زمان مطالعه: 7 دقیقه
چگونه ارزان سفر کنیم

چگونه ارزان سفر کنیم

تعطیلات برای بسیاری که تمامی روزهای سال مشغول حرفه ی خویش و کسب در آمدند و در محیط های یکنواخت شهری به سر می...

IMG_9316
IMG_9316

تعطیلات برای بسیاری که تمامی روزهای سال مشغول حرفه ی خویش و کسب در آمدند و در محیط های یکنواخت شهری به سر می برند با سفر و فراغت همراه میشود؛ سفری که روح مسافرش را از هزار توی دغدغه ها و مشکلات زندگی شهری برهاند فرصتی برای راحتی خیالش فراهم آورد، فرصتی برای تجربه ی تازه ها ، حضور در طبیعت و آشنایی با فرهنگ ها و تاریخ و قومیت ها. سفری که من از یاد رفته اش را بار دیگر به یادش آورد.

به قطع یقین هزینه ی سفر تعیین کننده ی موارد بسیار دیگری نظیر طول سفر، محل اقامت، وسیله ی نقلیه و ... است، با راهکارهای ساده ای می توان از این هزینه ها کاست.

همواره به یاد داشته باید : "جیب پر پول لازمه ی سفری به یاد ماندنی نیست"

تقسیمات متفاوتی را برای سفرها می توان در نظر گرفت مثلا : سفرهای کاری یا تفریحی ، سفرهای یک روزه یا چند روزه ، سفرهای داخلی یا خارجی ، در ادامه راهکارهای کاهش هزینه ها را با تقسیم بندی سفرهای داخلی و خارجی ارائه داده ایم. برخی از این راهکارها در هر دو نوع سفرها مؤثر است که ابتدا در پورتال آسمونی به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

سفرهای داخلی و خارجی

  •   برنامه ریزی کامل

به تمام موارد سفر خود فکر کنید، کاغذ و قلم بردارید و نقشه سفر دلچسبتان را ترسیم کنید. این موارد شامل مدت زمان سفر، مقصد، مسیر سفر، وسیله سفر، تاریخ حرکت و محل اقامت و ... است.

پس از محاسبه ی هزینه های سفر با استفاده از راهکارهایی که ذکر می شود موارد کم اهمیت تر را بکاهید

  • فصل توریستی را انتخاب نکنید.

در فصل های توریستی هتلها گرانتر هستند. با تغییر تاریخ سفر می توانید از هزینه ها بکاهید، اگر تغییر زمان سفر برایتان مقدور نیست مقصد خود را تغییر دهید.

  • غذاخوری های محلی و ارزان قیمت را برای صرف غذا انتخاب کنید.

با کمی تحقیق غذاخوری های ارزان قیمت را پیدا کنید در رستورانی غذا بخورید که کیفیت غذایش مشهور است، نه اسم و رسم آن

  • هتلی که رزرو میکنید شامل صبحانه باشد.

  • استفاده از نقشه 

برای داشتن سفری بهینه بدون اتلاف وقت و هزینه های اضافی مسیرهای اشتباه، نقشه ی مقصد خود که مسیرهای دسترسی و مکان دقیق جاذبه های گردشگری در آن علامت گذاری شده است به همراه داشته باشید.

  • وسایل لازم را به سفر ببرید

فهرستی از وسایل ضروری مورد نیاز خود تهیه نمایید و آنها را با خود بردارید تا در سفر برای تهیه ی آنها به زحمت و خرج اضافه نیفتید.

  • وسایل ضروری را پیش از سفر تعمیر کنید.

قبل از حرکت همه ی وسایل ضروری مثل وسیله نقلیه، فلاسک چای، وسایل پزشکی نظیر تست قند خون یا فشار، چمدان ها و ... را بررسی کنید و از سلامتشان اطمینان حاصل کنید تا برای تهیه ی آنها در محیطی دور از منزل ناچار به پرداخت هزینه های اضافه نشوید.

  • مقصد خود را خوب بشناسید.

بدون شناسایی عازم مکانی ناشناس شدن مخصوصا با خانواده نه تنها استرس، بلکه مخارج را هم زیاد می کند.

 

سفرهای داخلی

  • مقصد خود را متناسب با جیبتان تعیین کنید.

مقاصد طولانی یعنی صرف هزینه‌ی زیاد و خستگی بیشتر، با انتخاب مسیرهای کوتاهتر پولتان را ذخیره کنید و صرف مهم دیگری در سفر کنید.

  • خود را برای سفرهای یک روزه تجهیز کنید.

سفر یک روزه یعنی مقصد نزدیک که بتوان با صرف زمانی چند ساعته مکان مورد نظر را یافت، برخی جاذبه های آن را دید و به منزل بازگشت. به این ترتیب هزینه های بسیار مسیر و محل اقامت حذف می شود.

  • جاذبه های استان خود را بشناسید.

به طور حتم بارها شنیده اید که جاذبه های کشورمان بسیار است و ایران کشور چهار فصل است و ... در واقع چنین است و هر یک از استان های محل سکونت ما خود دارای جاذبه های بسیاری است. انتخاب استان محل سکونت شرایط سفر یک روزه را فراهم می آورد و این یعنی صرف هزینه کمتر.

  • استفاده از وسیله نقلیه عمومی را در برنامه ی سفرتان قرار دهید.

برای بسیاری سفر با وسیله نقلیه ی شخصی لذت بخش تر است. در سفرهای طولانی باید هزینه های راه از سوخت وسیله ی نقلیه تا تنقلات میان راه را هم در نظر گرفت. با انتخاب وسیله نقلیه عمومی هزینه ی سفر خود را مدیریت کنید.

  • سفر را به صورت گروهی انجام دهید.

یکی از راههای کم کردن هزینه های وسیله ی نقلیه شخصی انجام سفر به صورت گروهی است؛ به این ترتیب با کم شدن تعداد وسیله های نقلیه شخصی یا اجاره ی یک وسیله ی نقلیه بزرگتر مثل ون یا مینی بوس از این هزینه ها بکاهید.

  • سفر با تور نسبت به سفرهای شخصی به مراتب ارزان‌تر، بهتر و با کیفیت‌تر است.

اگر تجربه ی سفر با تور را به خیال زیادتر شدن هزینه هایتان نداشته اید سخت در اشتباه بوده اید، سفر با تور کمک می کند تا برخی هزینه های اساسی مثل هزینه ی وسیله ی نقلیه، محل اقامت و حتی غذای مصرفی در طول سفر بسته به کیفیت تور انتخابی کاسته شود، علاوه بر این ایمنی اینگونه سفرها بسیار بیشتر است.

  • در چمدانتان جایی برای کارتهای شناسایی اختصاص دهید.

همراه داشتن کارت شناسایی مثل کارت فرهنگیان، بازنشستگان، کارمندان و دانش آموزی می تواند در مخارج سفر کمک حالتان باشد. اماکن زیادی مثل موزه ها، آثار تاریخی و برخی مسافرخانه ها تخفیف هایی را ضمن ارائه ی این کارت ها قرار داده اند.

  • از تسهیلات اقامتی محل کار خود بهره مند شوید.

این روزها بسیاری از شرکت های دولتی و یا حتی خصوصی برای کارمندان خود تسهیلاتی را جهت اقامت در شهرهای مختلف قرار داده اند و با برخی هتل ها، رستوران ها و اماکن تاریخی و تفریحی قرارداد دارند، آنها را شناسایی کنید.

  • کمتر سوغاتی بخرید.

بسساری از وسایلی که در شهر مقصد خریداری می کنیم و به دوستان و آشنایان به عنوان سوغاتی هدیه می دهیم در شهر خودمان با قیمت مناسبتر و چه بسا مرغوبتر یافتنی هستند. با مدیریت خریدهای سفر می توان پول بسیاری را ذخیره کرد.

  • دفترچه بیمه فراموش نشود.

حتما شنیده اید که حادثه خبر نمی کند یا احتیاط شرط عقل است پس دفترچه بیمه تان را در هر سن و سالی که هستید به همراه داشته باشید که در صورت پیش آمدن هر اتفاقی مجبور به پرداخت هزینه های مضاعف درمان نشوید.

  • روزهای تخفیف را بیابید.

بیشتر موزه ها، سینماها و مکان های دیدنی در برخی روزهای هفته یا سال امکان بازدید رایگان دارند، با شناسایی این روزها هزینه ی سفرتان را کاهش دهید.

 

  • هواشناس باشید.

پیش از سفر راجع به آب و هوای منطقه ای که به آن سفر می کنید اطلاعاتی کسب نمایید و پیش بینی هوای چند روز اقامت خود در آن منطقه را مطالعه کنید تا بتوانید وسایل مورد نیاز، لباس های مناسب هوای سفرتان را بردارید و مجبور به پرداخت هزینه های اضافی تهیه ی وسایل مربوطه نشوید.

 

سفرهای خارجی

  • در مورد فرودگاهها و خطوط هوایی مقصد بیشتر بدانید.

پیش از تصمیم به خرید بلیت هواپیما در مورد فرودگاهها و خطوط هوایی مقصدتان تحقیق کنید، فرودگاههای درجه ی 2 و 3 در بیشتر شهرهای دنیا برای خطوط هوایی ارزانقیمت و پروازهای داخلی در نظر گرفته شده اند، گاهی این فرودگاهها از شهرها دور هستند اما با استفاده از وسایل نقلیه ی عمومی که در کنارشان قرار گرفته این مشکل حل شده است.

  • اگر مسافر اروپا و مایل به استفاده از خطوط هوایی ارزان قیمت هستید به سایت های travel zoo و airfare watchdog سری بزنید.

در این دو پایگاه پیشنهادهای ارزانقیمت خرید بلیت و خدمات هوایی، کرایه ی وسایل نقلیه عمومی در شهر و ... با توجه به بازه ی زمانی و مکانی بازدیدکنندگان به آنها داده شده است.

  • به سایت های  airninja.comو skyscanner.comو Whichbudget.comسری بزنید.

با وارد کردن مبدأ و مقصد و بازه ی زمانی و تاریخ سفر پیشنهاد ارزان ترین قیمت بلیت ها را در اختیار داشته باشید.

  • پرواز اول هفته را انتخاب کنید.

پیک سفر در بیشتر کشورهای دنیا تعطیلات آخر هفته است که درخواست های سفر در این ایام به بیشترین میزان خود می رسد و همین امر سبب افزایش قیمت بلیت خطوط هوایی می شود، بنابراین برای استفاده از بلیت های ارزان قیمت سفرهای اول هفته را انتخاب کنید.

  • خطوط هوایی ارزانقیمت شرکت های خصوصی را هم بشناسید.

برای رسیدن به مقصدتان به دنبال شرکت های هوایی معروف نباشید برخی شرکت های خصوصی نظیر شرکت های JETBLUEو RYANAIR نیز که در ابتدای تأسیس فقط قصد ارائه خدمات داخلی و پروازهای کوتاه‌مدت ارزانقیمت را داشتند پس از استقبال مردم از این خطوط هوایی کار خود را توسعه دادند و امروزه مسیرهای طولانی تری را می پیمایند و به قاره های دیگر نیز سفر می کنند.

این خطوط ارزانقیمت از نظر کیفیت، خدمات هوایی و ایمنی در سطح استاندارد جهانی هستند و هیچ تفاوتی با خطوط معروف جهان از این نظر ندارند با این تفاوت که در فرودگاه‌های درجه دو یا سه مقصد شما فرود می آیند یا این که برخی پروازهای این شرکت‌ها بدون پذیرایی است.

  • با انتخاب بلیت مناسب در هزینه های هتل صرفه جویی کنید.

به وبسایت www.hotelscombined.com سری بزنید و اطلاعات مفیدی راجع به روش صرفه جویی هزینه سفر با انتخاب هتل مناسب به دست آورید و از پیشنهادهای خوب این پایگاه بهره مند شوید.

بیشتر هتل‌های جهان 11 صبح را برای ورود مسافران و ساعت 14 را برای خروج مسافران در نظرگرفته‌اند.با کمی دقت به گونه‌ای بلیت هواپیما را تهیه کنید که دقیقا در همین زمان‌ها وارد هتل شوید یا از هتل محل اقامت خودتان خارج شوید و از پرداخت یک روز هزینه اضافه اقامت خود در هتل اجتناب کنید.

برخی از خطوط هوایی نیز مشوق‌هایی مثل یک شب اقامت رایگان در هتل مورد قراردادشان را ارائه می‌کنند که می‌توانید با خرید این نوع بلیت‌ها از یک شب اقامت رایگان در هتل بهره مند شوید.

  • هتلی دور از مرکز شهر انتخاب کنید.

در شهرهای بزرگ دنیا هتل های مرکز شهر کلاس بالا و گرانقیمت به حساب می آیند، درباره ی مسیرها و دسترسی ها و وسایل نقلیه ی شهر مقصد خود تحقیق کنید و در صورت امکان هتلی دور از مرکز شهر را برای اقامت انتخاب نمایید، به این ترتیب در هزینه ی هتل صرفه جویی چشمگیری کرده اید.

  • در شهرهای توریستی اروپا از بلیت های نامحدود روزانه استفاده کنید.

با استفاده از این بلیت ها که بیشتر وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو، اتوبوس و ... مشمول آن هستند از هزینه های رفت و آمد خود در شهر بکاهید.

  • حتما از فروشگاه های زنحیره ای بزرگ  و بازارهای روز خریداری کنید.

این فروشگاهها را شناسایی کنید و برای خریدهای سوپر مارکتی و تهیه وعده های غذایی مثل شام یا ناهار که مایل به صرف غذای حاضری هستید از این فروشگاهها خرید کنید.

 

آنچه ذکر شد تنها برخی از راهکارهای کاهش هزینه های سفر است، با کمی دقت نظر و مطالعه و شناسایی بهتر مقصدتان می توانید راهکارهای تازه تری نیز بیابید.

شما کاربران محترم آسمونی ما را از نظرات خود در این زمینه مطلع فرمایید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چگونه ارزان سفر کنیم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه ارزان سفر کنیم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.