زمان مطالعه: 1 دقیقه
گذرنامه ایرانی چقدر معتبر است ؟

گذرنامه ایرانی چقدر معتبر است ؟

آسمونی : مؤسسه «پاسپورت ایندکس» با انتشار تازه‌ترین رده‌بندی گذرنامه‌ها، قدرتمندترین و ضعیف‌ترین...
گذرنامه ایرانی چقدر معتبر است ؟
گذرنامه ایرانی چقدر معتبر است ؟

آسمونی : مؤسسه «پاسپورت ایندکس» با انتشار تازه‌ترین رده‌بندی گذرنامه‌ها، قدرتمندترین و ضعیف‌ترین پاسپورت‌های جهان را معرفی کرد.

مهم‌ترین شاخص در تعیین این رتبه‌ها، تعداد کشورهایی است که می‌توان بدون ویزا و یا با ویزای فرودگاهی به آن‌ها سفر کرد که بر این اساس گذرنامه‌های ژاپن و سنگاپور هر یک با امکان سفر آزاد به 180 کشور، معتبرترینِ جهان شناخته شده‌اند. گذرنامه آلمان نیز بعد از پنج سال که در مقام نخست این فهرست قرار داشت در رتبه‌بندی جدید، یک پله تنزل پیدا کرد و در جایگاه دوم این رده‌بندی قرار گرفت. اتباع آلمانی امکان سفر بدون ویزا به 179 کشور را دارند.

رتبه سوم قدرتمندترین گذرنامه با امکان سفر بدون ویزا به 178 کشور مشترکا از آن دانمارک، فنلاند، کره جنوبی، اسپانیا و سوئد است.

اتریش، لوکزامبورگ، هلند، پرتغال و انگلستان نیز با امکان سفر آزاد به 177 کشور موفق شدند رتبه چهارم این فهرست را بدست آورند.

اما ایالت متحده آمریکا با دو پله تنزل نسبت به سال گذشته در کنار کانادا، ایرلند و سوئیس در جایگاه پنجم قدرتمندترین گذرنامه‌ها قرار گرفته است. بنا بر اعلام «پاسپورت ایندکس» از زمان انتخاب دونالد ترامپ، رتبه پاسپورت آمریکا دچار افت شده است.

شهروندان این چهار کشور امکان سفر بدون ویزا و یا با ویزای فرودگاهی به 176 کشور را دارند.

اما ضعیف‌ترین و یا به عبارتی بی‌اعتباترین گذرنامه با امکان سفر بدون ویزا و یا با ویزای فرودگاهی به 24 کشور از آن کشور افغانستان است که رتبه 105 این فهرست را دارد. پیش از آن نیز کشور عراق با امکان سفر آزاد به 27 کشور در رتبه 104 قرار گرفته است.

ایران نیز همراه با بنگلادش، کوزوو و لبنان با امکان سفر آزاد به 38 کشور رتبه 97 این فهرست را به‌دست آورده‌اند که گذرنامه‌های آن‌ها جزو کم‌اعتبارها به شمار می‌آید و هشت پله تا آخرین رتبه فاصله دارد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «گذرنامه ایرانی چقدر معتبر است ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره گذرنامه ایرانی چقدر معتبر است ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.