زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله حر

محله حر

محله حر بیشتر شهرتش را به خاطر مجسمه معروفش در میدان حر به دست آورده است ، در ادامه اطلاعات مفید و کاربردی بیشتری را در مورد این محله در اختیار شما عزیزان قرار
میدان حر
میدان حر

میدان حر نام محله : حر موقعیت جغرافیایی : مرکز تهران منطقه شهرداری : منطقه 11 شهرداری تهران ، ناحیه 2 بافت : تقریبا قدیمی محدودیت ترافیکی : دارد (طرح ترافیک ) محله های همسایه :جمهوری ، منیریه ، شیخ هادی، سلسبیل ایستگاه های مترو : ایستگاه مترو میدان حر ایستگاه های بی ار تی : ندارد قیمت هر متر مربع : 8 تا 15 میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله حر

بافت محله حر
بافت محله حر

بافت محله حر بافت محله : این محله فضایی قدیمی دارد و هنگام قدم زدن در کوچه های این محله با تابلو های عکس برداری ممنوع و خانه های قدیمی زیاد برخورد می کنید ، خیابان های سرسبز از خوبی های این محله به شمار می رود. تراکم جمعیتی : حدود 14 هزار نفر در این محله زندگی می کنند . قیمت ملک : قیمت ملک در محله حر از 8 میلیون تومان شروع شده و به 15 میلیون تومان خاتمه میابد ( در سال 98 ) .

اطلاعات جغرافیایی محله حر

خیابان پاستور
خیابان پاستور

خیابان پاستور همسایه های حر : محله حر از شمال به محله جمهوری و خیابان جمهوری راه دارد ، از جنوب به محله مخصوص و خیابان کمالی می رسد ، در غرب محله سلسبیل و اتوبان نواب قرار دارد و شرق این محله ، محله های منیریه و شیخ هادی و خیابان کارگر است . میادین و خیابان های اصلی : خیابان های کارگر ، آذربایجان ، پاستور، جمهوری و امام خمینی خیابان های مهم این محله اند و میادین حر و پاستور تنها میدان های موجود در این محله اند.

اماکن مهم محله حر

بوستان ها و فضای سبز : تنها یک پارک کوچک به نام پارک مترو در خیابان پاستور قرار دارد.

ایستگاه مترو میدا حر
ایستگاه مترو میدا حر

ایستگاه مترو میدا حر حمل و نقل عمومی : ایستگاه مترو میدان حر نیاز اکثر ساکنین را به حمل و نقل عمومی بر آورده می کند و علاوه بر مترو، پایانه های اتوبوس واقع در خیابان حافظ نیز به امر کمک میکنند.

پمپ بنزین حر
پمپ بنزین حر

پمپ بنزین حر پمپ بنزین ها : پمپ بنزین حر واقع در بین میدان حر و میدان پاستور و پمپ بنزین لشگر پایین تر میدان حر از پمپ بنزین های این محله به شمار میروند.

هایپر استار
هایپر استار

هایپر استار مراکز خرید و تجاری : برجسته ترین مرکز خرید این محله فروشگاه هایپر استار بالا تر از خیابان کمالی است . سینما : متاسفانه در این محله یا نزدیکی این محله سینمایی وجود ندارد. اماکن اداری : مهم ترین مکان اداری موجود در این محله اداره مرکزی پست است که نبش خیابان کمالی قرار دارد . کارگزاری 52 بیمه تامین اجتماعی نیز در خیابان کمالی قرار دارد. مراکز درمانی : بیمارستان لقمان حکیم واقع در خیابان معصومی تنها بیمارستان این محله است.

مسجد امام موسی بن جعفر حر
مسجد امام موسی بن جعفر حر

مسجد امام موسی بن جعفر حر مساجد : محله حر دارای مساجد متعددی است که جندی از آن ها عبارت اند از مسجد امام رضا در خیابان کمالی ، مسجد امام موسی ابن جعفر نبش خیابان معیری ، مسجد باغستانی در خیابان خرمشهر و مسجد امام محمد باقر در  خیابان امام خمینی .

تاریخچه و نامگذاری

بیشتر شهرت محله حر به دلیل وجود میدان حر و مجسمه ای است که اگر برای بار اول از کنار آن رد شوید چند لحظه ای مبهوت عظمت آن می شوید ، "نبرد گرشاسب با اژدها" نام این مجسمه است که در سال 1339 به دست "غلامرضا رحیم‌زاده ارژنگ" مجسمه ساز معروف آن زمان ساخته شد. محله حر درکل محله ای قدیمی و امنیتی به شمار میرود که بناهای قدیمی زیادی در آن دیده می شود و در بیشتر قسمت های محله عکسبرداری ممنوع است.

میدان پاستور
میدان پاستور

میدان پاستور    

نظر خود را درباره «محله حر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره محله حر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.