زمان مطالعه: 2 دقیقه
المپیک نوین چگونه احیا شد؟

المپیک نوین چگونه احیا شد؟

المپیك نویناختصاصی آسمونی / مهدی زارعینزدیك به 15 قرن از تعطیلی المپیک های باستانی یونان گذشت تا یك بار...

نزدیک به 15 قرن از تعطیلی المپیک های باستانی یونان گذشت تا یک بار دیگر المپیک آغاز شد. باز هم آتن میزبان المپیک نوین بود. امّا نکته قابل توجه آن بود که این اتفاق یک شبه رخ نداد. بلکه در نتیجه تلاشهای انسانهای فراوانی در سراسر دنیا بود. امّا طی سالهای 394 م (تعطیلی المپیک باستان) تا سال 1896 (احیای المپیک) چه تلاش‌هایی در جهت برگزاری مجدد سنّت یونانیان باستان انجام گرفت؟

المپیک های باستانی یونان
المپیک های باستانی یونان

المپیک های باستانی یونان بازی‌های کاست ولد سال‌ها از تعطیلی المپیک گذشت تا آن که در سال 1604 میلادی، یک افسر امپراتوری بریتانیای کبیر با نام «کاپیتان رابرت دوور» مسابقاتی را در «گلوکسترشایر » انگلستان پایه‌گذاری کرد که به «بازیهای کاست ولد » معروف شد در این بازیها، مسابقات دویدن، پریدن، پرتاب چکش، کشتی، رقص، اسب‌سواری و شطرنج و... برگزار می‌شد و سبک برگزاری‌ بازی‌ها یادآور مسابقات المپیاد باستان بود. اما این مسابقات تنها ده دوره دوام آورد و در سال 1641 با مرگ «دوور» برای همیشه تعطیل شد... سالها گذشت و تغییرات فراوانی در جهان به وجود آمد. کشف معبد زئوس با توجه به آن که جذابیت‌های المپیک باستان از طریق افسانه‌ها و اشعار باقی مانده بود. گهگاه متفکرین و محققین را به خود مشغول می‌ساخت تا آن که در سال 1829 گروهی متشکل از باستان‌شناسان فرانسوی موفق به کشف مقبرة زئوس شدند و آن قدر به خاکبرداری‌های خود ادامه دادند که قسمت اعظم تأسیسات المپیاد باستان از زیرخاک بیرون آمد و با این اکتشافات ایدة المپیک در اذهان بسیاری از محققان و متفکرین جان گرفت. درسال 1832 و سه سال پس از انعقاد پیمان «آدریانو پل» بین یونان و عثمانی، یونان به استقلال کامل دست یافت وکم‌کم فرهنگ و تمدن هلنی در سراسر اروپا مورد تمجید قرار گرفت...  

افسانه‌ها و اشعار
افسانه‌ها و اشعار

افسانه‌ها و اشعار فستیوال لندن در همان سال یک فستیوال در استادیوم چلسی در لندن و در محل تاجگذاری ملکه ویکتوریا برگزار شد و یادآوری جنبشی شد که در قرن 18 دانشجویان دانشگاه کمبریج برپا کرده و مسابقاتی شبیه به بازی‌های المپیک برگزار کرده بودند... فستیوال لندن در سال 1838 نیز تکرار شد و ورزشکاران در ژیمناستیک، کریکت، شمشیربازی، قایقرانی، تیراندازی با کمان و تفنگ و تپانچه، قایقرانی بادبانی و قایقرانی پارویی با هم به رقابت پرداختند... درسال 1850 نیز فستیوالی در «شروپشایر » آغاز شد و این سرباز کهنه‌کار، مسابقات را درکریکت، دو با مانع، پرش، بازی پرتاب حلقه، دو و میدانی و فوتبال سازماندهی کرد. این فستیوال که به مسابقات «ماچ ونلاک » معروف بود. در ابتدا فقط مخصوص پسران زیر 17 سال بود. اما کم کم توسعه پیدا کرد و شرکت در آن برای عموم آزاد شد در سال 1852 باستان‌شناسی پروسی به نام «ارنست کورپتوس» در یک سخنرانی رسمی، خواستار برگزار مجدد بازی‌ها شد. کوریتوس در سال‌های 1875 تا 1881 نیز سرپرست گروهی بود که پای کوه المپ اردو زدند و کار ناتمام فرانسوی‌ها را پیگیری کردند... در همان ایام انجمن المپیک شروپشایر «بروک» نیز چنان گسترش یافت که انجمن ژیمناستیک آلمان نیز تیمی به انگلستان فرستاد تا با انگلیسی‌ها مسابقه بدهد. «بروک» هم در آرزوی خلق المپیک بود او به آرزوی خود نرسید اما در سال 1890 با «بارون پی‌یر دو کوبرتن» ملاقات کرد. مردی که المپیک نوین را احیا کرد.  

نظر خود را درباره «المپیک نوین چگونه احیا شد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره المپیک نوین چگونه احیا شد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.