زمان مطالعه: 1 دقیقه
چگونه فرزندم را به درس خواندن علاقمند کنم؟

چگونه فرزندم را به درس خواندن علاقمند کنم؟

بعضی از بچه ها میگویند درس خواندن را دوست ندارم و نمیخواهم درس بخوانL.ابتدا باید علت را جویا شوید

به نام یگانه عالم

بعضی از بچه ها میگویند درس خواندن را دوست ندارم و نمیخواهم درس بخوانL.ابتدا باید علت را جویا شوید
بعضی ازبچه ها به جزییات بیشتری اشاره می‌کنند و می‌گویند: معلمم را دوست ندارم. سر کلاس، درس‌ها را متوجه نمی‌شوم و خجالت می‌کشم از معلم سوال کنم. چون می‌ترسم بچه‌ها مسخره م کنند یا اینکه این درس را دوست ندارم ان درس را دوست ندارم. با دقت کامل به او گوش فرا دهید، زیرا تمام صحبت‌های او برای شما مفید خواهد بود و میتوانید ازبین صحبتهای او علت را کشف کنید. یکی از علل رایج تنش‌های خانوادگیست اگر والدین بین خود مسأله دارند و در حضور کودک به مشاجره می‌پردازند، روحیه و انگیزه کودک خراب می‌شود.
تنبیه کردن عامل دیگریست که روی کودک اثر مخرب دارد خواه بدنی وخواه زبانی باشد زیرا انگیزه وشوق کودک را از بابت ادامه دادن تحصیل و موفقیت میگیرد.دائما از فرزند خود انتقاد نکنید.اعتماد بنفس او را نگیرید و با او مدارا کنید تا کمی شایق به درس خواندن شود.
تشویق کردن کودک در موفقیتش اثر بسزایی دارد. کودک خودرا هدفمند کنید هدف انگیزه ای برای پیشرفت است به او یاد بدهید هدفهای خودرا تقسیم بندی کند.هدفهای کوچک و بزرگ وقتی کودک به هدفهای کوچک دست پیدا کرد مورد تشویق قرارش دهید تا پله ای برای رسیدن به هدف بزرگترش باشد. در کنار هدف حتما برنامه ریزی داشته باشید تا کودک بتواند طبق برنامه جلو برود و باری به هرجهت نباشد. اگر برنامه ریزی داشته باشد از کار خودش رضایت بیشتری دارد و هرموقع طبق برنامه ریزی پیش رفت درحد سنش اورا تشویق کنید.
پیوند زدن درس ها با زندگی روزانه منجر به درک ملموس و عمیق مفاهیم و موضوعات درسی می شود و به خاطر سپاری آن ها نیز آسان تر خواهد شد.
میتوانید در مورد دروس بازی و قصه و داستان درست کنید تا بیشتر ملکه ذهن کودک شود. حتما باید به تایم آموزش و زمان مناسب برای استراحت درنظر گرفته شود.


(سارافلاحی کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «چگونه فرزندم را به درس خواندن علاقمند کنم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه فرزندم را به درس خواندن علاقمند کنم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.