زمان مطالعه: 2 دقیقه
زندگینامه سردار حسین سلامی ، فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

زندگینامه سردار حسین سلامی ، فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سردار حسین سلامی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده دارد. برای آشنایی با سردار حسین سلامی...

سردار حسین سلامی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده دارد. برای آشنایی با سردار حسین سلامی این بخش آسمونی را بخوانید چرا که زندگینامه سردار حسین سلامی ، فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را منتشر می کنیم.

زندگینامه سردار حسین سلامی ، فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
زندگینامه سردار حسین سلامی ، فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی



زندگینامه سردار حسین سلامی ، فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حسین سلامی (متولد 1339 در گلپایگان) نظامی ایرانی و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. او در اردیبهشت 1398 ضمن ارتقا به درجه سرلشکری به این سمت منصوب شد.

زندگی سردار حسین سلامی

وی در سال 1339 در روستای وانشان از شهرستان گلپایگان اصفهان متولد شد. در سال 1357 همزمان با اوج‌گیری انقلاب در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت قبول شد.

حرفه سردار حسین سلامی

پس از وقوع انقلاب فرهنگی و همزمان با آغاز دوران جنگ در آبان ماه سال 1359 به سپاه پیوست. سلامی در طول دوران جنگ در کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب در مسئولیت‌های رزمی و مختلف در لشکرهای 25 کربلا، 14 امام حسین و قرارگاه دریایی نوح حضور داشته‌است. وی پس از پایان جنگ دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را گذراند و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی از دانشگاه آزاد اسلامی گردید. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با تدریس در دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، از دانشگاه علم و صنعت نیز فارغ‌التحصیل شد. وی همچنین مؤسس و فرمانده دوره عالی جنگ از سال 1371 تا 1376 بوده و از سال 1376 الی 1384 در سمت معاون عملیات ستاد مشترک سپاه اشتغال به خدمت داشته‌است.

او در 1 اردیبهشت 1398 از طرف رهبر جمهوری اسلامی ایران از رده جانشینی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یک درجه ارتقا به رتبه سرلشکری به سمت فرماندهی کل سپاه پاسداران منصوب شد. این انتصاب با پیام‌های تبریک رئیس‌جمهور روحانی، معاون رئیس‌جمهور، جهانگیری، وزیر خارجه ظریف، و فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح محمدحسین باقری و دیگر مقامات کشوری و لشکری همراه شد.

شخصیت سردار حسین سلامی

به گفته حمیدرضا مقدم‌فر معاون اسبق فرهنگی سپاه پاسداران، سلامی دانشمندی برجسته با تحصیلات عالی فنی و نظامی، مسلط به معارف دینی، دارای حسن خلق و ایثارگری و حافظ کل قرآن است. سردار حسن تهرانی مقدم پدر صنعت موشکی ایران، سلامی را انسانی استثنائی و از ذخایر انقلاب ایران خوانده بود.

مسئولیت‌های سردار حسین سلامی

سلامی در جنگ ایران و عراق و کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب عهده‌دار مسئولیت‌های رزمی و فرماندهی مختلف در کنار رزمندگان بوده‌است. از جمله مسئولیت‌های سردار به قرار زیر می‌باشد:



  • مسئول عملیات قرارگاه دریایی نوح در جنگ ایران و عراق
  • فرمانده دانشکده دافوس از سال 1371 تا 1376
  • معاون عملیات ستاد مشترک سپاه از سال 1376 تا 1384
  • فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران از سال 1384 تا 12 مهرماه 1388
  • عضو کنونی هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی
  • جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 1388 تا 1398
  • سرپرست معاونت هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تیر تا شهریور 1397
  • فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اردیبهشت 1398
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زندگینامه سردار حسین سلامی ، فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زندگینامه سردار حسین سلامی ، فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.