زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفی دانشگاه هرمزگان

معرفی دانشگاه هرمزگان

معرفی دانشگاه هرمزگان یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه هرمزگان یکی از دانشگاه های دولتی ایران است....

معرفی دانشگاه هرمزگان
معرفی دانشگاه هرمزگان



معرفی دانشگاه هرمزگان یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه هرمزگان یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه هرمزگان مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه هرمزگان شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه هرمزگان می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه هرمزگان بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه هرمزگان و تاریخچه دانشگاه هرمزگان و آدرس سایت دانشگاه هرمزگان می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه هرمزگان

دانشگاه هرمزگان یکی از دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد و در کیلومتر 9 جاده بندرعباس به میناب واقع شده‌است.

این دانشگاه شامل 6 دانشکده و یک پردیس دانشگاهی (قشم) است و در حال حاضر نزدیک به 6000 دانشجوی دختر و پسر در مقاطع تحصیلی مختلف (40 رشته محل کارشناسی، 71 رشته محل کارشناسی‌ارشد و 32 رشته محل در مقطع دکترا) در آن مشغول به فعالیت است.

دانشگاه هرمزگان به استناد مصوبه 1370/7/10 شورای گسترش آموزش عالی و با مجوز راه‌اندازی 6 رشته آموزشی در مقطع کارشناسی (مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، دبیری ریاضی، دبیری فیزیک، دبیری ادبیات فارسی) در دهه فجر سال 1370 تأسیس شد و با انتقال آموزشکده فنی هرمزگان (وابسته به دانشگاه شیراز) در سال 1371 فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

مجموعه حوزه‌های در حال استفاده دانشگاه در زیربنایی بالغ بر 55000 مترمربع (اداری 6000 مترمربع، خوابگاهی 2000 مترمربع، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی 29000 مترمربع) مشغول به فعالیت است.

ساختار تشکیلاتی دانشگاه هرمزگان

طبق ساختار تشکیلاتی عملیاتی شده مصوب، دانشگاه هرمزگان دارای پنج حوزه معاونت شامل: معاونت طرح و توسعه، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت پژوهشی و فناوری، معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی و اجتماعی است.

دانشکده‌های دانشگاه هرمزگان



  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده مدیریت و حسابداری
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده علوم و فنون دریایی
  • دانشکده فنی و مهندسی
  • دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی

واحدهای زیرمجموعه دانشگاه هرمزگان



  • پردیس دانشگاهی قشم
  • مجتمع آموزشی عالی میناب
  • پژوهشکده بیابان‌های ساحلی
  • پژوهشکده جنگل‌های حرا
  • مرکز مطالعات و تحقیقات پیشرفته (پژوهشکده هرمز)
  • مرکز رشد واحدهای فناور

سایت دانشگاه هرمزگان

www.hormozgan.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه هرمزگان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه هرمزگان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.