زمان مطالعه: 5 دقیقه
اهمیت اضافه کردن آجیل و خشکبار به رژیم غذایی

اهمیت اضافه کردن آجیل و خشکبار به رژیم غذایی

چاقی و لاغری بیش از حد، هر دو به یک اندازه ممکن است برای بدن آسیب به همراه داشته باشد. اصولا این مشکلات از تغذیه نامناسب و نداشتن رژیم غذایی صحیح سرچشمه می گیر

آجیل ها و خشکبار از ارزش غذایی بالایی برخوردارند. مصرف روزانه و به اندازه آنها می تواند علاوه بر برطرف کردن نیاز بدن شما، باعث چاقی یا لاغری بدن شما نیز شود. بعضی از این خشکبار ها چاق کننده هستند و بعضی دیگر لاغر کننده. در این مبحث به بررسی ارزش غذایی آجیل و انواع خشکبار خواهیم پرداخت.

اهمیت اضافه کردن آجیل ها به رژیم غذایی

چاقی و لاغری بیش از حد، هر دو به یک اندازه ممکن است برای بدن آسیب به همراه داشته باشد. اصولا این مشکلات از تغذیه نامناسب و نداشتن رژیم غذایی صحیح سرچشمه می گیرد. برای رفع این مشکلات باید از مواد غذایی که ارزش غذایی آنها بالا است استفاده کنید. اما قبل از آن باید از ارزش غذایی تنقلات و مواد غذایی که استفاده می کنید، آگاه باشید.

سالم ترین و مناسب ترین مواد غذایی که می توانید در برنامه تغذیه خود بگنجانید، مصرف آجیل ها و خشکبارها است. شما می توانید مصرف آجیل و خشکبار های مقوی را جایگزین فست فود ها، خوراکی ها، شکلات ها و... کنید و با مصرف صحیح آنها به سلامت خود کمک کنید. دلایل بسیار زیادی هستند که می توانند اثبات کنند مصرف آجیل ها می تواند در جلوگیری از بیماری، افزایش وزن، درمان بیماری و... به بدن شما کمک بسیار زیادی کند.

 شاید برای شما باور پذیر نباشد اما می توانید از بعضی از خشکبارها و آجیل ها برای چاقی و لاغری استفاده کنید. اگر می گوییم ارزش غذایی آجیل بالاست به این علت است که این ماده غذایی سالم دارای چربی های مفید برای بدن انسان است و مصرف آن می تواند بسیاری از مشکلات خونی مثل کلسترول را برطرف کند. در ادامه این مبحث با ما همراه باشید تا انواع آجیل هایی که برای لاغری و چاقی مناسب هستند را به شما معرفی کنیم.

بهترین خشکبارها و آجیل برای لاغری

اگر قصد دارید بدن شما به طور طبیعی کاهش وزن داشته باشد، استفاده از قرص ها و داروهای لاغری را فراموش کنید و مصرف آجیل و خشکبارهای لاغر کننده را جایگزین آن کنید. از آنجایی که آجیل و خشکبار ها از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند، مصرف آنها می تواند از اشتهای کاذب جلوگیری کند و تا مدت ها احساس سیری به شما بدهد.

 از این جهت مصرف آجیل و خشکبار به عنوان میان وعده می تواند باعث کاهش وزن شما به طور طبیعی شود. شما می توانید با خرید آجیل و خشکبارهای مناسب لاغری و مصرف آن، روند کاهش وزن خود را آغاز کنید. در هر صورت اگر قصد چاقی یا لاغری دارید باید اولین معیار، سلامت بدن شما باشد. آجیل ها گزینه بسیار مناسبی برای چاقی و لاغری هستند؛ چرا که سرشار از مواد مغذی و معدنی هستند.

آجیل ها در عین حال که نیاز بدن را برطرف می کنند، موجب سلامتی و درمان بسیاری از بیماری ها در بدن می شوند و همچنین شما را به اندام ایده آل خود نزدیک می کنند. علاوه بر کالری که شما با مصرف این نوع آجیل و خشکبار ها دریافت می کنید، بدن خود را از ارزش غذایی بالایی بهره مند می کنید.

بادام درختی

این آجیل نوعی لاغر کننده به حساب می آید. پروتئین بالای موجود در بادام درختی باعث می شود تا بدن به طور طبیعی و اصولی وزن کم کند و در عین حال ویتامین و مواد مغذی لازم را دریافت کند.

این آجیل در کم کردن چربی های ناحیه شکم و پهلو نقش بسیار موثری دارد و به دلیل وجود چربی های غیر اشباع در آن، باعث بالا رفتن کلسترول خوب در بدن می شود. مصرف بادام درختی گردش خون را در بدن شما افزایش می دهد و یک منبع غنی از مواد مغذی به حساب می آید.

گردو

این آجیل را می توان جزو آجیل های رژیمی دانست. گردو به دلیل دارا بودن چربی های غیر اشباع، به حفظ سلامت قلب کمک بسیار زیادی می کند و از ایجاد لخته های خون در رگ های قلب جلوگیری می کند. در بین سایر آجیل ها، گردو بالاترین میزان چربی های غیر اشباع را دارد.

 به همین علت در بدن باعث جذب چربی های ضروری و جلوگیری از تجمع چربی های غیر ضروری و مضر می شود. همین موضوع موجب می شود تا از افزایش وزن و تجمع چربی در بدن جلوگیری شود. مصرف روزانه سه عدد گردو باعث کاهش وزن و سلامت قلب می شود.

بادام هندی

 این آجیل را می توان منبع چربی و پروتئین دانست. با مصرف این آجیل نیاز بدن شما به منیزیم و بسیاری دیگر از مواد مغذی لازم و ضروری برای بدن، برطرف می شود. بادام هندی باعث تنظیم متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما میشود و برای درمان چاقی بدن بسیار مفید است.

اهمیت اضافه کردن آجیل و خشکبار به رژیم غذایی
اهمیت اضافه کردن آجیل و خشکبار به رژیم غذایی

بهترین آجیل ها و خشکبار برای چاقی

مصرف آجیل ها و خشکبار های سالم میتواند علاوه بر برطرف کردن نیاز بدن شما به مواد مغذی، باعث اضافه وزن شود. اما این اضافه وزن با سایر اضافه وزن هایی که در اثر مصرف داروهای افزایش وزن به وجود می آید، کاملا متفاوت است.

چرا که شما با موادی که ارزش غذایی بالایی دارند، با افزایش وزن می رسید. با خرید آجیل و خشکبارهای مناسب و مصرف آن می توانید به افزایش و کاهش وزن و همچنین سلامت بدن خود کمک کنید. خرید خشکبار از برادران حسینی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت پیشنهاد ما به شماست.

بادام زمینی

معمولا از این آجیل کره تهیه می کنند. کره بادام زمینی کالری بسیار زیادی دارد و در عین سالم و مفید بودن، باعث افزایش وزن نیز می شود. شما می توانید کره بادام زمینی را به همراه صبحانه یا به عنوان میان وعده استفاده کنید. کالری که بدن شما در هر بار مصرف کره بادام زمینی دریافت می کند، به مرور زمان باعث افزایش وزن شما می شود. همچنین بادام زمینی باعث بالا رفتن سطح انرژی بدن در طی فعالیت های روزانه می شود.

پسته

این آجیل خوشمزه و پرطرفدار بسیار مقوی و پرخاصیت است. از پسته نیز مانند بادام زمینی، کره تهیه می کنند. مصرف کره پسته به طور مرتب باعث افزایش وزن و چاقی می شود. نکته مهم این است که در عین چاقی کالری مورد نیاز و مواد مغذی لازم بدن نیز دریافت می شود و در عین حفظ سلامت بدن، افزایش وزن نیز صورت می گیرد.

فندق

بعضی از آجیل ها مانند فندق باعث چاقی موضعی می شوند. در فندق مقدار زیادی ویتامین E وجود دارد که باعث چاقی صورت می شود. این آجیل نیز خاصیت های بسیار زیادی دارد که به رفع نیاز بدن به مواد مغذی کمک می کند.

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد بدنبال تناسب اندام باشد و از چاقی یا لاغری بیش از حد رنج ببرید. برای این کار روش ها و داروهایی زیادی رو استفاده کرده باشید که عوارض زیادی را در پی داشته است. بهترین روش این است که آجیل و خشکبار را در رژیم غذای خود جای دهید. مرتب استفاده کنید تا به تناسب اندام و سلامتی مورد نظر خود  برسید. امیدوارم این مطلب مورد پسندتان قرار گرفته باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اهمیت اضافه کردن آجیل و خشکبار به رژیم غذایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اهمیت اضافه کردن آجیل و خشکبار به رژیم غذایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.