حسین ملکی؛ بازیگر و فیلمبردار سینما که در عکاسی هم مهارت داشت، صبح روز شنبه 14 فروردین بر اثر بیماری از دنیا رفت.

آسمونی: حسین ملکی عضو انجمن عکاسان ایران که در سالیان اخیر از بیماری کبدی رنج می برد صبح روز شنبه 14 فروردین دار فانی را وداع گفت.

حسین ملکی فیلمبردار باسابقه ایران درگذشت + بیوگرافی
حسین ملکی فیلمبردار باسابقه ایران درگذشت + بیوگرافی

بیوگرافی حسین ملکی

حسین ملکی متولد سال 1320 در تهران بود و کارش را با عکاسی فیلم در سینما آغاز کرد و بعد از آن سراغ فیلمبرداری رفت، اگرچه در فیلم‌های سینمایی زیادی هم به عنوان بازیگر حضور داشت.

حسین ملکی که امروزه به عنوان فیلمبردار شناخته می شود، کارش را در سینما از سال 1338 به عنوان عکاس فیلم آغاز کرد. وی به موازات عکاسی، به بازیگری نیز پرداخت و هرچند در اکثر فیلم هایی که عهده دار عکاسیشان بود، ایفای نقشی را هم به عهده می گرفت، اما همواره، در پیش از انقلاب، به عنوان عکاس فیلم شناخته می شد.

hossein-maleki
hossein-maleki

وی فیلمبرداری را با فیلم سینمایی نیاز، به کارگردانی داوود نژاد در بعد از انقلاب شروع کرد و به سرعت در این حرفه متمرکز شد و علاوه بر فیلمهای سینمایی، چند سریال از جمله جستجو در شهر و محاکمه را نیز فیلمبرداری کرد.

او همچنین در بندر مه آلود، تله، سالاد فصل به عنوان مدیر فیلمبرداری فعالیت داشت و در فیلم های سناتور، تاراج، شیر سنگی، ترن، جوانمرد، جاده قدیم، قسم و نیز سریال بچه مهندس نیز بازی کرده بود.

وی برنده سیمرغ بلورین بهترین عکاسی (بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم‌ها) از نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم ریحانه - 1369 شده بود.

حسین ملکی که در سالیان اخیر از بیماری کبدی رنج می برد صبح روز شنبه 14 فروردین 1400 درگذشت.

 

نظر خود را درباره «حسین ملکی فیلمبردار باسابقه ایران درگذشت + بیوگرافی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره حسین ملکی فیلمبردار باسابقه ایران درگذشت + بیوگرافی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.