زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ هادرزفیلد تاون

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ هادرزفیلد تاون

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ هادرزفیلد تاون / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی هادرزفیلد تاون؛ سگهای...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ هادرزفیلد تاون / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

هادرزفیلد تاون؛ سگهای شکاری آبی و سفید

باشگاه هادرزفیلد تاون در 15 آگوست 1908 تاسیس شد و در سومین سال حیات خود، توانست وارد لیگ فوتبال انگلیس شود. البته 5 سال از آغاز کار باشگاه گذشت تا این که، این تیم توانست رنگ مشخصی برای پیراهن خود، در نظر بگیرد. تا آن زمان باشگاه گاهی از پیراهن صورتی و گاهی از پیراهن راه راه آبی و سفید استفاده می کرد. اما سرانجام در سال 1913 بود که راه راه آبی و سفید به عنوان پیراهن اصلی باشگاه انتخاب شد. رنگی که تا امروز هم در لباس و هم در نماد باشگاه، خودنمایی می کند. در تمام این سالها باشگاه در خطر نابودی بود و حتی در سال 1919 یک کمپین در شهر هادرزفیلد تشکیل شد و هواداران این تیم، هر کدام یک پوند به تیم کمک کردند تا از انتقال هادرزفیلد به شهر لیدز جلوگیری کنند. بعد از پایان این مشکلات و حضور تیم در فینال جام حذفی سال 1920، این تیم برای نخستین بار از یک لوگو روی لباس خود، استفاده کرد که نماد شهر هادرزفیلد بود؛ یک سپر که داخل آن سه قلعه و سه اسب وجود داشتند و در اطراف آن هم تزئیناتی اشرافی به چشم می خورد.

huddersfield-town-logo-during-time
huddersfield-town-logo-during-time

دو سال بعد، باشگاه مجدداً به فینال جام حذفی رسید. اما در آن سال و همچنین در فینال های 1928، 1930 و 1938 باشگاه نماد گل رز را بر روی لباس خود قرار داد. گل رز سفید، نماد ایالت یورکشایر بود و در کنار قلعه هیل و برج ویکتوریا، بارها وارد نماد هادرزفیلد شدند. مدتها گذشت تا این که در سال 1966 تام جانستون مربی اسکاتلندی باشگاه پیش بینی کرد که تیم، پیراهن یکدست آبی به تن کند. آسمونی ، در فصل 67-66 هم از نماد جدید باشگاه رونمایی شد. چهار حرف HTFC که مخفف عبارت « باشگاه فوتبال هادرزفیلد تاون » بودند. کمی بعد و در فصل 70-69 بود که باشگاه ملقب به Terriers ( سگهای شکاری ) شد و بعد از این نامگذاری بود که لباس تیم مجددا راه راه شد و یک سگ شکاری قرمز در نماد تیم قرار گرفت. بعدها و در سال 1977 همین سگ شکاری با یک توپ فوتبال، در زمینه ای با راه راه آبی و سفید جای داده شد. البته بعد از یکی دو بار تغییر رنگ لباس تیم از راه راه به آبی و بالعکس، سرانجام راه راه آبی و سفید مجددا لباس اصلی تیم شد.و باز هم نمادهای سنتی شهر به لوگوی هادرزفیلد بازگشتند.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ هادرزفیلد تاون
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ هادرزفیلد تاون

حتی برای مدتی لوگوی تیم دایره ای شکل شد. اما این تغییر، مورد توجه هواداران قرار نگرفت تا باز هم لوگوی شهر هادرزفیلد جانشین نمادهای قبلی شود. به این ترتیب اکنون در نماد باشگاه می توانیم یک سپر راه راه ببینیم که گل رز سفید یورشایر داخل آن قرار دارد. همچنین برج ویکتوریا و عدد 1908 به نشانه سال تاسیس باشگاه. نام هادرزفیلد در زیر سپر به چشم می خورد و در بالای سپر هم سگی همراه با یک توپ دیده می شود که لقب باشگاه را تشکیل می دهد یعنی سگ های شکاری. هادرزفیلدی ها بعد از تغییرات فراوان در نماد خودشان، متوجه شدند که همان نمادهای قدیمی شهر و تیمشان بهترین گزینه هستند و به همین خاطر، از آن ها استفاده کردند تا ثابت کنند که هر بازگشتی به عقب نمی تواند حرکتی اشتباه باشد.      

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ هادرزفیلد تاون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ هادرزفیلد تاون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.