زمان مطالعه: 4 دقیقه
کشور مجارستان

کشور مجارستان

مجارستان، کشوری در اروپای مرکزی است. این کشور از شمال با اسلواکی، از غرب با اتریش، از جنوب غربی با کرواسی و...

کشور مجارستان
کشور مجارستان

مجارستان، کشوری در اروپای مرکزی است. این کشور از شمال با اسلواکی، از غرب با اتریش، از جنوب غربی با کرواسی و اسلوونی، از جنوب با صربستان، از شرق با رومانی و از شمال شرقی با اوکراین مرز مشترک دارد.با آسمونی همراه شوید تا با کشور مجارستان بیشتر آشنایی پیدا کنید.

مجارستان عضور اتحادیه‌ی اروپا و توافق‌نامه‌ی شنگن است. 

علاوه بر این‌ها، دسترسی عالی این کشور و قرار گرفتن در مرکز اروپا، به اضافه‌ی فرهنگ و اقتصاد زنده و شکوفا، دست به دست هم داده‌اند تا مجارستان، مقصدی عالی برای سفر باشد.

اطلاعات ضروری مجارستان

اختلاف ساعت مجارستان با تهران

مجارستان در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +1 hour قرار دارد که 2 ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی مجارستان: مجاری

واحد پول مجارستان: فورینت (HUF) برابر با 12/9 تومان

نوع برق شهری مجارستان

برق شهری در مجارستان، 230 ولت و 50 هرتز است. پریزها و دوشاخه‌ها در مجارستان از نوع C  و F است که تصویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

کد کشور مجارستان

36+

شماره‌های اضطراری مجارستان

شماره‌ی 112 شماره‌ی اضطراری چندمنظوره در مجارستان است که علاوه بر زبان مجاری، تماس‌ها به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و در برخی مناطق به زبان رومانیایی پاسخ داده می‌شوند. اپراتور 112 به طور متوسط در کمتر از 6 ثانیه پاسخگو است و در کمتر از 3 ثانیه موقعیت تماس‌گیرنده را ردیابی می‌کند.

از همین شماره در تمام اتحادیه اروپا می‌توان به عنوان شماره اضطراری چندمنظوره استفاده کرد.

شماره‌های اختصاصی اضطراری دیگر در مجارستان عبارتند از:

  • آمبولانس و فوریت‌های پزشکی: 104

  • آتش‌نشانی و امداد و نجات: 105

  • پلیس: 107

جهت رانندگی مجارستان: راست

hungary
hungary

فهرست فرودگاه‌های بین‌المللی مجارستان

  • فرودگاه بین‌المللی بوداپست فرنک لیست

  • فرودگاه بین‌المللی دبرسن

  • فرودگاه بین‌المللی سالفرملیک

وضعیت آب‌و‌هوایی مجارستان

دمای هوای مجارستان در طول سال از منفی 20 درجه‌ی سانتی‌گراد تا 39 درجه‌ی سانتی‌گراد بالای صفر، متغیر است. توزیع و تناوب بارش باران به دلیل آب‌و‌هوای قاره‌ای که این کشور دارد، غیر قابل پیش‌بینی است. بادهای شدید بعد از روزهای داغ تابستانی رایج است و بارش باران بیشتر در پاییز اتفاق می‌افتد. بخش‌های غربی این کشور، معمولا بارندگی بیشتری را نسبت به بخش‌های شرقی دریافت می‌کنند و خشکسالی‌های جدی ممکن است در تابستان به وقوع بپیوندد. آب‌و‌هوا در دشت بزرگ، ناملایم است. این منطقه تابستان‌های بسیار گرم، زمستان‌های بسیار سرد و بارندگی اندکی دارد. آب‌وهوای پایتخت، قاره‌ای مرطوب است و دمای هوا در بهار و پاییز مطبوع و ملایم است. در تابستان، هوا گرم است و بارش‌های شدید ناگهانی اتفاق می‌افتد. زمستان‌های پایتخت سرد و معمولا دمای هوا زیر صفر است.

بهترین زمان برای سفر به مجارستان

بیشتر گردشگران مجارستان، فصل تابستان را برای سفر انتخاب می‌کنند و این فصل در بین گردشگران محبوب‌تر است چرا که 9 تا 10 ساعت در روز هوا روشن است و البته گاهی بادها و طوفان‌های کوتاه و شدید وجود دارد. رطوبتی که عامل این شرایط است در بوداپست آزاردهنده است. در سایر بخش‌ها، آب‌و‌هوا مطبوع و ملایم است.

فستیوال‌های بهاری و تابستانی در بوداپست، جاذبه‌های گردشگری و ویژگی‌های منحصربه‌فرد غذایی، باعث می‌شوند که بسیاری از افراد این دو فصل را هم برای سفر به این شهر انتخاب کنند و در واقع این شهر بیشتر ایام سال مسافر دارد. اما سایر بخش‌های این کشور، جاذبه‌های کمی در فصل زمستان دارند و آب‌و‌هوای آنها تا اواخر بهار، چندان مطبوع نیست. ماه مه، گرم است ولی بارندگی دارد و بهترین زمان برای دیدن Danube Bend، دهکده‌ی Tihany و شهر سوپرون (Sopron) است قبل از اینکه سیل جمعیت گردشگران از راه برسد. ماه ژوئن، گرم‌تر و خشک‌تر است. جمعیت گردشگران مجارستان در تابستان بیشتر است. البته در تابستان هم نواحی روستایی و کمتر شناخته شده، گردشگران کمتری دارند حتی در فصل‌های شلوغ سال.

امکانات اقامتی در مجارستان

در فصل پرگردشگر سال، اماکن اقامتی به سرعت پر می‌شوند. بنابراین اگر قصد دارید در تابستان به مجارستان سفر کنید، حتما باید محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید. در مقاصد توریستی اصلی، اقامت در هتل رایج است و در سراسر این کشور، پانسیون‌های خانگی و مهمان‌خانه‌های متعددی وجود دارد.

برای یک اتاق دوتخته در حدود 8000 فورینت باید بپردازید. اگر به دنبال اقامتگاه‌های کم‌هزینه هستید، خوابگاه‌های دانشجویی انتخاب خوبی هستند. البته این خوابگاه‌ها در ماه‌های جولای و آگوست و آخر هفته‌ها در تمام طول سال قابل کرایه کردن هستند. برای رزرو این خوابگاه‌ها باید با دفاتر گردشگری داخلی هماهنگ کنید.

اتاق‌های خصوصی و آپارتمان‌ها هم انتخاب‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند که برای رزرو آنها می‌توانید از طریق آژانس (Ibusz) به آدرس اینترنتی www.ibusz.hu یا دفاتر گردشگری مراجعه کنید.

اتاق‌های دوتخته در شهرستان‌ها بین 4000 تا 6000 فورینت قیمت دارند. هتل‌های ارزان‌قیمت معمولا خارج از بوداپست و دورتر از دریاچه‌ی بالاتون قرار دارند. در نواحی اطراف دریاچه، قیمت‌ها در حدود 30 درصد بالاتر است.

کشور مجارستان
کشور مجارستان

هزینه‌ی کمپینگ در اردوگاه‌ها بسته به امکانات آن اردوگاه، متفاوت است. در فصل‌های پرگردشگر، به ازای هر نفر شبی 800 فورینت باید بپردازید. این مبلغ در اطراف دریاچه‌ی بالاتون دوبرابر می‌شود.

هزینه‌های معمول در مجارستان

هزینه‌ی روزانه در مجارستان برای سفر ارزان، در حدود 12000 فورینت است که شامل 3000 تا 6500 فورینت برای اقامت در خوابگاه، 1500 تا 2500 فورینت برای غذا خوردن در رستوران ارزان یا سلف سرویس و 700 فورینت برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مثل موزه‌ها است.

هزینه‌ی روزانه برای سفرهای میان‌رده بین 12000 تا 35000 فورینت است. این هزینه شامل 7500 تا 10000 فورینت برای اقامت در اتاق اختصاصی یک یا دوتخته، 3500 تا 7500 فورینت بابت غذا و نوشیدنی و 1500 فورینت برای فعالیت‌های تفریحی است.

هزینه‌ی روزانه برای سفرهای گران‌قیمت بیش از 35000 فورینت است. این هزینه شامل 16500 فورینت برای اتاق دوتخته در هتل خوب، 12500 فورینت بابت غذا و نوشیدنی در رستوران خوب و 3600 فورینت بابت بلیط‌های چندمنظوره‌ی فعالیت‌های تفریحی شامل آسپا و پارک آبی است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کشور مجارستان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کشور مجارستان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.