زمان مطالعه: 1 دقیقه
چگونه درفضای مجازی از فرزندم محافظت کنم؟

چگونه درفضای مجازی از فرزندم محافظت کنم؟

باید برای استفاده از کامپیوتر و اینترنت همراه با قانون باشد و والدین موظف هستند به فرزندان خود یاد بدهید که اجازه چه فعالیت‌هایی را با کامپیوتر و اینترنت دارند

 به نام یگانه عالم

باید برای استفاده از کامپیوتر و اینترنت همراه با قانون باشد و والدین موظف هستند به فرزندان خود یاد بدهید که اجازه چه فعالیت‌هایی را با کامپیوتر و اینترنت دارند و از چه فعالیت‌هایی را نباید انجام داد.

نرم‌افزارهای آموزشی و بازی‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد که با توجه به تصاویر و رنگ برای کودکان از حدود سن قبل از شروع مدرسه وتا شروع مدرسه جذابیت دارد و همین امر باعث میشود تا میل به یادگیری کار با کامپیوتر و بازی در کودکان دراین سنین زیاد شود والدین باید درباره چگونگی استفاده از این فضا برای فرزند خود صحبت کنند و به انها در حد درک و فهمشان آگاهی داد. 
اما هرچقدر سن بچه ها کمتر باشد باید قوانین مشخص و چهارچوبهایی درجهت استفاده از اینترنت را برای آنها تعریف، تفهیم و اجراکنیم.
اما وقتی فرزند شما به سن نوجوانی میرسد دوست دارد مستقل باشد و آزادانه عمل کند پس باید قوانین و چهارچوبها بصورت توافقی وبسیار روشن و صریح اجرا شود.
سعی کنید برنامه‌هایی روی کامپیوتر نصب کنید تا از میزان و نحوه استفاده کودک از کامپیوتر و کارهایی که انجام داده با خبر شوید.
سعی کنید زمانی که در منزل هستید وقت خودرا با فرزندان و مشغول فعالیتهای مشترک همچون معاشرت،کتابخوانی،بازی،گردش رفتن،وکارهایی از این قبیل بپردازید و سر یک میزغذا بخورید و در هنگام صرف غذا موبایل ،تبلت،لب تاب خاموش باشد ، با این کار فرزندان کمتر به رایانه وفضای مجازی پناه می‌برند.


(سارافلاحی کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «چگونه درفضای مجازی از فرزندم محافظت کنم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه درفضای مجازی از فرزندم محافظت کنم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.