زمان مطالعه: 4 دقیقه
چگونه غرق نشویم ؟!

چگونه غرق نشویم ؟!

آموزش شنا در هر کلاسی قبل از وارد آب شدن شامل نکات ایمنی و باید و نباید ها می شود ، در این متن سعی شده که به چندی از این نکات اشاره شود.
شنا در دریا
شنا در دریا
شنا در دریا

در ابتدا اطلاعات لازم برای جلو گیری از غرق شدن را دراختیار شما عزیزان قرار میدهیم ، شنا کردن در دریا بدون بلد بودن شنا ممکن است بسیار خطرناک و حادثه آفرین باشد و از آنجایی که دریا های شمال ایران مقصد بسیاری از ایرانی ها برای مسافرت های مختلف است و اکثر مردم شنا بلد نیستند ، هر ساله باعث تلفات بسیار زیادی در سواحل می شود در زیر چندی از نکات مهم برای جلوگیری از غرق شدن را توضیح میدهیم :

 

چگونه غرق نشویم ؟!
چگونه غرق نشویم ؟!
جلوگیری از غرق شدن

به محیط آبی اطرافتان آشنایی کامل داشته باشید

اطلاعات لازم درمورد مکانی که در آن شنا می کنید را به دست آورید ، از جمله عمق هر قسمت و یا اگر در فضا های طبیعی شنا می کنیم به سنگ ها و نقاط کم عمق آشنایی داشته باشیم که هنگام شیرجه آسیب نبینیم .

برای مثال در نواحی از دریای خزر عمق آب در ابتدا کم نشان می دهد ولی عمق های ناگهانی دارد. در این حالت اگر لحظه ای حواستان پرت شود ممکن است جریان آب شما را، به لبه صخره برده و  غرق کند.

در بعضی آب بند ها و سد ها ممکن است لجن ها و یا خزه هایی وجود دارد که ممکن است به پای شناگران بپیچد و باعث غرق شدن شود ، حتی اگر شناگر حرفه ای هستید ممکن است این حادثه مرگ بار باشد.

در محیط های آبی طبیعی بدون شیرجه وارد شوید

بهتر است کمی در محیط اطرافتان راه بروید تا آشنایی اولیه ای از آن جا بدست آورید. از طرفی گاهی اوقات ممکن است به خاطر خطای دید، متوجه بعضی موانع موجود در آب مثل سنگ ها نشوید.

دسته جمعی شنا کنید

how-not-to-drown
how-not-to-drown
جلوگیری از غرق شدن

اگر برایتان ممکن است، با دوستان به تفریح و شنا بروید که در صورت بروز مشکل بتوانند به شما کمک کنند. البته باید امیدوار باشید با کسانی شنا می کنید که شناگران ماهری هستند ، در این صورت اگر کسی نیاز به کمک داشته باشد کسی برای کمک کردن به او هست .

ایمنی را در استخر هایتان ایجاد کنید

اگر فرزند کوچکی دارید، در اطراف استخرتان مانعی نصب کنید و همه وسایل بازی او در آب را جمع آوری کنید تا برای بازی کردن در آب بدون حضور شما وسوسه نشود. از طرفی دقت داشته باشید که استخر شما باید سرپوش مناسبی داشته باشد. بعضی از این سرپوش ها فرد به داخل آب می کشند که بسیار خطرناک است.

چگونه غرق نشویم ؟!
چگونه غرق نشویم ؟!
جلوگیری از غرق شدن

از ابزار های شناور استفاده کنید

حتما در استخرتان وسایل شناور غرق نجات استفاده کنید.

حال اگر خدای نکرده در ناخواسته در آب افتادید، به حرکاتی نیاز پیدا می کنید که شما را به سطح آب نزدیک کند:

بازوهایتان را در آب نگه دارید

هر چه اعضای بدنتان بیشتر در آب باشد نیروی ارشمیدس بیشتری به شما وارد می شود و در نتیجه بیشتر بالای آب می مانید. هیچ وقت سعی نکنید بر روی سطح آب بکوبید این کار تنها شما را بیشتر به داخل آب فرو می برد.

دست هایتان را حالت گودی در آورید

هنگامی که دست هایتان را به شکل گودی در می آورید، باعث می شوید با جابجایی، آب نیروی متقابل بیشتری به شما وارد کند و در نتیجه بیشتر به سطح آب نزدیک شوید. برای درک این موضوع حتما دم و دنباله ها ی ماهی ها را به یاد دارید. اغلب آن ها گسستگی در دم خود ندارند تا به راحتی بتوانند شنا کنند.

پاهایتان را به شکل قیچی حرکت دهید

پایتان را به شکل راه رفتن نگه دارید و مثل قیچی حرکت دهید. از لگد زدن های ناشی از استرس جلوگیری کنید. باید به خودتان مسلط باشید چرا که در آن لحظه یک هدف دارید و آن غرق نشدن است! پس در نزدیکترین حالت ممکن پاهایتان را به شکل قیچی حرکت دهید. با این کار آب بیشتری جابج می شود.

حرکت بازو و پاها تا حدی هماهنگی لازم دارد که میبایست از قبل تمرین کرده باشید. می توانید نوبتی آن ها را تکان دهید.

به طور منظم نفس بکشید

وقتی همیشه در شش هایتان هوا وجود داشته باشد، شانس بیشتری برای روی آب ماندن خواهید داشت. با آرامش و به طور منظم تنفس کنید. به هیچ وجه پشت سر هم نفس نکشید. چرا که علاوه بر هول شدن، باعث می شود زودتر خسته شوید.

حواستان به جریان شکاف باشد

اصلی ترین دلیل غرق شدن، جریان‌های شکافنده ای است که در میان آب به وجود می آید. این جریان ها به شدت قدرتمند هستند و از ساحل به سمت مناطق عمیق دریا حرکت می‌کنند و می‌توانند شناگران را به مناطق عمیق پرتاب کنند. این جریان ها وقتی می آیند، شما ناگهان حس می کنید زیر پایتان خالی شده و دریا شما را به میانه خود کشیده است اگر در دریا وارد یک جریان شدید آب شدید به نکات ذکر شده توجه کنید : اضطراب نداشته باشید کلید نجات پیدا کردن از غرق شدن نترسیدنه ، سعی نکنید مستقیم به سمت ساحل شنا کنید در عوض به طور موازی با ساحل شنا کنید تا از جریان خارج شوید و از دست و پا زدن غافل نشوید چون که باعث نفس کشیدنتان می شود .

جریان شکاف
جریان شکاف
جریان شکاف

به صورت خلاصه به یاد داشته باشید :

  1. زیاد از ساحل فاصله نگیرید.
  2. در مناطق سالم سازی شده شنا کنید.
  3. به شیب سواحل دقت کنید ، ممکن است ناخودآگاه کلی از ساحل فاصله بگیرید.
  4. تنها شنا نکنید حتی اگر حرفه ای هستید.
  5. دریا آرام هم زیاد قابل اعتماد نیست چون موج های قدرتمند همیشه در دریا هستند.
  6. سعی کنید چند مدل شنا را به صورت ابتدایی بلد باشید تا کمتر در معرض خطر قرار گیرید .
نظر خود را درباره «چگونه غرق نشویم ؟!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه غرق نشویم ؟! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.