زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه سوشی

طرز تهیه سوشی

سوشی یک غذای ژاپنی است که در آن از جلبک دریایی استفاده می شود ولی می توان به  جای جلبک از برگ مو استفاده کرد....

sushi
sushi

سوشی یک غذای ژاپنی است که در آن از جلبک دریایی استفاده می شود ولی می توان به  جای جلبک از برگ مو استفاده کرد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این سوشی را به شما آموزش دهیم. 

مواد لازم:
آب =   3  اِستکان
سرکه =  3/1 اِستکان
شکر = 3/1 اِستکان
نمک =  3 قاشق چایخوری
جلبک دریایی یا برگ مو  =  4 تکه 20×20 و  4تکه20×4

مواد لازم داخل رُل  :
اسفناج =  4 پر
ران گوساله =  100 گرم
شکر = 2 قاشق سوپخوری
تخم مرغ  = 2 عدد
ترشی زنجبیل رنده شده = 60 گرم
نمک  = 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه :
سرکه و شکرو نمک را با همزن خوب به هم می زنیم تا تبدیل به سس شودکه همراه  غذاخورده می شود . برنج را همراه نمک و آب بصورت صافی درست می کنیم پس از دم کشیدن می گذاریم تا مقداری خنک شود.گوشت گوساله را پخته و به صورت نوارهایی باریک برش می زنیم. تخم مرغها را پخته و پوست می کنیم.اسفناج ها را در مقداری آب و نمک می پزیم. یک  تکه حصیر بامبو را باز می کنیم.(استفاده از حصیر برای بهتر لوله شدن جلبک دریایی  است).نوار باریک 4×20 سانتیمتری را در وسط جلبک دریایی20×20 از بالا به پایین باز می کنیم. این کار برای محکم تر شدن کمر جلبک است که در هنگام لوله کردن از وسط  ترک نخورد . یک لایه برنج روی جلبک یا برگ مو ریخته بطوریکه بالا و پایین آن حداقل 4  سانتیمتر خالی  شد.برنج باید یکدست و به قطر یک سانتیمتر پهن شود اکنون با انگشت از راست به چپ یک سانتیمتر از برنج را با دست خالی می کنیم این خط در جهت عکس نوار جبلک است  سپس یک لایه گوشت و یک لایه اسفناج و یا لایه نازک  کدو را در محل خالی قرار می دهیم وبه آرامی از طرف نوار جلبک دریایی4 سانتیمتری جلبک را لوله می کنیم. پس از لوله کردن،جلبک را 4 سانتیمتر با چاقوی تیز برش می زنیم. غذا آماده سرو است. امیدوارم خوشتون اومده باشه .

نظر خود را درباره «طرز تهیه سوشی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه سوشی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.