زمان مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای انتخاب هتل و راهنمای رزرو هتل

راهنمای انتخاب هتل و راهنمای رزرو هتل

شاید شما نیز قصد سفر داشته باشید، جدای از فصل و زمان سفر، مواردی مانند اطلاعات مقصد، جاذبه های گردشگری و ... مطرح می شود.

شاید شما نیز قصد سفر داشته باشید، جدای از فصل و زمان سفر، مواردی مانند اطلاعات مقصد، جاذبه های گردشگری و ... مطرح می شود. اگر از همراهان همیشگی پورتال آسمونی باشید، مشاهده نموده اید که در بخش گردشگری اطلاعات در حوزه سفر و گردشگری درج نموده ایم. یکی از موارد اصلی در مسافرت (چه سفر داخلی و چه سفر خارجی) محل اسکان یا هتل می باشد. شما بهتر است پیش از سفر مکان مورد نظرتان را در نظر بگیرید، چرا که تصمیم گیری پس از رسیدن به مقصد جهت اسکان کمی دشوار است! ما در این بخش آسمونی می خواهیم بررسی انجام دهیم از هتل و شرایط رزرو آنها، از انتخاب هتل و قیمت آن گرفته تا شرایط و امکانات هتل ها. با ما همراه باشید.

کدام هتل برای اقامت بهتر و مناسبتر است؟

برای انتخاب هتل متغییر های بسیاری مطرح است. قیمت، مکان، درجه کیفیت و حتی نام و شهرت هتل از عواملی هستند که ممکن است به شما در انتخاب هتل کمک نماید اما شما می توانید از نظر سایر مسافرینی که در گذشته در هتل های مورد نظر شما اقامت داشته اند استفاده نمایید و از خصوصیات دقیق محل اقامت خود اطلاع دقیق و صحیح بدست آورید.

یکی از منابع مهم در این خصوص سایت www.TripAdvisor.com می باشد که به عنوان یک منبع قابل اعتماد شهرت جهانی دارد. در این سایت می توانید قبل از رزرو هتل مقصد، تجربیاتی از سایر مسافرینی که در گذشته در این هتل اقامت داشته اند را مطالعه نمایید. به این ترتیب شما می توانید با خیال آسوده رزرو خود را قطعی نمایید و از داشتن اقامتی خوش در مقصد مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

رزرو هتل آنلاین
رزرو هتل آنلاین


رزرو هتل آنلاین

چرا بعضی هتل ها اینقدر گرانند؟؟؟

معمولاً هتل‌هایی که به مرکز شهر نزدیکند گران‌تر از هتل‌های اطراف شهر هستند. منظور از این «مرکز شهر» در جاهای مختلف متفاوت است. مثلاً در یک شهر باستانی هتل‌هایی که به محل‌های باستانی شهر و جاهای دیدنی نزدیک‌ترند از این دست محسوب می‌شوند. و یا در شهر‌هایی که قالب نمایشگاهی دارند هتل‌های نزدیک محل‌های برگزاری نمایشگاه‌ها این چنین‌اند. همین طور شهر‌های تجاری و مراکز تجاری و بیزنسی آن شهرها. در مقابل، هتل‌هایی که در اطراف شهر واقع شده‌اند از یک سو امکانات بیشتری به مسافر می‌دهند و از سوی دیگر ارزان‌ترند. به عنوان مثال در یونان هتل‌های نزدیک دریا که کمی - معمولاً حدود20ـ10 دقیقه با ماشین - از آتن فاصله دارند هتل‌های بزرگ‌تری هستند با امکانات زیاد و ارزان‌تر؛ اما هتل‌هایی که چشم انداز اکروپولیس را دارند، کوچک ترند، با امکانات کمتر و قیمت گران‌تر.

در نتیجه اگر قرار است که تمام چهار روزی را که به آتن رفته‌اید در کنار استخر هتل بگذرانید انتخاب‌هایی به مراتب بهتر و ارزان‌تر خواهید داشت تا این که بخواهید از «معبد زئوس» و «باغ‌های زاپیون»و «پارتنون» دیدن کنید! اما طبعاً همیشه این گزینه هم برای شما هست که هتلی در اطراف شهر بگیرید و هزینه‌ای کمتر در مقابل امکانات بیشتر به دست آورید و برای گشتن در شهر هم از تورهای داخلی شهر استفاده کنید.

چرا بعضی هتل ها اینقدر گرانند
چرا بعضی هتل ها اینقدر گرانند

آیا مکان هتل اهمیت دارد؟

اتفاقاً موقعیت جغرافیایی هتل برای انتخاب کاملا تعیین کننده است لیکن متأسفانه در ایران کمتر به آن اهمیت داده شده. فرض کنید که برای امتحان تافل یا آیلتس یا GRE به کشور دیگری سفر کرده‌اید. امتحان هم ساعت 8 صبح است. اگر هتل شما این سر شهر باشد و محل آزمون آن سر شهر چطور می‌خواهید در ترافیک صبحگاهی به‌موقع به محل امتحان برسید؟ حالا این یک بار است. اگر همراه گروهی، مسؤول برگزاری نمایشگاهی در فرانکفورت باشید و هتل شما نه تنها دور از محل برگزاری نمایشگاه باشد بلکه سر و صدای کلوب‌های اطراف هتل باعث شود که تا ساعت 3 صبح نتوانید بخوابید در پایان این سفر چه جور خاطره‌ای برایتان می‌ماند؟

حتی در سفرهای تفریحی یا زمانی که به هوای دیدنی‌های یک شهر به آن سفر می‌کنید، اگر موقعیت هتل دور از مراکز خرید یا جاهای دیدنی شهر باشد، مجبور خواهید بود برای تردد در شهر از تاکسی استفاده کنید. تاکسی در بعضی شهرها واقعا گران است. انتخاب نادرست محل هتل می‌تواند تمام صرفه‌جویی شما در انتخاب هتل با قیمت مناسب‌تر را بر باد دهد!

خلاصه در عمده‌ی موارد انتخاب جا و موقعیت هتل مهم است. حالا سؤال این جاست که چطور جای مناسب را تشخیص دهیم و بعد هم چطور هتلی نزدیک به آن‌جا بگیریم. برای پاسخ باید گفت جای مناسب به هدف شما از سفر برمی گردد. وقتی به استانبول سفر می‌کنید اگر قصد دیدن جاهای تاریخی را دارید بهتر است هتل شما در منطقه‌ی «سلطان احمد» واقع شده باشد. اما اگر قصد خرید دارید یا برای کار اداری به استانبول می‌روید منطقه‌ی «تقسیم»انتخاب مناسب‌تری است.

هتل
  هتل

هتل چند ستاره !؟

تعداد ستاره برای هتل لازم هست اما کافی نیست. پارامترهای دیگری در مورد هتل وجود دارد که آن‌ها را هم باید در کنار تعداد ستاره‌های هتل گذاشت و بر اساس مجموع آن‌ها اقدام به انتخاب نمود.

کیفیت غذا و سرویس هتل، امکانات پذیرایی و برنامه‌های خاص -خصوصا برای بچه‌ها- ، چشم انداز هتل، تنوع اتاق‌ها و اندازه و امکانات داخل آن‌ها، امکانات رایگان هتل نظیر استخر -سرپوشیده و روباز- و ماساژ و محل ورزش، سهولت دسترسی به اطراف و موقعیت، آشنا بودن کارمندان هتل به زبان انگلیسی و مفید بودن ایشان در زمانی که از آنها راهنمایی می‌خواهید و نکاتی از این دست، در کنار تعداد ستاره‌های هتل تعیین‌کننده‌ی درجه و کیفیت واقعی هتل هستند .همین طور ممکن است برای شما نکات خاصی مهم باشد. فضای هتل و طراحی دکوراسیون که می‌تواند محلی یا مدرن باشد، اتاق بالکن داشته باشد -مثلا برای سیگار پیش از خواب-، اینترنت بی سیم حتما درون اتاق قابل دسترسی باشد -حتی اگر رایگان نباشد- و یا مواردی دیگر از این گونه که در نگاه اول ممکن است اصلا به چشم نیاید اما روز شما را بسازد.

غذا هتل
غذا هتل

از طرف دیگر کاملا ممکن است برای کسی که به یک سفر کاری رفته یا برای دیدن جاهای دیدنی به اروپا سفر کرده، هتل، تنها نقش خوابگاه را بازی کند که در این صورت بسیاری از پارامترهای فوق اصلا مهم نخواهد بود !به همین خاطر برای چنین سفرهایی گرفتن یک هتل 5 ستاره و حتی 4 ستاره احتمالا فقط هدر دادن پول است! به شرط آن که اگر هم هتل 3 ستاره گرفتید، پیشاپیش مطمئن شوید که هتل خوبی انتخاب می‌کنید.

حتما پیش از رزرو هتل مطمئن شوید که چه امکاناتی همراه این رزرواسیون به شما تعلق می‌گیرد و آن‌ها را در هتل بخواهید. ممکن است کسی این وسط فراموش کرده باشد که اتاق شما با صبحانه رزرو شده!!!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «راهنمای انتخاب هتل و راهنمای رزرو هتل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای انتخاب هتل و راهنمای رزرو هتل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.