زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه خورش انار بیج

طرز تهیه خورش انار بیج

آسمونی : انار بیج یا سبزی فسنجان یکی از غذاهای بسیار خوشمزه گیلانی است. طرز تهیه خورش انار بیج گیلانی تا حدی...
آسمونی : انار بیج یا سبزی فسنجان یکی از غذاهای بسیار خوشمزه گیلانی است. طرز تهیه خورش انار بیج گیلانی تا حدی شبیه به خورش فسنجان است.

مواد لازم خورش اناربیج :

گوشت چرخ کرده .500 گرم گردو چرخ کرده 1 پیمانه سبزی (تره ، جعفری ، نعنا ، گشنیز ) 500 گرم تره  200/ جعفری  150/ نعنا  100/ گشنیز، سبزیجات محلی (خالواش ، چوچاق) 100 گرم پیاز متوسط 1عدد رب انار 3 ق غ (بسته به ترشی آن) نمک و فلفل و گلپر

طرز تهیه خورش اناربیج :

1 – گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده (رنده ریز) و نمک و فلفل مخلوط کرده ورز داده و به صورت قلقلی هایی اندازه یک گردو کوچک آماده میکنیم.

2 – گردو چرخ شده را روی حرارت قرار داده تا فقط داغ شود (دقت کنید تغییر رنگ ندهد) سپس 3 لیوان آب یخ روی گردو ها ریخته و حرارت میدهیم.

3 – سبزی ها را خرد کرده و در کمی روغن تفت میدهیم.

4 – پس از اینکه ترکیب آب و گردو جوش آمد سبزیجات سرخ شده را به خورش اضافه میکنیم. رب انار را نیز در این مرحله اضافه میکنیم . میزان رب انار به ذائقه شما و البته ترشی رب بستگی دارد . در این مرحله از کمی رب نارنج یا رب آلوچه هم میتوانید همراه رب انار استفاده کنید .

5 – قلقلی ها را در همان روغن سبزی کمی تفت داده و به خورش میفزاییم و خورش را به مدت 1 ساعت روی حرارت ملایم قرار داده تا به روغن بیفتد و اصطلاحا خورش جا بیفتد. در این مرحله اگر خورش نیاز به آب دارد میتوانید اضافه کنید .
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «طرز تهیه خورش انار بیج» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه خورش انار بیج فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.