زمان مطالعه: 2 دقیقه
اینترنت اشیا چگونه به ما کمک می کند؟

اینترنت اشیا چگونه به ما کمک می کند؟

اینترنت اشیا  که گاهی اینترنت همه چیز  (IoE) نیز نامیده می شود، به عبارتی شامل اشیا و محصولاتی  است که از طریق شبکه های دیجیتال به هم متصل شده اند.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

اینترنت اشیا

اینترنت اشیا  که گاهی اینترنت همه چیز  (IoE) نیز نامیده می شود، به عبارتی شامل اشیا و محصولاتی  است که از طریق شبکه های دیجیتال به هم متصل شده اند گستره این محصولات نیز روز به روز بزرگتر و بهتر میشود. در واقع همه وسایل الکترونیکی که در خانه شما وجود دارند مکانی برای تحول تکنولوژی هستند. چیزی که یک شیء را جزو اینترنت اشیاء می کند چیپ کامپیوتری و یا قطعه مشابهی است که درون شیء جاسازی شده و یا به آن متصل شده باشد و به شیء یک شناسه منحصر بفرد به همراه اتصال به اینترنت بدهد. اشیاء با چنین قطعاتی اغلب "هوشمند (Smart)" خوانده می شوند مانند اندازه گیرهای هوشمند و یا ماشین های هوشمند. انسان ها می توانند با ابزارها ارتباط برقرار کنند تا بتوانند آنها را تنظیم کنند، دستورالعمل ها را به آنها داده یا به داده ها دسترسی پیدا کنند، اما این دستگاه ها بدون دخالت انسانی بیشتر کار خود را انجام می دهند. موجودیت آن ها به تمام اجزای کوچک در دسترس و طبیعت همیشه آنلاین خانه و محل کار ما وابسته است.

موارد استفاده از اینترنت اشیا

به وسیله اینترنت اشیا ما می توانیم خانه ها و خانواده مان را از راه دور امن نگه داریم و نگرانی ها را از خود دور کنیم. یکی از مزایای بهره گیری از فناوری اینترنت اشیا در سیستم های حمل و نقل است از که می توان جهت کاهش آلودگی هوا و کاهش گسیل گازهای گلخانه ای و آلوده کننده از آن استفاده کرد، مدیران شهرها نیز از این طریق می توانند راهکارهایی جهت ساختن زندگی بهتر ارائه دهند. سنسورها در زیرساخت های شهر می توانند به کاهش تراکم جاده ها کمک کنند و وقتی که زیرساخت ها در معرض خطر تخریب قرار می گیرند هشدار دهند. فناوری های بی نظیر می توانند برای تغییر شرایط محیطی نظارت کنند و ما را از بلایای طبیعی مطلع کنند. از کاربردهای اینترنت اشیا در کشاورزی نباید غافل شویم، استفاده از فناوری ها و راهکارهایی به منظور مقابله با فرسایش خاک ناشی از فشردگی و تعدد کشت و استفاده از فناوری های فعال ساز برای بهینه سازی مصرف کود و سم، یعنی تکنولوژی هایی که میزان مواد معدنی موجود در خاک را می سنجد و نیاز به استفاده از انواع کود یا سم ها را به شما اعلام می کند.

دستگاه های متصل نیز مقدار زیادی از ترافیک اینترنتی را تولید می کنند، تمام این داده های جدید و ماهیت قابل دسترسی اینترنت، باعث افزایش نگرانی های امنیتی و امنیت می شود. خطراتی که اینترنت اشیا را تهدید می‌ کند موجب می شود که نتوانیم امنیت این مقوله را صد در صد تضمین کنیم. دستگاه ‌هایی تحت سلطه این فناوری هستند، اطلاعاتی را می فرستند و دستوراتی را دریافت می ‌کنند. در همین هنگام و در حین ارسال و دریافت اطلاعات، احتمال نفوذ هکرها وجود دارد. با پیشرفت اینترنت اشیاء در زندگی روزمره، کاربران این تکنولوژی به روز، باید مطمئن باشند که دستگاه ‌های مجهز به IoT و خدمات اطلاعات مرتبط، از هر گونه آسیب ‌پذیری به دور هستند. از این رو به رویکردی جدی نیاز داریم تا راه ‌حل مناسبی در رابطه با مشکلات امنیت اینترنت اشیا ارائه دهد.

نظر خود را درباره «اینترنت اشیا چگونه به ما کمک می کند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اینترنت اشیا چگونه به ما کمک می کند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.