زمان مطالعه: 5 دقیقه
آشنایی با اینترنت FTTH

آشنایی با اینترنت FTTH

بایستید و فکر کنید که چگونه اینترنت شما طی چند سال گذشته پیشرفت کرده است.

FTTH چیست؟

FTTH در واقع زیر مجموعه ای از اتصالاتی است که با فیبر نوری انجام می گیرد، FTTH مخفف Fiber to the home است،یک کانال ارتباطی است که از دفتر مرکزی به منزل مشتری فیبر نوری کشیده می‌شود. FTTH جایگزین مناسبی برای کابل های مسی است که به سرعت در حال پیشرفت است. سرعت و پهنای باند بیشتری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. به عنوان مثال یک جفت کابل مسی، توانایی انتقال 6 تماس تلفنی را دارد اما یک جفت کابل فیبر نوری قادر به انتقال 2.5 میلیون تماس تلفنی است.با آسمونی همراه باشید.

فیبر نوری و کابل فیبر نوری چیست؟

فیبر نوری
فیبر نوری

برای انتقال پیام محیط های متفاوتی وجود دارد؛ به عنوان مثال محیط انتقال پیام بین دونفر که باهم صحبت می‌کنند، هوا است. فیبر نوری یکی از محیط های انتقال پیام است که اطلاعات از طریق نور منتشر می‌شود. فیبر نوری، لوله ای پلاستیکی یا شیشه ای بسیار نازک است که نور لیزر را به مکان دیگری انتقال می‌دهد.کابل فیبر نوری از رشته های بسیار نازک و شفاف از جنس شیشه یا پلاستیک ساخته می‌شود. هر کابل می‌تواند بیش از 100 فیبر را در خود جای دهد. ضخامت هر فیبر نوری می‎تواند یک دهم ضخامت تار موی انسان را داشته باشد. کابل فیبر نوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل های معمولی است.اتصالات فیبر به خانه، تنها فناوری با پهنای باند کافی برای راه اندازی برنامه ریزی شده درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه ی آینده می باشد. چنین سیستم های مبتنی بر اپتیکی می تواند بسیاری از اطلاعات دیجیتال  تلفن، ویدیو، داده ها، و ... را با همان قیمت اما کارامدتر از کابل کواکسیال مس سنتی ارائه دهد. موقعیت FTTH به شبکه های نوری فعال و غیر فعال بستگی دارد. اتصالات پهنای باند فیبر به خانه در واقع بیش از یک میلیون مصرف کننده در ایالات متحده دارد، در حالی که بیش از 6 میلیون در ژاپن و 10 میلیون در سراسر جهان از مزایای آن بهره مند شده اند. بسیاری معتقدند که تکنولوژی FTTH یک استاندارد ارتباطی خواهد بود که فشردگی  پیش بینی شده ترافیک وب را حل خواهد کرد.

مزایا و معایب پهنای باند FTTH

بیش از 10 میلیون خانه در سراسر جهان در حال حاضر دارای اتصالات پهنای باند فیبرنوری به خانه هستند زیرا این  تکنولوژی دارای مزایای زیادی نسبت به فناوری های فعلی است. یک مزیت کلیدی برای FTTH – که برای پهنای باند فیبر به محل FTTP نیز نامیده می شود- این است که آن را برای سرعت اتصال سریع تر و ظرفیت حمل از جفت هادی پیچ خورده، DSL و یا کابل کواکسیال فراهم می کند. به عنوان مثال، جفت هادی مسی تنها می تواند شش تماس تلفنی را حمل کند در حالی که یک جفت فیبر تنها می تواند به طور همزمان بیش از 2.5 میلیون تماس تلفنی داشته باشد.

کارشناسان انجمن FTTH می گویند اتصالات فیبر به خانه تنها تکنولوژی با پهنای باند کافی برای رسیدگی به تقاضای مصرف کنندگان پیش بینی شده در دهه آینده، قابل اعتماد و با هزینه موثر است. این تکنولوژی در حال حاضر ارزان قیمت است. با این حال، پهنای باند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. فیبر دارای پهنای باند نامحدود و همراه با طول عمر طولانی "آینده ایمن" را می سازد یا یک رسانه استاندارد است که برای مدت زمان طولانی در اختیار خواهید داشت.

 FTTH قادر خواهد بود حتی از اینترنت موجود استفاده کند تا برخی از کارشناسان آینده را ببینید.

اتصال پهنای باند FTTH موجب ایجاد محصولاتی می شود که هنوز به آن احتیاج نیستند زیرا امکاناتی جدید برای سرعت انتقال داده ها را فراهم می کنند. کارشناسان شورای FTTH می گویند، اتصالات پهنای باند FTTH الهام بخش محصولات و خدمات جدید است و می تواند بخش های جدیدی را در دنیای تجارت باز کند.

اتصالات پهنای باند FTTH نیز به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا خدمات ارتباطی خود را "بسته " کنند. به عنوان مثال، یک مصرف کننده می تواند از طریق یک اتصال پهنای باند ساده FTTH تلفن، ویدیو، صدا، تلویزیون و تقریبا هر نوع داده دیجیتال دیگری دریافت کند. چنین تنظیماتی نسبت به دریافت آن سرویس ها از طریق دریافت خطوط مختلف که اغلب امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، ارزان تر و ساده تر  است.

تکنولوژی اتصال به پهنای باند FTTH

فیبر نوری از سیگنال های نور برای انتقال داده استفاده می کند. همانطور که این داده ها در سراسر فیبر حرکت می کنند، آنها به یک راه جداسازی برای رسیدن به مقصد مناسب، نیاز دارند. دو نوع سیستم مهم وجود دارد که اتصالات پهنای باند فیبر به خانه را امکان پذیر می سازد. این ها شبکه های فعال نوری و شبکه های نوری منفعل هستند. هر کدام راه هایی را برای جدا کردن داده ها و مسیر آن به مکان مناسب ارائه می دهد.

یک سیستم نوری فعال از تجهیزات سوئیچینگ الکتریکی مانند روتر یا سوئیچ جمع کننده برای مدیریت توزیع سیگنال و سیگنال مستقیم به مشتریان خاص استفاده می کند. این کلید به روش های مختلف برای هدایت سیگنال های ورودی و خروجی به مکان مناسب باز و بسته می شود. در چنین سیستمی یک مشتری ممکن است یک فیبر اختصاصی به خانه اش داشته باشد.

از سوی دیگر، یک شبکه نوری منفعل شامل تجهیزات سوئیچینگ الکتریکی نیست و به جای استفاده از تقسیم کننده های نوری برای جداسازی و جمع آوری سیگنال های نوری از طریق شبکه حرکت می کند. یک شبکه نوری غیر فعال رشته های فیبر نوری را برای بخش های شبکه به اشتراک می گذارد. تجهیزات صفحه ای فقط در منبع مورد نیاز و انتهای سیگنال دریافت می شود. در برخی موارد سیستمهای FTTH میتوانند عناصر هر دو معماری غیرفعال و فعال را برای تشکیل سیستم ترکیبی ترکیب کنند.

شبکه های نوری منفعل، یا PON ها، دارای مزایای متفاوتی هستند. آنها کارآمد هستند، در هر رشته فیبر نوری می تواند به 32 کاربر خدمت رسانی شود. شبکه های نوری منفعل نیز دارای معایبی هستند. آنها دارای دامنه کمتر از یک شبکه نوری فعال هستند، به این معنی که مشترکین باید از لحاظ جغرافیایی به منبع مرکزی داده ها نزدیکتر باشند. PON ها نیز وقتی که رخ می دهند، مشکلاتی را ایجاد می کنند.

شبکه های نوری فعال دارای مزایای خاصی نیز هستند. وابستگی آنها به فناوری اترنت، قابلیت همکاری در میان فروشندگان را آسان می کند. مشترکین می توانند سخت افزار را انتخاب کنند که میزان انتقال داده مناسب را در اختیار شما قرار می دهد و بدون نیاز به بازسازی شبکه، نیازهای خود را افزایش می دهد. شبکه های نوری فعال، با این حال، ضعف های خود را نیز دارند. آنها نیاز به حداقل یک جمع کننده سوئیچ برای هر 48 مشترک دارند. از آنجا که به قدرت نیاز دارد، یک شبکه فعال نوری به لحاظ ذاتی از یک شبکه نوری منفعل کمتر قابل اعتماد است.

 اتصال پهنای باند بین المللی  فیبر به خانه چیست؟

در حالی که پهنای باند فیبر به خانه در ایالات متحده رشد می کند، بسیاری از کشورها در سراسر جهان در زمینه ساخت شبکه ارتباطات پهن باند FTTH بسیار پیشرفته تر هستند.همانطور که تقاضا برای ظرفیت پهنای باند همچنان رشد می کند، احتمالا دولت ها و توسعه دهندگان خصوصی بیشتر به ارائه اتصالات پهنای باند FTTH به خانه های بیشتری خواهند انجامید.

نظر خود را درباره «آشنایی با اینترنت FTTH» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با اینترنت FTTH فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.