زمان مطالعه: 1 دقیقه
چگونه تفریح برای خود و خانواده درست کنیم ؟

چگونه تفریح برای خود و خانواده درست کنیم ؟

در این روزهایی که کرونا هست مازمان بیشتری درخانه و در کنار اعضای خانواده هستیم باید کاری کنیم تا در این شرایط خاطرات خوشی را ثبت کنیم.

بنام یگانه عالم


در این روزهایی که کرونا هست مازمان بیشتری درخانه و در کنار اعضای خانواده هستیم باید کاری کنیم تا در این شرایط خاطرات خوشی را ثبت کنیم.
چون هرروز با شنیدن اخبار کرونا ناراحتی به دل همه ما رخنه میکنه پس بیایید شرایط خانه را طوری بسازیم که امکان ثبت خاطرات خوش در آن باشد. 
اولین قدم اینست که تفریحات ایجاد کنیم ،تفریحات ما نباید حتما هزینه به همراه داشته باشد بطور مثال وقتی تمام اعضای خانواده کنارهم جمع میشوند از وجود هم لذت ببریم وبا یکدیگر معاشرت کنیم موضوعی برای گفت وگو انتخاب کنیم وهمه در آن شرکت کنند.
دومین راه کتاب خواندن ویا قصه خوانی و شعر خوانی در کنار اعضای خانواده میباشد.
مسابقه شعرخوانی و یا اسم وفامیل وبازیهای گروهی بسیار لذتبخش ونشاط آور است.
گاهی اوقات ازخانه بیرون بیایید و باهم به دور از شلوغی وبا رعایت نکات بهداشتی پیاده روی کنید ودر حین پیاده روی از محیط خود لذت ببرید.
باید بدانید استفاده‌ی فعال و مفید از اوقات فراغت باعث افزایش انرژی، خلاقیت و احساس مفید بودن می‌شود و به شما برای دور کردن حس ناخوشایندبی‌کاری و بی‌فایده بودن از خود کمک می‌کند.
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوروبرتان را با وسایل غیرضروری پُر کرده‌اید ، این اوقات بهترین زمان برای رها شدن از آنها است. جمع‌وجور کردن وسایل اضافی ودور ریختنیهاونظافت این وسایل وقت قابل توجهی می‌گیرد و باعث رضایت خاطر شما میشود چون کاری را که مدتهاست میخواستید انجام دهید به سرانجام رسید.
انجام امور باغبانی و پرورش گیاهان نیز تجربه‌ای لذت‌بخش است. باغچه را دوباره بیارایید یا گیاهان آن‌ را تغییر دهید. یا اگر باغچه ندارید در گلدانهای کوچک گل وگیاه بکارید.سعی کنید تایمی را برای احوالپرسی از عزیزانتان بگذارید البته بصورت تلفنی از یکدیگر واحوالشان مطلع شوید .
به امید روزی که عزیزانمان را از نزدیک در آغوش بگیریم وبدون دغدغه یکدیگر را ملاقات کنیم.
(سارافلاحی کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «چگونه تفریح برای خود و خانواده درست کنیم ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه تفریح برای خود و خانواده درست کنیم ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.