زمان مطالعه: 3 دقیقه
حوری بهشتی یا حورالعین، راست یا دروغ؟

حوری بهشتی یا حورالعین، راست یا دروغ؟

حور یا حورالعین به عقیده مسلمانان و به تصریح قرآن، زنانی زیبا، سیه چشم و بکرند که در بهشت همنشین مردان پارسا...

حور یا حورالعین به عقیده مسلمانان و به تصریح قرآن، زنانی زیبا، سیه چشم و بکرند که در بهشت همنشین مردان پارسا خواهند شد. ابهامات زیادی در مورد حورالعین وجود دارد که آسمونی در این بخش، آیاتی از قرآن مجید را که در آن ها به وجود حورالعین اشاره شده است به همراه مطالب مفیدی در مورد حورالعین برای شما عزیزان منتشر می کند. که دعوت می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

حوری بهشتی یا حورالعین، راست یا دروغ؟
حوری بهشتی یا حورالعین، راست یا دروغ؟
قرآن، حورالعین را به مرواریدهایی در بهشت توصیف می‌کند.

برخی مفسرین معتقدند که این تعبیر همنشینی با زیبایان، حکایت از تجسم یافتن اعمال نیک (به ویژه رفتار و اخلاق نیک) است که فرد در زندگی دنیوی خود داشته. حال در زندگی جاودانه و ابدی خود تمامی آن اعمال، اخلاق و رفتار شایسته بدون هیچ کم و کاستی، بدون آنکه مرور زمان آن را کهنه و فرسوده سازد، به تمامی تناسب و زیبایی برای او آشکار، و همنشین ابدی وی می‌شوند.

ریشه کلمه

حور جمع اَحور و حَوراء، به کسی می‌گویند که سیاهی چشمش کاملاً مشکی و سفیدی آن کاملاً شفاف است و دارای پلک‌هایی باریک است (همانند چشمان آهو)، و گاه به زنان سفید چهره (سفید بدن، سمین تن) نیز اطلاق شده‌است. عین نیز جمع اَعین و عَیناء، به معنی «درشت چشم» است و از آنجا که بیشترین زیبائی انسان در چشمان او است روی این مسئله مخصوصاً تکیه شده‌است.

بعضی نیز گفته‌اند که حور از ماده حیرت گرفته شده یعنی آنچنان زیبا هستند که چشمها از دیدن آنها حیران می‌شود.

hoor-al-ayn
hoor-al-ayn
صفات حور العین

برخی صفات آن‌ها که در آیات مختلف قرآن چنین آمده‌است:

  • پاکی و پاک نهادی

  • نیک خویی و زیبارویی

  • مهربانی

  • همسن و سالی با همسر

  • باکرگی

  • هیچگاه حیض و عادت ماهیانه نمی‌شوند

  • نگاهشان فقط به شوهرانشان است

حوری بهشتی یا حورالعین، راست یا دروغ؟
حوری بهشتی یا حورالعین، راست یا دروغ؟
اشاره به حورالعین در آیات قرآن

سورهٔ 56: الواقعة

ما آنها را آفرینش نوینی بخشیدیم. (35) و همه را بکر قرار داده‌ایم. (36) همسرانی که به همسرشان عشق می‌ورزند و خوش زبان و فصیح و هم سن و سالند. (37) اینها همه برای اصحاب یمین است. (38)

سورهٔ 56: الواقعة

و همسرانی از حورالعین دارند. (22) همچون مروارید در صدف پنهان! (23)

سوره 78: النبأ

برای پرهیزگاران مسلماً پیروزی بزرگی است. (31) باغهایی سرسبز، و انواعی از انگورها. (32) و حوریانی بسیار جوان و هم سن و سال. (33)

سوره 38: ص

و نزد آنان همسرانی است که تنها چشم به شوهرانشان دوخته‌اند و همگی هم سن و سالند. (52)

سوره 55: الرحمن

در باغهای بهشتی زنانی هستند که جز به همسران عشق نمی‌ورزند و هیچ انس و جن قبلاً با آنها تماس نگرفته است.

hoor-al-ayn
hoor-al-ayn
حورالعین در احادیث

دربهشت توان بدنی انسان در کامیابی از زنان به اندازه صد نفر می‌گردد.

بهترین چیزهایی که مردم در دنیا و آخرت از آنها لذّت می‌برند، لذت آمیزش و بهره‌برداری از زنان می‌باشد.

پیامبر اسلام: همانا بهشتیان به چیزی بیشتراز نکاح اشتها ندارند و لذت نمی‌برند.

حوری از خیمه خود بیرون آید و روی به تخت مؤمن بخرامد و چون به نزد مؤمن می‌آید با پانصد سال ازسالهای دنیا همدیگر را بوسه زنند که برای هیچ کدامشان، خستگی و ملال حاصل نمی‌گردد. هر مؤمنی را هفتاد زوجه از حوران می‌دهند و چهار زن از آدمیان، که ساعتی با حوریّه صحبت می‌دارد و ساعتی با زن دنیا و ساعتی باخود خلوت می‌کند و بر کُرسیها تکیه زده‌اند و بایکدیگر صحبت می‌دارند.

بیشتر نهرهای بهشتی از نهر کوثر است که در کناره آن دختران نار پستان (مانند گیاه) می‌رویند. در بهشت نهری وجود دارد که در دو طرفش دختران باکره سفید روی و سفید پوش نشسته‌اند و مشغول تغنی (آواز خواندن) هستند.

دوشیزگان با چنان صدایی می‌خوانند که خلایق تا کنون چنین صدایی را نشنیده‌اند و این نعمت، بالاترین نعمات بهشتی است این دوشیزگان به تسبیح (ذکر صفات الهی) تغنی می‌کنند.

علی بن ابی طالب: هریک ازآن حوریان، هفتاد حلّه پوشیده‌اند و سفیدی ساق ایشان از زیر هفتاد حلّه معلوم است. از جماع با هر یک ازآن حوریان لذّت صد مرد را می‌یابد که هریک چهل سال خواهش مجامعت و آمیزش داشته باشند و برایشان میسّر نشده باشد.

پس آن مؤمن با قوّت صد جوان با آن حوری جماع و آمیزش کند و یک آغوش با او هفتاد سال طول می‌کشد. مؤمن متحیّر می‌باشد که نظر به کدام اندام حوری بکند، بر روی او یا بر پشت او یا بر ساق او، بر هر اندام او که نگاه می‌کند از شدّت نور و صفا، روی خود را درآن مشاهده می‌نماید. پس دراین حال زن دیگری بر او مشرف می‌گردد که خوشروتر و خوشبوتر از اوّلی است.

حوری بهشتی یا حورالعین، راست یا دروغ؟
حوری بهشتی یا حورالعین، راست یا دروغ؟
هیچ مؤمنی داخل بهشت نمی‌شود مگر آنکه خداوند غنیّ، پانصد حوری به او عطا می‌فرماید که با هر حوری هفتاد غلام و هفتاد کنیز نیز می‌باشد که هریک مانند لؤلؤ منثور و لؤلؤ مکنون می‌باشند.

امام هفتم شیعیان: بهشت و حورالعین مشتاق دیدار کسی هستند که مسجد را جاروب، و آن را گردگیری می‌کند.

یکی از یاران پیامبر اسلام به نام عبدالله بن عباس می‌گوید: رسول خدا فرمود:شب معراج وقتی مرا وارد بهشت کردند، نوری به صورتم برخورد. به جبرئیل گفتم: «این چه نوری بود؟» گفت: «ای محمد، این نور خورشید و ماه نبود؛ یکی از حوریه‌های علی بن ابی طالب از قصرش سرک کشید و به تو نگریست و خندید؛ و این نور از دهانش خارج شد. این حوریه در بهشت می‌گردد و می‌چرخد تا علی وارد بهشت شود.»

نظر خود را درباره «حوری بهشتی یا حورالعین، راست یا دروغ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره حوری بهشتی یا حورالعین، راست یا دروغ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.