زمان مطالعه: 1 دقیقه
فرد وابسته در زندگی مشترک چگونه است ؟

فرد وابسته در زندگی مشترک چگونه است ؟

ازدواج با شخصیت وابسته می‌تواند برای شما دشواری‌هایی را به همراه داشته باشد.

به نام یگانه عالم

ازدواج با شخصیت وابسته می‌تواند برای شما دشواری‌هایی را به همراه داشته باشد.
شاید فکر کنید وابستگی و روابط عمیق بین انسان‌ها امری طبیعی است اما اینکه این وابستگی به حدی شدید شود که قابل کنترل نباشد، باعث میشود تاافکار جدایی و فرار را در ذهنتان ایجاد کنید.
برای ازدواج و تشکیل زندگی باید به سطحی از استقلال رسیده باشیدو اگر این افراد وابسته باشند در زندگی مشترک دچار مشکل می شوند. ترس از رها شدن یا ترک شدن و نیاز به مراقبت شدن، می‌­تواند باعث شود که او از ابراز صادقانه احساسات  خود جلوگیری کند. فرد وابسته باید حتما از والدین و یا اطرافیان خود نظرخواهی کند وبه تنهایی هرگز نمیتواند تصمیم بگیرد ، او حتی بعد از ازدواج نیز تغییر نمی کند و تصمیمات را در زندگی مشترک به دوش همسرش واگذار کند.واین مسئله در زندگی موجب فرسایش در زندگی وخستگی میشود ودلزدگی بوجود می آید.

بعضی ها فکر می کنند ازدواج با فرد وابسته به نفعشان است چون تصمیمات زندگی را خودشان اتخاذ میکنند ویا اینکه میتوانند در زندگی اوراتغییر دهند ولی سخت دراشتباه هستند.
تغییر یک فرد وابسته امکانپذیر نیست مگر آنکه خود فرد متوجه مشکلات خلقی و شخصیتی خود شده باشد وخودپذیرای درمان وکمک باشد و آن را بپذیرد و درتلاش برای تغییر خود و شیوه زندگیش برآید .شخص وابسته حتما نیازمند یک روانشناس است.


(سارافلاحی کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «فرد وابسته در زندگی مشترک چگونه است ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فرد وابسته در زندگی مشترک چگونه است ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.