زمان مطالعه: 1 دقیقه
راهی برای کنترل انرژی کودکان

راهی برای کنترل انرژی کودکان

راهی برای کنترل انرژی کودکان-how to manage a high energy childبر طبق مطالعات مشخص شده که فعالیت های ورزشی سبب خارج شدن...
راهی برای کنترل انرژی کودکان-how to manage a high energy child
راهی برای کنترل انرژی کودکان-how to manage a high energy child

راهی برای کنترل انرژی کودکان-how to manage a high energy child بر طبق مطالعات مشخص شده که فعالیت های ورزشی سبب خارج شدن انرژی فراوان کودک شده و هم چنین با تاثیر گذاری بر بدن نیز علائم اختلال بیش فعالی را کم می‌کند و به رشد و سلامت کودک کمک شایانی میکند. فعالیت های ورزشی، استرس را کم کرده و روحیه و اعتماد بنفس را افزایش میدهد زمانی که یک فرد ورزش ‌کند، بعد از انجام این فعالیت ها احساس  خوشایندی در او ایجاد شده و برای انجام کار ها انگیزه بیشتری گرفته و میتواند با موفقیت کار خود را به سرانجام برساند. زمانیکه کودک پر انرژی باشد نمیتواند ساکت در یک مکان بنشیند و حتما باید انرژی او قبل ازکلاس درس تخلیه شود، پس قبل از حضور در کلاس، چند بار طول حیاط را بدود. یا فعالیتی انجام دهد که بر عضلاتش اثر بگذارد. مانند فوتبال، پیاده روی،(کوه نوردی) ازجمله ورزشهایی است که توجه و تمرکز کودک را افزایش میدهد همچنین حضور در فضای سبز و طبیعت تاثیر بسیار مثبتی بر رفتار داشته. والدین باید مسئولیت هایی در خانه به کودک بدهند تا انرژی اضافی او تخلیه گردد. چنانچه معلمان و والدین برای موفقیت های کودک در انجام مسئولیت ها هدایایی اختصاص دهند، کودک تشویق شده و این رفتار ها را تکرار می ‌کند. توجه داشته باشید که رژیم غذایی مناسب در کنار ورزش، اهمیت بسیاری دارد و باید والدین برای حفظ سلامت همه کودکان به آن توجه ویژه کنند. حتما باید مصرف پروتئین در برنامه غذایی کودکان لحاظ شده و از مواد غذایی که قند بالایی داشته مانند نوشابه، کیک، بیسکوییت و پفک و چیپس و کاکائو خودداری گردد. ورزش های مناسب دیگر مانند بسکتبال، کاراته، شنا، والیبال، دوچرخه سواری، همگی از جمله این ورزش هایی هستند که اثرمثبت و فوق العاده بر کودکان پرانرژی دارند البته ورزش های ذهنی که نیاز به تمرکز در کودکان را تقویت می کند، می تواند تاثیرات ذهنی مفیدی داشته باشند ورزش هایی مانند شطرنج، تخته نرد، منچ، مارپله، دست چین و... همگی از بازی های تمرکزی و کم هیجانی مفید هستند. ولی قابل ذکر است که برای بچه ها بهترین ورزشها ورزشهاییست که فعالیت فیزیکی دارند.   نوشته خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «راهی برای کنترل انرژی کودکان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره راهی برای کنترل انرژی کودکان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.