زمان مطالعه: 1 دقیقه
چگونه زمان را مدیریت کنیم

چگونه زمان را مدیریت کنیم

بعضی از افراد هستند که اگر در طول روز زمان آزادی هم داشته باشند باز هم برای انجام تمام کارهای روزانه خود وقت کافی و به اندازه نخواهند داشت و دائما از این که زم
چگونه زمان را مدیریت کنیم
چگونه زمان را مدیریت کنیم

 

⏱لحظات را قدر بدانید که گرانبها هستند⏱

  در این جا به چند تکنیک مشهور مدیریت زمان میپردازیم که میتوانیم به آسانی از آن ها الگو برداری کنیم و وقت و زمان خود را مدیریت نماییم. یکی از روش ها و تکنیک های معروف GTD است. در این تکنیک شخص باید کارهایی را که میتواند انجام دهد از ذهن خود خارج کرده و روی کاغذ یادداشت نماید و هرگز در ذهن خود یاد کار ها نیفتن و تمتم تمرکز خود را بر روی کارهای یادداشت شده در کاغذ قرار دهد. در این روش ذهن آزاد و رها میگردد و به راحتی کاری که باید انجام دهد بدون اتلاف وقت و انرژی اضافی صورت میپذیرد. تکنیک دوم روشی ایتالیایی است که در آن از تایمر استفاده میشود. برای هر کاری یک محدوده زمانی قرار میدهید، به طور مثال حدودا 25 دقیقه برای هر کاری و ما بین آن 3 الی 5 دقیقه استراحت برای کار ها تنظیم میکنیم و بعد از آن دوباره کار بعدی را شروع میکنیم. تکنیک سوم اولویت بندی کارها برحسب اهمیت میباشد. برای کارهایی که از اهمیت کمتری برخوردار هستند کمتر هم تمرکز میکنیم و زمان و انرژی را برای کارهای مهم تر صرف مینماییم.     نوشته از خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چگونه زمان را مدیریت کنیم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه زمان را مدیریت کنیم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.