در حال آشپزی هستید و میزان نمک از دستتان در میرود! جای نگرانی نیست و معمولاً میتوانید این مشکل را حل کنید. آسمونی معتقد است هیچ چیز غیرممکن نیست.

البته این موضوع کاملا ً بستگی به نوع غذایی که میپزید دارد، اما معمولاً میتوانید با یکی از روش های زیر، غذای خود را نجات دهید تا قابل خوردن شود!

  • - اگر سوپ یا خوراک درست کرده اید اما فکر میکنید شور شده، ذره ذره (¼ پیمانه) و همانطور که غذا روی شعله در حال پخت است، میزان آب را در آن افزایش دهید. همزمان از غذا بچشید تا مطمئن شوید این بار همه چیز درست پیش میرود!
  • - موادی که حاوی چربی بالا هستند به غذا اضافه کنید و بگذارید با آن بپزد. موادی مانند چند تکه آووکادو، شیر نارگیل، خامه یا هرنوع دیگری از مواد خامه ای میتوانند بسیار موثر واقع شوند.
  • - مواد اسیدی، تلخ، شیرین و یا تند به غذا اضافه کنید. آب لیمو، خردل، سرکه سفید تصفیه شده، همه میتوانند جداگانه طعم بیشتر و جدیدی به غذای شما دهند که همین باعث میشود شوری غذا کمتر حس شود. میتوانید در این مورد خلاقانه عمل کنید اما حواستان را جمع کنید.
  • - به کربوهیدرات ها پناه ببرید، اما سریع باشید! وقتی غذا در حال پخت است میتوانید مقداری برنج یا پاستا، کینوا به آن اضافه کنید. این مواد غذایی محبوب، مانند اسفنجی برای جذب نمک عمل میکنند! در صورتی که نمک اضافه شده بیش از حد باشد حتی میتوانید بعد تر این مواد غذایی را از قابلمه دربیاورید! به اعتقاد برخی افراد، سیب زمینی هم جادو میکند، اما چنین نیست.

بسیاری نیز ممکن است فلفل قرمز یا فلفل سیاه بیش از حد به غذا بزنند که میتوان برای رفع تندی بیش از حد آن از سرکه استفاده کرد یا در خیلی موارد کمی شکر یا شیرینی تندی بیش از حد را خواهد پوشاند. حین اضافه کردن تمام این ها لازم است مدام دقت کنید و از غذایتان بچشید. اما آسمونی معتقد است که بهترین راه برای خوش طعم بودن غذا این است که از ابتدا در استفاده از ادویه ها دقت کنیم! به نظر شما دیگر چه راه هایی برای درست کردن طعم غذاهایی که ادویه و نمک زیادی در آنها ریخته ایم وجود دارد؟ میتوانید فوت و فن های آشپزی خود را در قسمت نظرها بیان کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «غذایی که بیش از حد نمک یا ادویه دارد را چطور اصلاح کنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره غذایی که بیش از حد نمک یا ادویه دارد را چطور اصلاح کنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.