زمان مطالعه: 1 دقیقه
چگونه مهارت پس انداز کردن و خرج کردن پول را به کودک آموزش دهیم ؟

چگونه مهارت پس انداز کردن و خرج کردن پول را به کودک آموزش دهیم ؟

یکی از مسائل مهم در تربیت کودکان آموزش مهارتهای لازم به انهاست تا بتوانند در زندگی آینده خود براحتی از پس مسائل بربیایند.


بنام یگانه عالم


یکی از مسائل مهم در تربیت کودکان آموزش مهارتهای لازم به انهاست تا بتوانند در زندگی آینده خود براحتی از پس مسائل بربیایند. آموزش پس انداز کردن به کودکان یکی از مهم‌ترین مواردی است که والدین باید به آن توجه داشته ‌باشند. چرا که یادگیری پس انداز کردن در کودکی افراد را برای مدیریت مالی در آینده و تامین رفاه خود و خانواده آماده می‌کند.
قبل از ورود به مدرسه بچه ها کمی با پول واعداد اشنا میشوند ولی در سنین مدرسه مخصوصا سوم دبستان بطور کامل با پول واعداد آشنایی کامل پیدا میکنند.
اگر از ابتدا برای کودک قلک بخرید تا پول خودرا در ان نگهداری کند وپس از جمع کردن قلک اورا باهم بشکنید وپولش را دربانک نگهداری کنیداو تشویق به پس انداز کردن میشود

سعی کنید به همراه فرزندتان به خرید بروید تا خرید کردن وبه اندازه خرج کردن را از شما یاد بگیرد .
باید به کودک با وسایل بازی خرید کردن یا پول پرداخت کردن را بیاموزید .
به محض اینکه کودکان شمارش را یاد گرفتند، پول را به آنها معرفی کنید. نقش فعالی در فراهم کردن اطلاعات برای آنها داشته باشید. مشاهده و تکرار، دو نمونه از راههای مهمی هستند که کودکان به واسطه آنها می‌توانند چیزهای زیادی یاد بگیرند.
حتما باید به فرزندانتان کمک کنید تا اختلاف میان نیاز، خواسته، و آرزو را به خوبی درک کنند. این امر به آنها کمک می‌کند که در آینده تصمیم‌های عاقلانه‌تری در مورد نحوه خرج کردن پول‌هایشان بگیرند.
وحتی زمانیکه وارد یک مغازه میشوید دائما به شما اصرار نکنند تا وسیله ای را که نیاز ندارند ویا فقط دوست دارندرابرایشان بخرید .
تمام اینها به انها در اینده کمک میکند تا تصمیمات درست بگیرند واولویت برای خریدهای خودداشته باشند.
(سارافلاحی کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چگونه مهارت پس انداز کردن و خرج کردن پول را به کودک آموزش دهیم ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه مهارت پس انداز کردن و خرج کردن پول را به کودک آموزش دهیم ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.