زمان مطالعه: 2 دقیقه
نحوه ساختن زیر لیوانی چوبی

نحوه ساختن زیر لیوانی چوبی

اغلب ما وقتی زیرلیوانی می بینیم یادمان می آید که تا به حال از آن استفاده نکرده ایم. یا دلیلش ظاهر بد اغلب...

اغلب ما وقتی زیرلیوانی می بینیم یادمان می آید که تا به حال از آن استفاده نکرده ایم. یا دلیلش ظاهر بد اغلب آنهاست. به همین دلیل با ساختن یک زیر لیوانی چوبی هم زیر لیوانی های زیبایی خواهید داشت و هم بیشتر از آنها استفاده خواهید کرد. این کار می تواند تجربه جالبی باشد. در انجام این کار می توانید از مهارت ها و ابزار مختلف استفاده کنید. در اینجا می خواهیم شیوه ساخت این زیر لیوانی های چوبی را به شما آموزش دهیم.
اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه نجاری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نجار در تهران باشید می‌توانید درخواست نجاری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

نحوه ساختن زیر لیوانی چوبی
نحوه ساختن زیر لیوانی چوبی


ابزار لازم
• اره ماشینی
• برس مخصوص
• کنده مخصوص با ابعاد 10 سانتی متر
• سنباده
• روغن جلا یا معدنی

1.چوب را انتخاب کرده و آماده کنید
یک کنده مناسب انتخاب کنید در غیر این صورت ترک می خورد و زیرلیوانی تان خوب از آب درنمی اید. بیشتر کنده ها بعد از شش ماه و خشک و آمده می شوند.
نوع چوب فرق ندارد. چوب های صافی مانند کاج، سدر و صنوبر ظاهر روستایی داشته و چوب هایی مانند توسکا، راش، گردوی گرمسیری، چوب ماهون، افراد و بید ظاهر شکیل تر و بدنه مقاوم تر دارند. طول کنده باید حداقل 30 سانتی متر و عرض آن ده سانتی متر باشد.
پس از انتخاب کنده باید با برس تکه های کنده شده روی آن را بکنید و تمیز شود. اگر می خواهید پوست روی آن را کامل بکنید می توانید از مته یا داس هم استفاده کنید.

how-to-make-a-wooden-cup-holder
how-to-make-a-wooden-cup-holder

2. زیر لیوانی را ببرید
گرچه می توانید از اره استفاده کنید اما اره برقی برس را آسانتر و تمیزتر می کند. برای شروع باید کنده را روی سطح صاف قرار دهید.
سپس اره را طوری تنظیم کنید که ورقه ها را با ضخامت حدود 1.5 تا 2 سانتی متر ببرد. می توانید ابتدا یکی را به عنوان راهنما بریده و بعد بقیه را به همان اندازه برش دهید. هر تعداد که می خواهید زیر لیوانی برش دهید. تعداد آنها باید حداقل چهار عدد باشد.

3. سنباده بزنید و کار را تمام کنید
با سنباده یا با دستگاه زیرلیوانی را سنباده بزنید تا همانطور که می خواهید سطحش صاف شود.
با این حال می توانید تمام سطوح زبر روی آن را از بین ببرید.
پس از سنباده زدن با دستمال گرد و خاک روی آن را تمیز کرده و با روغن معدنی، یا روغن جلا آن را براق کنید. عایق کردن زیر لیوانی مانند از آسیب ناشی از لیوان های سرد شده و از خشک شدن و ترک برداشتن آن جلوگیری می کند.

نظر خود را درباره «نحوه ساختن زیر لیوانی چوبی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نحوه ساختن زیر لیوانی چوبی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.