زمان مطالعه: 10 دقیقه
تور هنگ کنگ + معرفی نقاط گردشگری آن

تور هنگ کنگ + معرفی نقاط گردشگری آن

هنگ کنگ در ژانویه 2020 ، لوکس ترین شهر جهان از نظر سبک زندگی، قیمت خودرو، ملک، پوشاک و سایر اقلام انتخاب شد.
هنگ کنگ-hong kong
هنگ کنگ-hong kong
هنگ کنگ-hong kong

اگر قصد سفر به هنگ کنگ با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور هنگ کنگ ، اطلاعات تور هنگ کنگ ، جاذبه های تور هنگ کنگ ، مکان های تور هنگ کنگ و ... را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

هنگ کنگ در ژانویه 2020 ، لوکس ترین شهر جهان از نظر سبک زندگی، قیمت خودرو، ملک، پوشاک و سایر اقلام انتخاب شد.

راهنمای تور هنگ کنگ

هنگ کنگ (Hong Kong) شهری است جزیره‌ای در جنوب چین. منطقه خودمختار هنگ کنگ با هفت میلیون و 230 هزار نفر جمعیت،از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به‌شمار می‌رود. هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود. در سال 1997 و پس از پایان یافتن پیمان پیشین به جمهوری خلق چین پیوست.

منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است. زبان‌های رسمی در هنگ کنگ چینی و انگلیسی است. زبان رایج در هنگ کنگ اما عملاً زبان کانتونی است که یکی از گونه‌های چینی می‌باشد. 93٫6 درصد از مردم هنگ کنگ چینی‌تبار هستند. واحد رسمی پول هنگ کنگ، دلار هنگ کنگ است.

هنگ‌کنگ شهری با 39 ساختمان بلند که ارتفاع هر یک بیش از 200 متر است به شهر آسمان‌خراش‌ها معروف شده و تعداد 4 برج بلند از مجموع 15برج مرتفع دنیا را در خود جای داده‌است. منطقه هنگ‌کنگ چهارمین منطقه در جهان از نظر تراکم جمعیت به‌شمار می‌آید. مید-لِولز، نام اعیان‌نشین‌ترین منطقه هنگ‌کنگ است.

هنگ‌کنگ به خاطر بندرگاه طبیعی عمیق خود که پذیرای کشتی‌های بزرگ باربری بین‌المللی است، شهرت دارد.

تور هنگ کنگ + معرفی نقاط گردشگری آن
تور هنگ کنگ + معرفی نقاط گردشگری آن


جغرافیا هنگ کنگ

هنگ کنگ در 60 کیلومتری شرق ماکائو در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته و از سوی شمال با استان گوآنگ‌دونگ و از سوی جنوب با دریای چین جنوبی هم‌مرز است.

هنگ کنگ 2٬755 کیلومتر مربع مساحت دارد و از آنجا که بیشتر سطح آن شامل کوه و تپه است، ساخت‌وساز تنها در 25 درصد از سطح هنگ کنگ انجام شده و حدود 40 درصد سطح منطقه نیز شامل پارک و ذخیره‌گاه‌های طبیعی است.

هنگ کنگ شامل سه محدوده جغرافیایی اصلی یعنی جزیره هنگ کنگ، شبه‌جزیره کولون، و منطقه‌های جدید است. غیر از این، هنگ کنگ هم‌چنین بیش از 200 جزیره دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها جزیره لانتاو است.

تاریخچه هنگ کنگ

نام هنگ کنگ به معنی «بندرگاه عطرآگین» است. این منطقه از حدود پنج هزار سال پیش مسکونی بوده و آثاری از دوره نوسنگی در آن یافت شده‌است. چینی‌های هان (قوم اصلی چین) در زمان دودمان سونگ بین سال‌های 970 تا 1279 از شمال چین به هنگ کنگ آمدند. امروزه هنگ کنگ شهری جزیره‌ای در چین است که از دهه 1840 میلادی تحت حاکمیت بریتانیا بود اما در سال 1898، دولت‌های بریتانیا و چین معاهده‌ای را امضا کردند که براساس آن، هنگ کنگ به صورت اجاره 99 ساله در اختیار بریتانیا قرار گرفت. بریتانیا در سال 1997، هنگ کنگ را با فرمول «یک کشور - دو نظام» به چین برگرداند. بر پایه توافق بین بریتانیا و چین، قرار است هنگ کنگ تا سال 2047 از درجه بالایی از خودمختاری برخوردار باشد. شهر هنگ کنگ که در سدهٔ نوزدهم همچون یک بندر بازرگانی عمل می‌کرد امروزه به صورت یک مرکز اصلی امور مالی در جهان درآمده است.

hong-kong-tour
hong-kong-tour


سیاست هنگ کنگ

یک قانون اساسی هنگ‌کنگ در سال 1990 به تصویب رسیده‌است. رئیس‌جمهور چین رئیس دولت در هنگ‌کنگ می‌باشد. قوه مقننه هنگ‌کنگ متشکل از 60 نفر که به مدت 4 سال برخی انتخاب و برخی منتصب می‌شوند.

هنگ کنگ مهر ماه سال 1393 به مدت سه ماه شاهد ناآرامی‌های بی‌سابقه و تجمع اعتراض‌آمیز هزاران نفر از مردم این منطقه موسوم به «جنبش چتر» بود. در آن سال، هزاران فعال طرفدار دموکراسی دست به تظاهرات و تجمع زدند و خواهان برگزاری انتخابات آزاد در هنگ‌کنگ هستند. اعتراض‌ها به تصمیم مقامات پکن در خصوص تأیید نامزدهای انتخابات محلی بود و معترضان در طول این مدت شماری از خیابان‌های اصلی این شهر را به اشغال خود درآورده بودند. بعد از این اتفاق نیز این منطقه تحت کنترل چین، هرازگاهی شاهد تجمعات کوچک و بزرگ بود و نگرانی مسئولان امنیتی هنگ کنگ این است که حادثه سال 93 بار دیگر تکرار شود.

سال 2014 میلادی هزاران معترض به دولت محلی هنگ کنگ، با تحصن در مقابل دفتر لئونگ چون یینگ، رئیس این دولت، خواهان استعفای او شدند. رئیس دولت محلی هنگ کنگ منصوب دولت چین است، و معترضان از لئونگ چون یینگ به عنوان سیاست‌مداری یاد می‌کنند که «بیش از حد» به دولت چین نزدیک است.

مردم هنگ کنگ

اکثریت مردم هنگ کنگ دین به‌خصوصی ندارند و ناخداباور یا ندانم‌باور هستند. حدود 43 درصد از مردم هنگ کنگ اعتقاداتی مربوط به سه دین بودایی، تائویسم و آیین کنفوسیوس دارند. در هنگ کنگ آزادی مذهب به درجه بالایی وجود دارد.

جاذبه های گردشگری در تور هنگ کنگ

1. بندرگاه ویکتوریا یکی از جاذبه های گردشگری در تور هنگ کنگ

بندرگاه ویکتوریا یکی از فعال‌ترین و عمیق‌ترین بنادر کانتینری جهان است و در آن انواع کشتی‌ها را در سایزها و شکل‌های مخنلف در حال رفت‌وآمد خواهید دید. اگر سری به این بندرگاه بزنید و از مسیر اصلی تسیم شای تسو به سمت مرکز حرکت کنید، محال است که مسحور پس‌زمینه سرسبز برج‌های متراکم جزیره هنگ‌کنگ نشوید. هوای خنک، نسیم مطبوع و طراوت فوق‌العاده این منطقه، پناه‌گاهی امن و پادزهری عالی برای فرار از ترافیک و شلوغی شهر به حساب می‌آید. نگران زمان‌بندی برنامه سفر خود نباشید زیرا کشتی‌ها در این بندرگاه هر چند دقیقه یک‌بار حرکت می‌کنند و شما می‌توانید هر زمان که خواستید برای دورزدن روی آب‌های هنگ‌کنگ سوار کشتی شوید و سر موقع به هتل خود بازگردید. اگر فرصت داشتید حتما در شب به یکی از این سفرهای کوتاه آبی بروید تا بتوانید منظره باشکوه و نورانی جزیره را از دور تماشا کنید.

تور هنگ کنگ + معرفی نقاط گردشگری آن
تور هنگ کنگ + معرفی نقاط گردشگری آن


2. قله ویکتوریا یکی از جاذبه های گردشگری در تور هنگ کنگ

در سفر به هنگ‌کنگ به‌هیچ‌وجه تجربه سفر با تراموا به قله ویکتوریا را از دست ندهید. سعی کنید موقع غروب آفتاب این سفر فراموش‌نشدنی را تجربه کنید تا بتوانید از بالای کوه‌ها، تقابل خط افق را بر برابر آسمان شب مشاهده کنید. این منظره به قدری زیبا و مسحورکننده است که می‌توان آن را مهم‌ترین جاذبه گردش‌گری شهر هنگ‌کنگ به حساب آورد.

3. مرکز بازرگانی ویکتوریا یکی از جاذبه های گردشگری در تور هنگ کنگ

اگر در سفر خود به هنگ‌کنگ سری به منطقه تجاری-بازرگانی ویکتوریا بزنید به خوبی متوجه می‌شوید که چرا این شهر یکی از بزرگ‌ترین مراکز مالی بین‌المللی در جهان محسوب می‌شود. ممکن است در ابتدا چند ساختمان مستعمراتی قدیمی به چشم بیایند اما بعد از آن‌ها نوبت به برج ها و آسمان خراش‌های معروف هنگ‌کنگ می‌رسد که با دیدن آنها سرگیجه خواهید گرفت! اگر دیدن آسمان خراش‌ها و برج‌ها برای شما زیاد جذاب نیست می‌توانید سری به باغ گیاه‌شناسی و جانورشناسی هنگ‌کنگ بزنید یا به مشهورترین بانک آسمان‌خراش چین بروید که زمانی بلندترین ساختمان هنگ‌کنگ بود و هنوز هم جزو بلندترین بناهای جهان به شمار می‌رود. معبد من مو نیز که یکی از بلندترین و قدیمی‌ترین معابد کشور چین است نیز در همین منطقه قرار دارد. این معبد به یاد خدایان ادبیات و جنگ نام‌گذاری شده است.

4. معبد وونگ تای سین یکی از جاذبه های گردشگری در تور هنگ کنگ

معبد وونگ تای سین یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین معابد شهر هنگ‌کنگ است. بنای اولیه این معبد در ابتدا به عنوان یک ساختمان خصوصی و در سال 1920 ساخته شد و بعدها در سال 1968 بازسازی شد. این معبد به افتخار خدای تائو، وونگ تای سین ساخته شد و هر سال در فصل پاییز فستیوالی در آن برگزار می‌شود. معبد وونگ تای سین شامل چندین ساختمان از جمله؛ تالار سه فرشته، باغ آرزو و یک تالار دیگر است که به کنفسیوس و 72 شاگرد او اختصاص داده شده است. در این معبد می‌توانید تعدادی پیش‌گو و طالع‌بین معروف را ببینید و همچنین مرسوم است که میهمانان کمک مالی هر چند کوچکی برای تعمیر و نگهداری از این معبد هدیه دهند.

hong-kong-tour
hong-kong-tour


5. تسیم شا تسوی یکی از جاذبه های گردشگری در تور هنگ کنگ

مرکز خرید و سرگرمی تسیم شا تسوی در جنوبی‌ترین قسمت کولوون طعم واقعی سفری به یاد ماندنی را به شما خواهد چشاند. مرکز تسیم شو تسوی قلب فرهنگ و تجارت شهر هنگ‌کنگ به حساب می‌آید.

جاده ناتان یکی از شاهرگ‌های اصلی این منطقه است که در آن مجموعه ای از بهترین رستوران‌ها، بوتیک‌ها و حتی دستفروش‌های درجه یک را خواهید دید.

اگر به دنبال مراکز لوکس هنگ‌کنگ می‌گردید نیز حتما سری به جاده کانتون بزنید. در جنوبی‌ترین قسمت این منطقه، برج ساعت قدیمی راه آهن کولون-کانتون را خواهید دید که یکی از جاذبه‌های گردشگری هنگ‌کنگ محسوب می‌شود. مجتمع فرهنگی تسیم شو تسوی نیز یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز فرهنگی کشور چین است که خود دارای جاذبه‌های گردشگری از جمله موزه فضایی هنگ‌کنگ و موزه هنر هنگ‌کنگ می باشد.

6. خیابان ستارگان یکی از جاذبه های گردشگری در تور هنگ کنگ

اگر گذرتان به تسیم شا تسوی افتاد حتما از خیابان ستارگان هنگ‌کنگ نیز دیدن کنید. خیابانی که در سال 2004 و با الهام از خیابان مشاهیر هالیوود، در امتداد اسکله تسیم شا تسوی ساخته شد و تلاش شده تا در آن به ستارگان کشور چین از جمله استاد هنرهای رزمی، بروس لی بزرگ، ادای احترام شود.

خیابان ستارگان تنها بخشی از اسکله تفریحی تسیم شا تسوی است. این منطقه، محلی مناسب برای پیاده‌روی، قدم‌زدن و گشت‌و‌گذار است و در واقع از معدود فضاهای باز شهر هنگ‌کنگ به حساب می‌آید. در کنار این اسکله می‌توان به تماشای سمفونی نور در شب‌های هنگ‌کنگ نشست و از تجربه‌ای بی نظیر لذت برد.

7. پارک اقیانوسر

در پارک اقیانوس شهر هنگ‌کنگ می‌توانید تجربه قدم‌زدن در بافت قدیمی شهر هنگ‌کنگ را به دست آورید و از دیدن آکواریوم بزرگ پارک، ترن هوایی و حیات وحش کم یاب و عجیب آن لذت ببرید. آکواریوم پارک اقیانوس بزرگ‌ترین آکواریوم گنبدی جهان است که قطر آن حدود 5.5 متر است. در این آکواریوم می‌توانید بیش از 400 نوع گونه جانوری را ببینید و در تونل ریف، ستاره‌های دریایی و خیارهای دریایی را از نزدیک لمس کنید.

در قسمتی دیگر از این پارک بازدیدکنندگان می‌‌توانند از پانداهای غول‌پیکر چین، پانداهای قرمز و همچنین سمندر غول‌پیکر در معرض انقراض دیدن کنند. پارک اقیانوس با دیگر پارک مشهور هنگ‌کنگ، دیزنی لند رقابت تنگاتنگی دارد.

تور هنگ کنگ + معرفی نقاط گردشگری آن
تور هنگ کنگ + معرفی نقاط گردشگری آن


8. سواحل هنگ‌کنگ و خلیج ریپالس Repulse یکی از جاذبه های گردشگری در تور هنگ کنگ

سواحل هنگ‌کنگ و خلیج (ریپالسRepulse ) برای آفتاب‌گرفتن و قدم‌زدن با پای برهنه در میان شن و ماسه‌های طلایی مکان مناسبی هستند. این خلیج و ساحل آن یکی از محبوب‌ترین سواحل چین به شمار می‌روند و گشت‌و‌گذار یک روزه در آن یعنی تجربه یک روز زندگی لوکس به سبک هنگ کنگی. بازدید‌کنندگان در این منطقه می‌توانند به تماشای بافت و معماری سنتی چین بنشینند.

دیگر منطقه ساحلی شهر هنگ‌کنگ خلیج (Big Wave یا موج بزرگ) نام دارد که در آن امواج به شکل یک U بزرگ به آرامی به سمت پایین حرکت می‌کنند. یکی دیگر از تفریحات محبوب در این منطقه قدم‌زدن در پیاده‌روی مشهور اژدها به سمت خلیج موج بزرگ و شنا‌کردن در این خلیج است. برای بازگشت از این منطقه می‌توانید از اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.

9. مجسمه بودای بزرگ (بودای تیان تان) یکی از جاذبه های گردشگری در تور هنگ کنگ

مجسمه 24 متری بودای بزرگ در سال 1993 در صومعه پولین، در بالای جزیره دور افتاده لان تائو ساخته شد. مجسمه بودای بزرگ در نوع خود بزرگ‌ترین مجسمه ایستاده دنیا به شمار می‌رود و ساخت آن حدود 12 سال به طول انجامیده است. اگر صبح زود بیدار شوید می‌توانید به همراه یکی از راهبان صومعه از قله لان تائو بالا بروید و طلوع خورشید را از بالای این مجسمه غول‌پیکر به تماشا بنشینید. تنها مزارع چای شهر هنگ‌کنگ در قسمت جنوبی صومعه و آب انبارهای زیبای Shek Pik نیز در همین منطقه قرار دارند.

10. دهکده ماهی‌گیری تای او (Tai O) یکی از جاذبه های گردشگری در تور هنگ کنگ

با رفتن به دهکده ماهی‌گیری تای او سفری بی‌نظیر و تکرار نشدنی را تجربه خواهید کرد. در این دهکده به دور از هرگونه شلوغی، ترافیک، سرو صدا و آلودگی، می‌توانید از هوای پاک و سکوت لذت ببرید و با سبک زندگی سنتی مردم این منطقه آشنا شوید. مردم دهکده تای او که به نام تانکا شهرت دارند خانه‌های خود را روی چوب‌هایی به شکل عصا ساخته‌اند و اغلب به ماهی‌گیری مشغول هستند.

در دهکده تای او می‌توانید سوار بر قایق‌های کوچک بشوید و از فروشگاه‌ها و رستوران‌های دریایی منطقه استفاده کنید. در این دهکده همچنین ممکن است شانس دیدن دلفین صورتی که در معرض انقراض قرار دارد را نیز پیدا کنید.

hong-kong-tour
hong-kong-tour


11. بازار شب خیابان معبد یکی از جاذبه های گردشگری در تور هنگ کنگ

یکی دیگر از دیدنی‌های شهر هنگ‌کنگ بازار شب خیابان معبد است که در آن انواع مواد غذایی درجه یک و محصولات باکیفیت یافت می‌شوند. فروشندگان در این بازار از لوازم الکترونیکی و لباس گرفته تا جواهرات یشمی و صنایع دستی چینی را به مشتریان خود عرضه می‌نمایند. اگر از خرید خسته شدید می‌توانید سراغ طالع‌بینان و فال‌گیران بروید یا در قسمت بیرونی معبد تین هوآ از شنیدن اپرای سنتی کانتنی لذت ببرید.

12. مسیر پیاده روی اژدها یکی از جاذبه های گردشگری در تور هنگ کنگ

اگر به ورزش و پیاده‌روی علاقه دارید سری به ارتفاعات و مسیر پیاده‌روی اژدها بزنید. با رفتن به این ارتفاعات از سروصدای آزار‌دهنده و شلوغی شهر به صدای آبشارها و نسیم خنک اقیانوس پناه می‌برید و نمایی زیبا از اقیانوس، خلیج موج بزرگ، کوه کولینسون، استنلی و شک او را خواهید دید. در این منطقه علاوه بر پیاده‌روی فرصتی برای شنا نیز خواهید داشت و بعد از آن می‌توانید از رستوران‌های درجه یک محلی استفاده کنید.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تور هنگ کنگ + معرفی نقاط گردشگری آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تور هنگ کنگ + معرفی نقاط گردشگری آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.