زمان مطالعه: 2 دقیقه
خطای HTTP ERROR 500 وب سایت

خطای HTTP ERROR 500 وب سایت

اگر از علاقمندان به دنیای وب هستید پس حتما با خطای HTTP ERROR 500 مواجه شده اید. آیا روش رفع خطای HTTP ERROR 500 وب سایت...

خطای HTTP ERROR 500 وب سایت چیست؟

خطای 500 (Internal Server Error) از خطاهای سمت سرور است. زمانی که یک وب سرور نتواند به هر دلیلی درخواست شما را تکمیل کند، این کد را باز می‌گرداند.با آسمونی همراه باشید.

نشانه‌های خطای HTTP ERROR 500 وب سایت

خطای 500 (Error 500) یا همان خطای Internal Server Error به معنای "خطای سرور داخلی" می‌باشد. این خطا یکی از کدهای وضعیت HTTP است که به عنوان خطا شناخته می‌شود. خطای 500 ممکن است در همه سیستم عامل‌ها با همه مرورگرهای قدیمی یا جدید پدیدار شود چون این یک خطا از کلاس 5xx بوده و یک خطای سمت سروری است.

رایج ترین پیغام‌های خطا در مرورگرها

500 Internal Server Error
HTTP 500
Error 500
Temporary Error (500)
That's an error (در سرورهای گوگل)
0x8024401F (در سرورهای آپدیت مایکروسافت همراه با عبارت WU_E_PT_HTTP_STATUS_SERVER_ERROR)
The website cannot display the page (در مرورگر اینترنت اکسپلورر، با عنوان "500")

خطای HTTP ERROR 500 وب سایت

خطای HTTP ERROR 500 وب سایت
خطای HTTP ERROR 500 وب سایت

خطای 500 یکی از رایج ترین خطاهای سمت سرور (Server Side) می‌باشد که بنابر هر دلیل و مشکلی که از طرف سرورهای داخلی سایت وجود داشته باشد، نشان داده می‌شود. به عبارت ساده تر، سرور داخلی سایت نمی‌تواند درخواست شما را تکمیل کند و به دلایل گوناگون (ازجمله حفظ حریم اطلاع رسانی) خطای عمومی 500 را به کاربر ارسال می‌کند. بنابراین می‌شود خطای 500 را می‌توان به نقابی بر روی سایر خطاهای داخلی سرور تشبیه کرد.برای درک بهتر این خطا فرض کنید که ماشینی دارید که موتور آن خراب شده است؛ بنابراین دلیل اصلی خراب بودن ماشین، موتور آن است. درحالی که شما ممکن است بنابه هر دلیلی از پرداختن به ریشه خطا خودداری کرده و صرفاً عبارت "خراب بودن" را استفاده کنید درحالی که این عبارت، یک عبارت عمومی است و می‌تواند دلایل بسیار گسترده‌ای داشته باشد.

دلیل روبرو شدن با خطای HTTP ERROR 500 وب سایت

دلیل بوجود آمدن این خطا، همان‌طور که گفته شد، به صورت کامل مشخص نمی‌شود. سرور می‌تواند دارای خطاهایی از جمله خطای 502، 501 و ... باشد اما بنابه هر دلیلی نمی‌خواهد که کاربر از دلیل اصلی خطا آگاه شود. در این صورت خطای 500 به کاربر فرستاده می‌شود. از جمله سایر دلایلی که ممکن است خطای 500 بجای خطای اصلی نشان داده شود عبارت اند از:
1- ممکن است فایل htaccess موجود بر روی سایت دارای syntax اشتباهی باشد.
2- ممکن است در قسمتی از کدهای سمت سرور (مثلا در کدهای PHP)، بنابه دلایلی ازجمله وجود حلقه‌های نامتناهی، درخواست Time out شود.

آموزش روش رفع خطای HTTP ERROR 500 وب سایت

1- یکی از اولین مشکلات برهم زدن سطح دسترسی فایل ها و پوشه ها توسط کاربر است، ممکن هست شما تنظیماتی را اعمال کرده باشید و یا به طور اتفاقی این تنظیمات اعمال شده باشد و اجازه و دسترسی فایل ها و پوشه ها مناسب برای وب سایت شما یا همان  جوملای شما نباشد.
راه حل این مشکل : شما سطح دسترسی پوشه ها را به 755 و فایل ها را 644 برگردانید و از اعمال شدن سطح دسترسی ها اطمینان حاصل کنید. به پوشه های tmp و cache بیشتر توجه کنید و سطح دسترسی این دو پوشه را هم چک کنید.

2- در بعضی مواقع هم ممکن هست شما فایل .htaccess را ویرایش یا موردی را به آن اضافه کرده باشید در این صورت ناهماهنگی و عدم سازگاری با هاست شما بوجود آمده است.
راه حل این مشکل : این فایل را پاک کنید یا آخرین تغییراتی را که در آن ایجاد کرده اید لغو کنید. تا به تنظیمات اولیه باز گردد.

3- یکی دیگر از مشکلات که اکثرا در بعضی از وب هاستینگ ها بوجود می آید اشکال فنی در سرور است. ممکن هست مدیر سرور تغییراتی را اعمال کرده باشد که بعد از این تغییرات، تنظیمات سرور از حالت استاندارد خارج شده باشد و با سایت جوملایی شما تداخل داشته باشد.
راه حل این مشکل : با مدیر هاست خود از طریق پشتیبانی تماس حاصل بفرمایید و مشکلات بوجود آمده را مطرح کنید تا بررسی کرده و مشکل سایت شما را برطرف کند.

 

نظر خود را درباره «خطای HTTP ERROR 500 وب سایت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خطای HTTP ERROR 500 وب سایت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.