زمان مطالعه: 5 دقیقه
چگونه یک محصول را اختراع کنیم؟

چگونه یک محصول را اختراع کنیم؟

 ايده‌هايتان را ثبت کنيد.اولين گام در راه رسيدن به يک محصول منحصر به فرد و مفيد ايده‌پردازي است. زمينه‌ي...

 ایده‌هایتان را ثبت کنید.

اولین گام در راه رسیدن به یک محصول منحصر به فرد و مفید ایده‌پردازی است. زمینه‌ی تخصصتان را در نظر بگیرید، بیشتر به چه چیزی علاقه‌مند هستید و درباره‌اش اطلاعات بیشتری دارید؟ به منظور ابداع یک محصول از صفر، باید در قلمرو دانش خود باقی بمانید. در غیر این صورت ممکن است یک ایده عالی داشته باشید، اما هیچ درک درستی از چگونگی اجرای آن نخواهید داشت.
– سعی کنید لیستی از تمام چیزهایی که مورد علاقه شما هستند تهیه کنید. این لیست می‌تواند شامل سرگرمی‌ها، مشاغل، و یا محصولاتی که به طور مرتب استفاده می‌کنید باشد.
– برای هر فعالیت و یا محصول مورد علاقه‌تان، به بهبودها و پیشرفت‌هایی که می‌توانند به صورت یک اختراع ایجاد شوند فکر کنید. این کار می‌تواند به شکل تغییر یک محصول یا فعالیت مفید یا افزودن چیزی به آن باشد.
– لیست مفصلی تهیه کنید. یک لیست شلوغ از یک لیست خالی خیلی بهتر است، پس آنقدر به نوشتن ایده‌هایتان ادامه دهید تا واقعاً هیچ چیز دیگری به ذهنتان نرسد.
– همیشه یک دفتر با خود همراه داشته باشید تا به‌طور مداوم آیتم‌های جدیدی به لیست اختراعات بالقوه خود اضافه کنید. نگهداری ایده‌ها بصورت متمرکز در یک مکان مانند یک دفتر منظم، به شما کمک خواهد کرد تا ذهنی آزاد داشته باشید و ایده‌های خود را بعداً بررسی کنید.
– در فرایند ایده‌پردازی عجله نکنید. یک ایده‌ی خوب ممکن است فوراً به ذهن برسد و یا پس از هفته‌ها و یا ماه‌ها لیست کردن ایده به وجود بیاید.

2
پس از اینکه به اندازه کافی روی ایده‌پردازی وقت گذاشتید و تمام گزینه‌های ممکن را بررسی کردید، بهترین ایده‌ی خود را انتخاب کنید. حالا باید درباره‌ی اطلاعات مربوط به پروژه وقت صرف کنید. چند طرح از شکلی که برای اختراعتان متصور هستید رسم کنید، و پس از آن چند پرسش مهم را در نظر بگیرید.
– برای بهبود این محصول چه چیزی می‌توانید به آن اضافه کنید؟ چه چیز خاصی در رابطه با اختراع شما آنرا حائز اهمیت می‌کند تا مردم به آن احساس نیاز کنند؟ چرا اختراعتان مهم است؟
– در مورد تغییراتی که ممکن است لازم باشند فکر کنید. چه قسمت‌هایی از اختراعتان بیهوده یا غیر ضروری هستند؟ آیا راهی برای کارآمدتر کردن آن و یا کاهش هزینه‌های تولید وجود دارد؟
– تمام جنبه های اختراع خود را شامل تمام قطعات مورد نیاز و جزئیات مهم در مورد اینکه چگونه کار می کند و یا آنچه که انجام خواهد داد در نظر بگیرید. این پاسخ‌ها و ایده‌ها را در دفتر خود ثبت کنید تا بعداُ بتوانید به آنها مراجعه کنید.

3
درباره اختراعتان تحقیق کنید.
پس از اینکه از تصمیم و ایده‌ی خود مطمئن شدید، تحقیق کنید تا مطمئن شوید ایده‌ی شما واقعاً منحصر به فرد است. اگر یک محصول مشابه ایده‌ی شما در حال حاضر ثبت اختراع شده باشد، قادر نخواهید بود اختراع خود را به تولید انبوه برسانید و یا حق ثبت اختراع برای آن دریافت کنید.
– در اینترنت بدنبال محصولاتی که با شرح اختراع شما مطابقت دارند بگردید. اگر نامی برای محصول خود در نظر دارید، درباره‌ی آن نیز جستجو کنید تا مطمئن شوید که در حال حاضر محصول دیگری با آن نام وجود ندارد.
– به فروشگاه‌هایی که محصولاتی با کاربرد مشابه محصول مورد نظر شما ارائه می‌کنند سری بزنید. میان قفسه‌های آنها بدنبال محصولات مشابه بگردید و حتی از کارمندان فروشگاه درباره‌ی محصولاتی با هدف مشابه محصول شما سؤال کنید.
– به خزانه‌های ثبت‌اختراع سری بزنید و در دسته‌ی مرتبط با محصول مورد نظرتان به جست‌وجوی محصولات مشابه بپردازید. می‌توانید از مسئولان آنجا نیز در این رابطه راهنمایی بخواهید.
– یک جست‌وجوی پیشرفته‌ی پتنت انجام دهید تا از اینکه واقعاً هیچ محصولی مشابه محصول مورد نظر شما وجود ندارد مطمئن شوید.

واقعیت بخشیدن به اختراع

4
اکنون وقت مناسبی برای ساختن یک نمونه از اختراعتان است. نیازی به استفاده از مواد گران‌قیمت و یا استفاده از فرایندهای ساخت پیچیده و گسترده نیست، فقط یک نسخه از آن بسازید.
– نیازی نیست برای ساختن مدل از همان موادی که برای تولید انبوه محصول اصلی مورد نیاز هستند استفاده کنید.
– اگر خودتان به تنهایی قادر به ساختن مدل نیستید می‌توانید از یک شرکت بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. البته این کار می‌تواند هزینه‌ی زیادی داشته باشد پس حتماً ابتدا سعی کنید خودتان این کار را انجام دهید.

5
با داشتن گواهی ثبت اختراع و یک مدل از اختراعتان، فقط چند قدم با موفقیت فاصله دارید! قدم بعدی آماده سازی یک ارائه است که اساس اختراعتان را پوشش دهد. می‌توانید از این ارائه هم برای مشتریان احتمالی و هم تولیدکنندگان استفاده کنید،‌ همچنین می‌توانید دو نسخه‌ی جداگانه و تقریباً‌ متفاوت برای هر یک از این اهداف درست کنید.
– سعی کنید ارائه‌تان حرفه‌ای باشد، مهم نیست چطور آن را درست می‌کنید. می‌توانید از پاورپوینت، فیلم و یا یک پوستر فیزیکی برای ارائه استفاده کنید.
– از تصاویر، اطلاعات و نمودارهای مفید استفاده کنید. حتماً ویژگی‌ها، کاربردها و نتایج و فواید طولانی مدت آنرا ذکر کنید.
– این کار اختیاری است اما می‌توانید از یک طراح گرافیک برای تهیه‌ی یک ارائه‌ی بسیار خوب برای محصولتان کمک بگیرید. رسیدن به ظاهر ارائه باعث جلب توجه مشتریان و تولیدکنندگان خواهد شد.
– حتماً متن صحبت‌های خود را نیز برای ارائه آماده‌سازی کنید. داشتن شکل‌ها و نمودارهای خوب کافی نیست، باید قدرت بیان خوبی هم داشته باشید. چیزی را حفظ نکنید، بلکه سعی کنید ایده‌ای از همه‌ی چیزهایی که قصد دارید توضیح بدهید و جواب‌های سؤالات احتمالی داشته باشید (و درصورت لزوم از یادداشت‌ها هم استفاده کنید).

6
 اختراعتان را به یک تولیدکننده ارائه کنید.
تولیدکنندگان محلی را که محصولاتی مشابه محصول شما تولید می‌کنند بیابید و برای ارائه‌ی محصول خود به آنها مراجعه کنید. می‌توانید برای شروع یک نامه‌ی معرفی برای آنها ارسال کنید و در آن خود را معرفی کنید و درباره‌ی کاری که از آنها می‌خواهید توضیح دهید.
– پس از اینکه پاسخ نامه را دریافت کردید، خود را برای ارائه دادن مطالب آماده کنید. احتمالاً لازم خواهد بود که به آنجا بروید و محصول خود را به همراه توضیحات لازم برای آنها ارائه کنید.
– حتماً یک نسخه از ارائه‌تان در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند در صورت لزوم بعداً مطالب شما را مرور و بازبینی کنند.
– علاوه بر توضیح در مورد فواید محصولاتتان برای خریداران، درباره‌ی اینکه این محصول چگونه برای آنها سودآور خواهد بود نیز توضیح دهید. آنها هم مثل شما افراد کاری هستند و می‌خواهند بدانند که از شراکت و کار با شما چه چیزی عایدشان می‌شود.

7
اختراعتان را تولید کنید. پس از اینکه یک تولیدکننده برای محصولتان پیدا کردید، تولید انبوه آن را آغاز کنید. البته بهتر است با تیراژهای کوچکتر شروع کنید (و شرکت تولیدکننده‌ی شما نیز این را به شما خواهد گفت). می‌توانید برای شروع صد یا هزار نسخه از آن تولید کنید.

8
چگونه یک محصول اختراع کنیم برای محصول جدید تبلیغ کنید.
شما ترتیب تمام کارها را داده‌اید: گواهی ثبت، مدل، تولیدکننده و در نهایت تولید انبوه محصول. حالا زمان آن است که راه‌هایی برای تبلیغ آن بیابید تا میزان فروش آن را به حداکثر ممکن برسانید.
– با صاحبان کسب و کارهای محلی ملاقات کنید و درباره فروش محصولتان با آنها صحبت کنید. می‌توانید ارائه‌ی خود را به آنها نیز نشان دهید تا بدانند فروش محصول شما برای آنها به جز حمایت از یک تولیدکننده‌ی محلی چه سودی دارد.
– برای محصولتان تبلیغاتی درست کنید. از یک طراح گرافیک محلی برای تهیه‌ی تبلیغات تصویری و ویدئویی که باعث شوند مشتریان برای محصول شما مشتاق شوند کمک بگیرید.
– راهی برای نمایش تبلیغاتتان در منطقه خود پیدا کنید. بسیاری از روزنامه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی محلی در ازای دریافت مبلغ کمی محصول شما را تبلیغ می‌کنند.
– در بین دوستان و خانواده درباره‌ی محصولتان بگویید. معرفی محصولتان به افرادی که به شما نزدیکتر هستند به پخش خبر اختراع شما و آشنا شدن افراد و گروه‌های جدیدی با محصول شما منتج خواهد شد.
– جلسات اطلاع‌رسانی محلی برگزار کنید و در کنفرانس‌ها نمایشگاه‌های تجاری شرکت کنید. همچنین نگاهی به هزینه‌های اجاره‌ی یک بیلبورد تا تابلوی تبلیغاتی در مناطق مجاورتان بیندازید.

نظر خود را درباره «چگونه یک محصول را اختراع کنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه یک محصول را اختراع کنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.