زمان مطالعه: 1 دقیقه
چطور باید در مورد مرگ با کودک صحبت کنیم؟

چطور باید در مورد مرگ با کودک صحبت کنیم؟

به نام یگانه عالم اگر در شرایطی قرار گرفتید که برای کودک سوال در مورد مرگ پیش آمد باید چه کرد؟ تصور کودکان...
چطور باید در مورد مرگ با کودک صحبت کنیم؟
چطور باید در مورد مرگ با کودک صحبت کنیم؟

به نام یگانه عالم

 اگر در شرایطی قرار گرفتید که برای کودک سوال در مورد مرگ پیش آمد باید چه کرد؟ تصور کودکان اینگونه است که وقتی کسی می میرد تمام فعالیتهای خود از جمله خوردن , نوشیدن , خوابیدن و امثال این کارها و دیگر فعالیتها را در زیر خاک و یا در آسمان ها انجام می دهد.

 باید توجه داشت که واکنش هر کودک نسبت به مرگ متفاوت است و برای درک کودک از مرگ بهتر است سوالاتش را در حد فهم و درکش و بسیار کوتاه پاسخ دهید و در استفاده از جملات و کلمات بسیار مراقبت داشته باشید چون اگر درست استفاده نشود کودک دچار اضطراب و نگرانی های بزرگتر می شود.

  • هیچ گاه به فرزند خود نگوئید فلانی آدم خوبی بود و رفت پیش خدا , زیرا او در ذهن خودش این نتیجه را می گیرد که اگر خوب باشم من هم می میرم و از پیش پدر و مادرم می روم و کودک دچار اضطراب می گردد.
  • اگر کسی بر اثر بیماری فوت کرد برای او توضیح دهید که هر بیماری باعث مرگ نمی شود.
  • هیچ گاه مرگ رابصورت خواب برای کودک توصیف نکنید چون از رفتن به رختخواب و خوابیدن امتنا می کند زیرا می ترسد بخوابد و دیگر بیدار نشود.

نکته بسیار مهم : در توضیح مرگ باید از جملاتی که برای کودک قابل لمس هستند و بسیار کوتاه و در حد فهم و درک او استفاده کنید. زیرا کودک قدرت درک مسائل پیچیده و طولانی را ندارد.

اختصاصی پورتال آسمونی

نوشته از خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «چطور باید در مورد مرگ با کودک صحبت کنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چطور باید در مورد مرگ با کودک صحبت کنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.