زمان مطالعه: 1 دقیقه
چگونه برای ازدواج تصمیم بگیرم؟

چگونه برای ازدواج تصمیم بگیرم؟

آینده‌نگر بودن یکی از موارد لازم برای تصمیم‌گیری است. شما باید نسبت به راه‌حلی که انتخاب کرده‌اید، احساس تعهد و مسئولیت داشته باشید و به خودتان نیز اعتماد کنید
چگونه برای ازدواج تصمیم بگیرم-How to decide for marriage
چگونه برای ازدواج تصمیم بگیرم-How to decide for marriage

چگونه برای ازدواج تصمیم بگیرم-How to decide for marriage دلیل مراجعه دختران به مرکز مشاوره، تصمیم‌گیری برای ازدواج است. اتفاقی که نشان می دهد تصمیم‌گیری مسئله‌ی آسانی نیست و یک مهارت است و ذهن بسیاری از جوانان را درگیرکرده است. مهارت تصمیم گیری برای همه‌ی عمر لازم و ضروریست در اولین قدم لازم است با تصمیم‌تان روبه‌رو شوید و قبل از آن اهداف و معیارتان را از زندگی مشترک مشخص سازید، از تصمیمتان هراس نداشته باشید و به این فکر کنید که بالاخره باید روزی با این مسئله روبرو شوید. تصمیم‌تان را به طور کامل ارزیابی کنید، یعنی مزایا و یا معایب ان را بسنجید و اینکه چه راه‌هایی در مقابل‌تان وجود دارد به‌ گونه‌ای تصمیم بگیرید که بهترین شرایط برایتان محقق شود و بتوانید تا حدی از عواقب تصمیمتان آگاهی یابید و از بدترین شرایط بهترین استفاده انجام گردد همچنین اختیارات موجود را برای خویش مشخص کنید. سپس با توجه به راه‌هایی که در برابر شما هست هر کدام را به طور فرضی انتخاب کنید، در این حالت ببینید چه آینده‌ای برای خود پیش‌بینی می‌کنید؟ کدام راه می‌تواند شما را به اهداف‌تان نزدیک‌تر کند طوری که زندگی‌تان دچار آسیب نگردد؟ آینده‌نگر بودن یکی از موارد لازم برای تصمیم‌گیری است. شما باید نسبت به راه‌حلی که انتخاب کرده‌اید، احساس تعهد و مسئولیت داشته باشید و به خودتان نیز اعتماد کنید. و فرصت بدهید تا نتیجه تصمیمات هویدا گردد و برای این امر باید برنامه ریزی داشته باشید اگر تصمیم‌گیری‌تان برای مسئله‌ی ازدواج باشد باز هم می‌توانید به روش‌های بالا متکی باشید، اما علاوه بر آن‌ها باید موارد دیگری را نیز در نظر داشته باشید؛ و با مشاوره و روانشناس گام به گام پیش روید.   نوشته خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «چگونه برای ازدواج تصمیم بگیرم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه برای ازدواج تصمیم بگیرم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.