
تور مجارستان

6. سوپرون (Sopron) در مجارستان

سوپرون در 64 کیلومتری جنوب وین قرار دارد و فقط 8 کیلومتر با مرز اتریش فاصله دارد. این منطقه که در نزدیکی کوه‌پایه‌های آلپ واقع شده، مقصدی محبوب برای سفرهای کوتاه است. جذابیت این منطقه فقط به خاطر طبیعت و چشم‌اندازهای زیبای اطراف آن نیست. تعداد زیادی بنای قرون وسطایی و ساختمان‌های باروک در این شهر وجود دارد. در این شهر 115 بنای ثبت شده و 240 بنای حفاظت‌شده وجود دارد که بزرگ‌ترین مجموعه در نوع خود در تمام اروپا است. همه‌ی این ساختمان‌ها در بخش قدیمی شهر در محدوده‌ی دیوارهای قرون وسطایی قرار گرفته‌اند. بسیاری از این بناهای تاریخی مورد توجه گردشگران قرار دارند چون در دوره‌های تاریخی مختلف، بخش‌هایی به هر کدام از آن‌ها اضافه شده است.



تور مجارستان
تور مجارستان
تور مجارستان

7. قلعه‌ی Eger در کشور مجارستان

مجارستان، قلعه‌، کاخ و دژهای تاریخی متعددی دارد که هر کدام از آنها گوشه‌ای از تاریخ این سرزمین را به چشم دیده‌اند. یکی از مشهورترین آنها، قلعه‌ی Eger است که در دامنه‌های جنوبی کوه‌های Bukk واقع شده است. قدمت این قلعه به قرن شانزدهم بر می‌گردد. گردشگران امروزه می‌توانند از تماشای برج‌های به‌جا‌مانده و سایر آثار باقی مانده از این قلعه‌ی قدیمی لذت ببرند و عظمت و شکوه گذشته‌ی آن را تصور کنند. از این قلعه می‌توان بناهای تاریخی به سبک باروک در بخش پایینی شهر را مشاهده کرد؛ جایی که رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و زیبایی دارد.



تور مجارستان
تور مجارستان
تور مجارستان

8. کلیسای جامع سنت پیتر در مجارستان

این کلیسا که در محل یکی از بناهای آرامگاهی رومی ساخته شده است، مثل سایر بناهای تاریخی مجارستان، نشانه‌هایی از دوران تاریخی مختلف را در خود جای داده است. تاثیر فرهنگ‌ها و معماری‌های گوناگون را می‌توانید در گوشه گوشه‌ی این بنا مشاهده کنید. این کلیسا در سال 1009 ساخته شده و بخش قدیمی و اصلی آن متعلق به قرن دوازدهم میلادی است که بعدها بازسازی شده و یک بار هم در حمله‌ی مغول‌ها ویران شده است. این کلیسا در نهایت در سال 1892 بار دیگر به طور کامل بازسازی شده است و بنای باشکوهی که امروزه می‌بینید، به جای مانده است. داخل این کلیسا مجموعه‌ی ارزشمندی از صنایع دستی مذهبی از گوشه و کنار مجارستان دیده می‌شود.

9. کاخ سلطنتی وایسگراد در کشور مجارستان

این کاخ بر فراز شهر قدیم وایسگراد، در 40 کیلومتری شمال بوداپست قرار دارد.

بقایای این کاخ تاریخی و باشکوه و شهر قدیمی وایسگراد، مقصدی عالی برای یک سفر یک روزه از پایتخت است.

این کاخ ابتدا به دستور چارلز اول ساخته شد زمانی که او و دربارش در سال 1316 به وایسگراد نقل مکان کردند.

صد سال بعد این کاخ گسترش پیدا کرد و به عنوان یکی از بهترین کاخ‌های اروپا شناخته می‌شد.

این کاخ به خاطر عظمت و شکوه و چشم‌اندازهای زیبا بر فراز رود دانوب، مورد توجه گردشگران قرار دارد.

10. تپه‌های بودا در مجارستان

علاوه بر آثار تاریخی و فرهنگی، فضاهای باز و پارک‌های متعددی در بوداپست وجود دارد.

تپه‌های بودا در حومه‌ی غربی شهر یکی از محبوب‌ترین فضاهای باز این شهر است.

این تپه‌ها که بیش از 518 متر طول دارند، از طریق مجموعه‌ای از مسیرهای پیاده‌روی جذاب و مسیرهای دوچرخه‌سواری منحصربه‌فرد، قابل دسترسی هستند.

ایستگاه‌های متعددی در سراسر شهر برای کرایه‌ی دوچرخه وجود دارد.

در این مجموعه از غارهای متعدی هم می‌توانید بازدید کنید و از فعالیت‌های تفریحی در فضای سبز لذت ببرید.



تور مجارستان
تور مجارستان
تور مجارستان

رژیم غذایی در مجارستان

در این کشور هم مثل سایر نقاط توریستی دنیا، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد.

وعده‌های غذایی معمولا مفصل هستند. غذا خوردن در رستوران‌ها معمولا مقرون‌به‌صرفه است.

با 2000 فورینت می‌توانید غذای خوبی به همراه نوشیدنی بخورید.

سوپ‌ها و وعده‌های غذایی مختصرتر کمتر از 600 فورینت قیمت دارند.

برای خارجی‌هایی که به مجارستان سفر می‌کنند، یکی از محبوب‌ترین غذاهای محلی، گولاش (goulash) است؛

خوراکی متشکل از گوشت و سیب‌زمینی است که با پاپریکا سرو می‌شود.

مجارستانی‌ها عاشق این هستند که انواع گوشت را به پودر سوخاری آغشته کنند.

و در روغن سرخ کنند و در کنار پنیر فراوان نوش جان کنند.

به همین دلیل، تنوع غذایی در رستوران‌ها برای گیاه‌خواران محدود است و به سالاد و استارتر محدود می‌شود.

صبحانه‌ی مجارستانی‌ها غنی از پروتئین است.

پنیر، تخم مرغ، سالامی به اضافه‌ی نان و مربا، صبحانه‌ی رایج اهالی این کشور را تشکیل می‌دهد. قهوه‌خانه‌های زیادی در مجارستان وجود دارند.

که در آنها می توانید انواع قهوه را در وعده‌ی صبحانه سفارش دهید.

تور مجارستان - اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «تور مجارستان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تور مجارستان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.