زمان مطالعه: 1 دقیقه
مراسم شیرخوارگان حسینی  یادآور حضرت علی اصغر

مراسم شیرخوارگان حسینی یادآور حضرت علی اصغر

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی...

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه ، افغانستان و... همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌گردد. امسال هم در ماه محرم سال 95 این مراسم هم در سراسر ایران و کشورهای اسلامی برگزار شد. در ادامه این بخش آسمونی عکس هایی زیبا از این مرسام را می بینید

این همایش از سالهای آغازین دهه هشتاد در تهران آغار و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) نیز تشکیل شد. نت سال 1390 این همایش در بسیاری از روستاها، 800 شهر ایران و کشورهای دیگر گسترش یافت. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند و تعداد شرکت کنندگان در آن چندصدهزار نفر تخمین زده شده‌است.

این مراسم که تعداد شرکت کنندگان در آن تنها در شهر تهران در سال 1390 بیش از یکصد هزار نفر تخمین زده شده‌است، در ایران ثبت ملی شده و در خواست ثبت آن در میراث جهانی یونسکو نیز ارائه گردیده‌است.

aliasghar2
aliasghar2
aliasghar4
aliasghar4
aliasghar5
aliasghar5
aliasghar6
aliasghar6
aliasghar7
aliasghar7
aliasghar8
aliasghar8
aliasghar9
aliasghar9
aliasghar10
aliasghar10
aliasghar12
aliasghar12
aliasghar1
aliasghar1
aliasghar11
aliasghar11
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مراسم شیرخوارگان حسینی یادآور حضرت علی اصغر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مراسم شیرخوارگان حسینی یادآور حضرت علی اصغر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.