زمان مطالعه: 1 دقیقه
چگونه به کودک خود نه بگوییم؟

چگونه به کودک خود نه بگوییم؟

چون کودکان ازحدود سنی 3تا6 سال لجبازی میکنند بهتر است (نه) را بگونه ای به آنها گفت تا به لحبازی آنها دامن نزنیم.

به نام یگانه عالم


چون کودکان ازحدود سنی 3تا6 سال لجبازی میکنند بهتر است (نه) را بگونه ای به آنها گفت تا به لحبازی آنها دامن نزنیم.
نه را با جملات مثبت بگویید:
بطور مثال شاید همه والدین با فرزند خود به خرید رفته اید وتقریبا تمام والدین این تحربه را دارنداو مدام به شما چنگ میزند وشما را می کشد و ازشما خواسته خودرا می خواهد. شما هم به او می گویید نه الان نمیشه . او پاهایش را بر زمین می کوبد و شما دوباره نه می گویید. او این بار محکمتر پا می کوبد و بلندتر جیغ می زند.

تا شما به جایی برسید که تن به خواسته او بدهید. شما هم یا تسلیم خواسته او می شوید تا از شر سر و صدا و آبروریزیهای او در فروشگاه خلاص میشوید و یا محکم بر سر حرف خودتان می ایستید و نگاه مردم برایتان مهم نیست که در هر دو حالت شرایط برای شما و کودک سخت می شود. بعضی از کودکان تنها با شنیدن کلمه نه نمی توانند علت بعضی از قوانین را بفهمند.

می توانید با این کودک به گونه مثبت حرف بزنید و به همان نتیجه برسید. مثلا به جای اینکه بگویید تو الان نمیتوانی این اسباب بازی را بخری به او بگویید بیا باهم برای روز تولدت یک اسباب بازی درنظر بگیریم وروز تولدتت ان را بخریم.


(سارا فلاحی کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چگونه به کودک خود نه بگوییم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه به کودک خود نه بگوییم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.